Carte de business: Cunosti codul bunelor maniere in afaceri?

Sambata, 18 Ianuarie 2014, ora 00:00
8446 citiri
Carte de business: Cunosti codul bunelor maniere in afaceri?

Codul bunelor maniere in afaceri spune ca o conversatie strict legata de serviciu cu partenerul de afaceri nu va contrui aceeasi relatie de incredere ca o conversatie ce depaseste limitele discutiilor in interes de business.

Desigur, si limbajul nonverbal este extrem de important in aceste conversatii, precum si modul in care redactezi diverse invitatii sau tinuta pe care o alegi la evenimentul la care participati impreuna.

Business24 iti recomanda cartea "Bunele maniere in afaceri" scrisa de Ginette Salvas, licentiata a Washington School of Protocol si fondatoare a Ecole Internationale d'etiquette din Quebec.

Aceasta te indeamna, la inceput, sa iti evaluezi cunostintele in materie de eticheta in afaceri si apoi te invata cum sa-ti depasesti concurentii prin simpla utilizare a "clasei" de care dispui.

Primul capitol, intitulat "Eticheta in afaceri" continua cu un intertitlu menit sa te puna pe ganduri: "Creati imaginea pe care doriti sa o creati?".

Tot in acest capitol autoarea te invata cum sa faci "sa ai clasa" si sa o folosesti in avantajul tau.

Prezentarile

Cel de-al doilea capitol vorbeste despre bunele maniere in prezentari. Fie ca e vorba despre prezentarile din timpul tau liber sau prezentarile in interes de afaceri, autoarea te invata cum sa raspunzi la prezentari, sa folosesti mici gesturi de politete intre barbati si femei, si iti arata cum stabilesti cand vorbesti la pertuu si cand nu.

Tot aici se vorbeste despre contactul vizual, strangerea de mana, limbajul nonverbal si ai si un mic test privind comunicarea nonverbala.

Mijloacele de comunicare

Desigur, si conversatiile electronice au o eticheta, in ziua de astazi in care mesageriile vocale, telefoanele mobile, teleconferintele, videoconferintele, e-mail-ul ne cotropesc existenta.

Din aceasta carte vei invata care sunt ierarhiile mijloacelor de comunicare si cateva indicii de bune maniere in conversatie.

Invitatiile

Cel de-al patrulea capitol este dedicat in exclusivitate acestui subiect: Conteza foarte mult "cine invita pe cine", conteaza mult ce informatii transmiti intr-o invitatie si cartonul pe care asezi aceasta informatie. Pana si plicul este important.

Un alt element descris in "Codul bunelor maniere in afaceri" este lista invitatilor. Tu stii cum sa o alcatuiesti?

Protocolul

Cartea te invita sa cunosti istoria protocolului, sa afli cate ceva despre reuniunile la birou, despre protocolul colocviilor si congreselor. Autoarea vorbeste si despre protocolul in cadrul unui eveniment special, despre lista de control si luarea cuvantului.

Receptiile de afaceri

Aceste evenimente sunt asociate de autoare cu "arta de a-ti seduce invitatii". In cartea sa ti se vorbeste despre bunele maniere la micul dejun, ti se vorbeste despre pranzul la birou, pranzul la restaurant, despre ceai, despre cum sa lasi bacsis, despre cum sa te comporti la cocteiluri, la o cina la restaurant, la o cina acasa si cum sa te imbraci, in diferite ocazii.

Eticheta la masa

Ginette Salvas te invata cum sa mananci pentru a da dovada de distinctie si iti vorbeste pe larg despre bunele maniere la masa.

Cadourile de serviciu

Vei afla din aceasta carte despre arta de a miza pe cadouri potrivite, vei identifica motivele pentru care poti trimite un cadou, dar si despre ce inseamna alegerea unui obiect rar.

Nu in ultimul rand, autoarea vorbeste cum trebuie sa oferim si cum trebuie sa primim un cadou.

Cu aceasta ocazie se vorbeste despre Craciun, moment in care darurile sunt foarte intalnite, si ti se vorbeste despre cum percepe destinatarul diverse cadouri.

Te-ai gandit vreodata cat de buna e ideea de a trimite flori unui partener de afaceri? Vei afla cat de bine este sau cat de gresit, din aceasta carte pe care o poti gasi online pe Elefant.ro, la editura Polirom sau la Libraria Eminescu.

#cod bune maniere, #bune maniere afaceri, #carte bune maniere , #Carte business