Business24
Economie  Afaceri  Bani  IT  Life 
Casa > Stiri Casa
A   A   A

5 sfaturi pentru amenajarea unui birou de acasă care maximizează productivitatea

5 sfaturi pentru amenajarea unui birou de acasă care maximizează productivitatea
Sursă foto: Pexels
Munca de acasă prezintă atât avantaje, cât și dezavantaje, iar în funcție de nivelul tău de motivație și diferiți factori de la job, părțile rele le pot întrece pe cele bune. Chiar dacă ai multe libertăți, de la cum lucrezi, la cum îți aranjezi biroul, de cele mai multe ori, distragerile de atenție pot fi problematice. Păstrarea unui nivel de concentrare optim poate fi destul de dificilă; de la responsabilitățile pe care le ai acasă, până la metodele de divertisment pe care le deții, lucratul în propria locuință devine o provocare. Din acest motiv, este întotdeauna benefic să cauți soluții pentru a-ți îmbunătăți motivația și puterea de concentrare.
Din fericire, acasă îți poți amenaja biroul după propriul stil și propriile nevoi, așa că poți apela la câteva trucuri care să-ți îmbunătățească productivitatea. Trebuie să ții cont de faptul că aspectul și organizarea spațiului de muncă sunt extrem de importante, având puterea să te imerseze în lucru sau să te distragă de la activități productive. Amenajarea locuinței are un impact mare asupra stilului de viață, iar acest lucru este deosebit de adevărat pentru biroul personal. Modul în care îți amplasezi biroul, felul în care îți depozitezi depozitezi lucrurile, cromatica pe care o alegi și decorațiunile sunt toate lucruri care vor determina productivitatea ta. Următoarele sfaturi te vor ajuta să-ți creezi un spațiu potrivit pentru concentrare și spor:

1. Delimitează bine spațiul de lucru

Este absolut necesar să separi restul casei de spațiul în care lucrezi. Astfel, îți vei condiționa creierul că atunci când te pui la birou este timpul pentru concentrare. De asemenea, această delimitare te va proteja de distragerile de atenție din casă. Chiar dacă nu toți avem suficient spațiu în locuință pentru a avea o cameră specială pentru a lucra, poți alege un loc din casa ta pentru a-ți amplasa biroul. Având un birou special pentru lucru te va ajuta să separi în minte spațiul de relaxare cu cel pentru muncă.

2. Oferă suficientă lumină spațiului

Cantitatea de lumină are un impact major asupra motivației și a energiei. De aceea, trebuie să ai atât lumină naturală, cât și artificială. Având în vedere că lumina naturală nu este întotdeauna suficientă, trebuie să alegi o modalitate benefică de a ilumina camera. Alege suficiente surse de lumină pentru mărimea camerei unde se află biroul tău. Dacă spațiul de lucru este mai generos, nu te limita la lumina lustrii, adaugă o lampă de birou și chiar o lampă înaltă. În general, lumina rece este recomandată mai mult pentru concentrare și claritatea minții.
3. Alege metode de depozitare potrivite

În general, cu cât ai mai multă dezordine, cu atât va fi mai distrasă atenția ta. Din această cauză, organizarea lucrurilor necesare pentru activitatea ta este de o importanță majoră. Chiar dacă munca ta este digitală, tot vei avea documente pe care va trebui să le păstrezi. Astfel, o adiție bună este un dulap pentru depozitare dedicat lucrurilor necesare pentru munca ta. De asemenea, dacă ai multe obiecte de birotică, utilizează accesorii de depozitare pentru a fi cât mai organizat. Fiecare obiect din biroul tău personal trebuie să aibă un loc al său, astfel vei știi exact unde să cauți când vei avea nevoie.

4. Selectează o cromatică favorabilă

Desigur, atunci când alegi cromatica biroului personal, trebuie să iei în considerare stilul camerei și să îl respecți. Păstrează spațiul dedicat muncii în nuanțe luminoase și simple, pentru a nu avea prea multe distrageri. Totuși, dacă simți nevoia de o pată de culoare, este recomandat să incluzi plante în decorul biroului tău. Acestea îți vor crea o ambianță plăcută și un mediu potrivit concentrării.

5. Ia în considerare toate simțurile

Chiar dacă simțul vizual este extrem de important pentru concentrare și motivație, nu trebuie ignorate celelalte. Simțul olfactiv este extrem de important, așa că aerisește camera frecvent pentru un plus de prospețime. De asemenea, poți folosi un truc pentru a îți condiționa creierul că este momentul pentru lucru. Folosește un parfum de cameră sau o lumânare parfumată atunci când lucrezi. Astfel, vei intra mai repede în atmosfera productivă.
Facebook ShareTweet
 Luni, 20 Decembrie 2021, ora 18:21
 Autor:  Advertorial

 Articol citit de 672 ori

Cele mai citite
Versiuni: mobil  /  Web
Contact  |  Ajutor
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor