Carte de business: Ce urmeaza dupa succes?

Sambata, 12 Ianuarie 2013, ora 00:00
3029 citiri
Carte de business: Ce urmeaza dupa succes?

Succesul prezent nu garanteaza si succesul viitor, pentru ca in momentul in care ajungi intr-un punct al carierei si trebuie sa faci urmatorul pas poti sa gresesti.

Greselile pot aparea ca urmare a succesului inregistrat de tine pana atunci, situatie care poti avea impresia ca inseamni mai mult decat esti tu in realitate. Aceasta situatie constituie o distorsionare a realitatii.

Marshall Goldsmith si Mark Reiter, autorii cartii "What Got You Here Won't Get You There: How Successful People Become Even More Successful", atrag atentia asupra problemelor cu care se pot confrunta managerii care vor sa treaca la niveluri mai inalte.

Problema care apare odata cu succesul consta in faptul ca acesta poate genera o serie de idei care nu sunt in mod necesar adevarate. In momentul in care o persoana incepe sa aiba succes, aceasta situatie se reflecta asupra starii sale generale: creste respectul de sine si increderea in propriile abilitati.

Persoanele care au succes pot sa adopte o serie de conceptii care nu sunt adevarate in mod necesar: incep sa creada ca sunt mai responsabili intr-o masura foarte mare pentru succesul proiectelor si ajung la ideea ca valoarea lor este mult mai mare decat in realitate, potrivit The Simple Dollar.

Aceasta noua raportare reprezinta un lucru periculos, pentru ca poate duce la esec.

Obiceiuri care te indeparteaza de obtinerea succesului

Succesul poate duce la dobandirea unor obiceiuri care afecteaza negativ situatia de la munca, sustin Marshall Goldsmith si Mark Reiter.

Printre aceste obiceiuri "distructive" se numara: castigurile materiale foarte mari, catalogarea celorlalti (punerea unor etichete si impunerea unor standarde pe care acestia trebuie sa le atinga), comentariile sarcastice, raspunsurile negative, obiceiul de a le spune celorlalti cat de destept esti, refuzul de a impartasi informatii cu ceilalti, cerinta de recunoastere a unor merite care nu exista, manifestarea furiei in discutiile cu ceilalti, inventarea de scuze, agatarea de trecut si refuzul de a-si exprima scuzele.

O alta greseala pe care o fac managerii este aceea de a se concentra exclusiv pe scopuri pierzand astfel din vedere situatia care este in realitate.

Ce se poate face pentru a schimba o situatie care este in defavoarea unui manager

Autorii cartii ofera un plan in sapte pasi pentru a rezolva aceste probleme care apar in cazul celor al caror succes ii afecteaza in mod negativ. Sfaturile se adreseaza atat indivizilor, cat si companiei ca intreg.

1. Un feedback negativ nu trebuie tratat prin cautarea unor contraargumente. Criticile negative trebuie analizate cu atentie si cu calm pentru ca se pot invata multe lucruri in urma unei analize mai profunde a lor.

2. Daca managerii realizeaza ca au gresit, trebuie sa invete sa-si ceara scuze, desi este greu sa faca acest lucru, pentru ca presupune sa renunte la orgoliu.

3. Dupa ce au fost oferite scuze, urmatorul pas este definirea schimbarilor care vor fi facute. Persoanele care intentioneaza sa faca schimbari trebuie sa ii anunte despre acestea pe oamenii de langa ei, in special persoanele carora le-au gresit. Scuzele nu valoreaza nimic daca nu sunt insotite de anumite eforturi in directia schimbarii.

4. Abilitatea de a-i asculta pe ceilalati constituie un alt pas din programul propus de Marshall Goldsmith si Mark Reiter. O persoana care stie sa asculte nu isi intrerupe interlocutorul, ascultand tot ceea ce are acesta de spus inainte de a formula un raspuns.

5. Managerii trebuie sa stie sa le multumeasca celorlalti. Astfel, este important ca persoanele care au contribuit la succesul lor sa primeasca multumiri, atat direct cat si in mod public.

6. Pe masura ce obiceiurile negative sunt eliminate, eforturile in aceasta directie trebuie continuate. Astfel, dupa cateva luni, este important sa aiba loc o discutie cu persoanele fata de care s-a gresit, acestea fiind intrebate daca situatia s-a imbunatatit de atunci, respectiv daca schimbarile efectuate se vad in timp.

7. Ultimul pas al planului este reprezentat de "reactia pozitiva": dupa ce s-au facut progrese semnificative in directia depasirii obiceiurilor care au efecte negative, persoanele care vor sa aiba succes in continuare sunt sfatuite sa ceara cateva sugestii despre ce pot face in continuare.

Astfel, trebuie sa li se ofere doua sugestii cu privire la ce vor face de acum incolo, iar scopul lor este sa le implementeze.

Cartea "What Got You Huere Won't Get You There: How Successful People Become Even More Successful", de Marshall Goldsmith si Mark Reiter, poate fi comandata de pe Amazon, la pretul de 14,73 dolari.

#carte de business, #carti despre succes, #sfaturi succes, #greseli manageri, #succes esec , #Carte business