Carte de business: Stii cat de importanta este puterea exemplului?

Sambata, 15 Decembrie 2012, ora 00:00
4185 citiri
Carte de business: Stii cat de importanta este puterea exemplului?

Liderii ar trebui sa puna in practica ceea ce predica, iar respectarea acestui principiu le asigura succesul. Puterea exemplului este cruciala pentru prestanta unui lider, pentru ca acesta devine respectat si iubit de ceilalti atunci cand acestia vad ca el actioneaza conform principiilor despre care sustine ca sunt cele mai importante si pe care le impune intr-o organizatie.

Alan Deutschmann, autorul cartii "Walk the Walk", argumenteaza ca liderii au o putere mai mare atunci cand se bazeaza pe puterea exemplului. Autorul cartii ilustreaza aceasta idee prezentand lideri din diferite domenii de activitate care au ales sa actioneze conform unei valori in care cred cu adevarat.

Fiecare companie are zece sau 12 valori pe care pretinde ca le respecta, insa de multe ori nu se intampla acest lucru. Alan Deutschmann ii sfatuieste pe lideri sa isi aleaga unul sau doua principii pe care le considera ca fiind cele mai importante si sa actioneze in conformitate cu acestea, potrivit The Wall Street Journal.

Lideri care au pus in practica lucrurile in care au crezut

Expansiunea lantului de restaurante McDonald's era in plina desfasurare in anii '50. Ray Kroc, fondatorul companiei, a instituit curatenia ca valoare cheie (alaturi de servicii si calitate). Dar Ray Kroc nu a vorbit numai de curatenie, ci a si respectat aceasta valoare el insusi. Un angajat mai vechi al McDonald's isi aminteste cum fondatorul companiei aduna el insusi gunoiul din jurul restaurantului si curata guma de mestecat cu un cutit, potrivit The Wall Street Journal.

Alan Deutschmann aminteste de decizia reprezentantilor Amazon de a respecta principiul "clientii se afla pe primul plan". Compania a pus clientii pe primul loc permitandu-le sa posteze critici negative pe pagina sa de Internet.

Principiul "oamenii reprezinta bunul cel mai de pret al unei companii" a fost pus in practica de catre compania Southwest Airlines. Aceasta companie a permis ca profitul sau sa fie afectat atunci cand a mentinut o politica impotriva concedierilor, ceea ce a crescut loialitatea si productivitatea angajatilor.

Alan Deutschman da exemplul lui Nelson Mandela, un lider care era si practician, nu numai predicator, in ceea ce priveste viziunea sa de reconciliere pentru Africa de Sud. Nelson Mandela a invatat limbajul si istoria vorbitorilor de afrikaans si a inceput sa practice rugby-ul, sportul preferat al acestora.

Martin Luther King si-a dovedit loialitatea sa fata de nonviolenta lasandu-l pe un calomniator rasist sa il bata in fata unei multimi numeroase.

Cartea "Walk the Walk" este importanta pentru ca le aminteste liderilor de anumite principii care nu sunt invatate neaparat in scoala de business, spun criticii.

Concluzia ultimului capitol a cartii lui Alan Deutschman este: "Dovada decisiva a leadershipului nu inseamna sa ai idei noi; inseamna sa urmaresti o idee in mod obsesiv - cu fiecare actiune, in fiecare moment, in timp ce toata lumea te priveste - pentru mai multi ani sau chiar pentru cateva decenii. Acest lucru se intampla cu persoanele care sunt lideri autentici".

Cartea "Walk the Walk" poate fi comandata de pe Amazon, la pretul de 13,98 de dolari.