Carte de business: Stii cat de mult conteaza atitudinea pozitiva?

Sambata, 05 Ianuarie 2013, ora 00:00
4006 citiri
Carte de business: Stii cat de mult conteaza atitudinea pozitiva?

Leadershipul de succes inseamna, inainte de toate, o atitudine pozitiva fata de oameni si situatii. Felul in care au loc interactiunile cu oamenii constituie un punct important al activitatii unui lider, iar o raportare pozitiva a acestuia are o influenta covarsitoare asupra persoanelor din jurul lui.

Cartea "Lift: Becoming a Positive Force in Any Situation", scrisa de profesorii Ryan W. Quinn si Robert E. Quinn, aduce in prim plan o problema esentiala intr-o organizatie: atitudinea liderilor fata de cei cu care lucreaza.

Cartea ofera o modalitate prin care liderii pot devenii agentii unei schimbari pozitive, determinandu-i pe acestia sa isi puna patru intrebari fundamentale, potrivit Heath A. Port:

1. La ce rezultate vreau sa ajung?

2. Cum ar fi povestea vietii mele daca as trai conform valorilor pe care le astept ca ceilalti sa le respecte?

3. Ce simt ceilalti in aceasta situatie?

4. Care sunt cele trei (sau patru sau cinci) strategii pe care le-as putea folosi pentru a-mi indeplini scopurile in aceasta situatie?

Autorii cartii combina teoriile stiintifice si experienta pentru a demonstra cum se poate ridica un lider, fapt care produce schimbari benefice in jurul lui. Astfel, oamenii cu care lucreaza vor fi caracterizati de integritate, deschidere si obtinerea unor performante ridicate.

In acest fel, situatiile pe care le vor trai liderii vor fi in favoarea lor.

Aceasta stare ("lift") constituie echivalentul psihologic al ridicarii aerodinamice.

Esenta "ridicarii" ("lift") consta in centrarea atentiei asupra modului in care ceilalti se raporteaza la diverse situatii si le traiesc, simultan cu centrarea atentiei asupra scopurilor si a integritatii personale.

Cartea "Lift: Becoming a Positive Force in Any Situation" utilizeaza cele mai recente cercetari din domeniul psihologiei pozitive si a stiintelor sociale, identificand patru conceptii (care rezulta din cele patru intrebari fundamentale ridicate anterior) care ii pot face pe cititori sa aiba o influenta pozitiva in fiecare aspect al vietii lor:

- sa fie centrati pe scopuri

- sa isi ordoneze viata interioara

- sa se orienteze catre ceilalti

- sa fie deschisi catre persoanele cu care interactioneaza.

Cei doi autori exploreaza in detaliu fiecare din cele patru componente mentionate mai sus, analizand factorii psihologici si sociali care ii impiedica pe oameni sa aiba o atitudine pozitiva in viata si invatandu-i sa depaseasca aceste obstacole.

Intrebarea fundamentala a cartii: "Ce pot face pentru a fi eu insumi o influenta pozitiva?" este importanta pentru orice lider, pentru ca raspunsul ii confera succes, crearea unei legaturi puternice cu oamenii din jurul lui si il determina sa arunce o privire asupra vietii sale interioare si a ceea ce este el insuri.

Cartea "Lift: Becoming a Positive Force in Any Situation" poate fi comandata de pe Amazon, la pretul de 19,27 de dolari.

#carte de business, #atitudine in leadership, #leadership influenta pozitiva, #lideri relatii angajati , #Carte business