Carte de business: Esti dependent de succes?

Sambata, 23 Iunie 2012, ora 00:00
2068 citiri
Carte de business: Esti dependent de succes?

Succesul este vazut ca un lucru pozitiv, insa, la o analiza mai complexa, ies la iveala niste lucruri surprinzatoare si mai putin placute. Putem vorbi de o dependenta de succes, efectul unei reusite ajungand sa semene cu efectul unui drog.

Cartea "The Winner Effect: How Power Affects Your Brain", scrisa de psihologul irlandez Ian Robertson, are in centru ideea de castigator si efectele acestui statut asupra indivizilor, aducand o abordare interesanta.

"Efectul de castigator" este un termen folosit in biologie pentru a descrie faptul ca un animal care a castigat cateva lupte impotriva adversarilor mai slabi are mai multe sanse sa castige confruntarile viitoare cu oponenti mai puternici.

Ian Robertson, profesor de psihologie la Trinity College, Dublin, considera ca acest principiu se aplica si oamenilor: succesul schimba modul de functionare a creierului, determinandu-i pe indivizi sa fie mult mai concentrati asupra a ceea ce se intampla in jurul lor, mai inteligenti, cu mai multa incredere in ei insisi si mai agresivi.

Acest efect este la fel de puternic ca si un drog. Cu cat castigi mai mult, cu atat vrei sa continui sa mergi pe acest drum. Dezavantajul insa este ca victoriile purtate de o persoana o fac sa devina cu totul dependenta de acestea.

Ian Robertson analizeaza schimbarile care se petrec pe plan mental si fizic in creierul unui castigator si arata de ce unii oameni sunt mai afectati decat altii de succesele pe care le au, urmarind sa raspunda la intrebarea de ce unele persoane ating si manuiesc succesul mai bine decat altele.

Psihologul Ian Robertson explica de ce un castigator este intr-un anume fel, ce mecanisme interioare ii declanseaza succesul, iar aceeasi analiza o face si in cazul unui om care este inclinat sa piarda.

"The Winner Effect: How Power Affects Your Brain" te va ajuta sa iti intelegi mai bine colegii de munca, angajatii, familia si prietenii. Si in primul rand pe tine.

Cartea este impresionanta atat prin subiect, cat si prin documentarea facuta de autor pentru a o scrie. Ian Robertson este un reprezentant al neurostiintei cognitive, domeniu care cerceteaza legatura dintre functiile cognitive si fiziologice si circuitele neuronale. Ian Robertson lucreaza si ca psiholog la o clinica, fiind si un expert international in neuropsihologie.

Cercetarile derulate in domeniul schimbarii de comportament pornesc de la studiul oamenilor a caror functie a creierului este afectata si, prin derularea unor strategii de reabilitare, se cauta modele de functionare a creierului.

Vorbind despre cartea lui Ian Robertson, ziaristul Dominic Lawson de la Sunday Times, spune ca aceasta este "fascinanta", iar abordarea lui este una "anti-determinista, tinand cont de credinta sa potrivit careia modelele noastre de comportament fundamentale sunt schimbatoare in cel mai inalt grad, nu numai din cauza evenimentelor din jurul nostru, ci si pe fondul structurii noastre interioare: este abordarea la care ne-am astepta din perspectiva unui psiholog care lucreaza intr-o clinica".

Cartea lui Ian Robertson este interesanta si prin faptul ca imbina povestile unor oameni cu explicatiile stiintifice, usurand intelegerea unor termeni si mecanisme ce tin de psihologie.

Daca vrei sa cumperi "The Winner Effect: How Power Affects Your Brain", o vei gasi la Libraria Carturesti. Poti sa o achizitionezi insa numai pe baza de comanda, la un pret de 100 de lei.

Editura: Bloomsbury Publishing Plc

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#carte business despre succes, #psihologie succes, #Ian Robertson , #Carte business