CFR Calatori a fost, este si va fi o piatra de moara pentru orice guvern

Joi, 17 Ianuarie 2013, ora 07:04
1893 citiri
CFR Calatori a fost, este si va fi o piatra de moara pentru orice guvern

CFR Calatori va fi mereu intr-o situatie incerta, intre greve si salarii neplatite, crede analistul financiar Ionel Blanculescu.

Miercuri, intre orele 7.00 - 9.00, angajatii CFR Calatori si CFR Infrastructura din sase regionale au declansat un "protest spontan", din cauza intarzierii platii salariilor de pe luna decembrie cu o zi. Este vorba despre salarii in valoare de 49 de milioane de lei, potrivit ministrului Transportului, Relu Fenechiu. Greva a afectat 138 de trenuri, care au avut intarzieri de sute de minute.

CFR Calatori a incheiat primul semestru din 2012 cu pierderi uriase, pana la 200,4 milioane lei, in crestere cu 59,8% fata de primele sase luni ale anului trecut. De asemenea, si afacerile au scazut, de la 821,9 milioane lei in primul semestru din 2011, la 763 milioane lei, in prima jumatate a anului trecut.

Datoriile companiei au fost reduse, in perioada amintita, cu 18,5%, pana la 791,3 milioane lei, iar creantele totale au fost diminuate cu 54,6%, la 113,2 milioane lei.

"CFR Calatori este o entitate mentinuta in viata prin aparate. O data ce este subventionata, depinde de buget, de stat. E un serviciu public, nu avem cum sa discutam de performanta", crede Blanculescu.

CFR a reusit sa revina pe profit in primele 10 luni ale anului trecut, cu un castig de 58,4 milioane de lei, in conditiile in care statul a sters o mare parte din datoriile companiei.

"E profit pe hartie, nu o realitate", spune Ionel Blanculescu.

In 2011, CFR Calatori a avut peste 53 de miloane de clienti, dintre care 1,3 milioane au calatorit fara bilet. Anul trecut, doar in primele cinci luni au fost depistati peste 220.000 de oameni care au facut blatul.

Intrebat daca CFR Calatori ar putea fi o companie profitabila in conditiile unei privatizari, Ionel Blanculescu a spus ca vor exista mereu probleme, pentru ca este o companie subventionata.

"Ar putea exista sansa ca CFR Calatori sa fie privatizata, dar ar induce in societate dezechilibre majore, inclusiv din punct de vedere electoral. Daca biletul ar fi adus la valoarea lui, lumea n-ar putea sa plateasca si ar incepe certurile", a declarat Ionel Blanculescu.

Analistul a afirmat ca situatia de la CFR nu este o surpriza. Situatia "a fost si in trecut. Nu s-a intamplat nimic deosebit, nici n-a excelat prin ceva. Pur si simplu isi duc zilele de pe azi, pe maine".

"A fost, este si va fi o piatra de moara pentru orice guvern", a declarat Ionel Blanculescu.

In data de 20 decembrie 2012, Consiliul de Administratie al CFR l-a numit pe Dimitris Sophocleous director general al companiei, acesta preluand mandatul din data de 10 ianuarie.

Dimitris Sophocleous a fost numit in locul lui Cristian Ghibu. El a fost director financiar in cadrul companiei de telefonie Romtelecom, in cadrul AD Pharma si director general al companiei de dezvoltare imobiliara Impact.

Economia Rusiei contra cronometru. Spoiala de suprafață a industriei în floare, finanțată de China, și realitatea cruntă a vieții oamenilor de rând
Economia Rusiei contra cronometru. Spoiala de suprafață a industriei în floare, finanțată de China, și realitatea cruntă a vieții oamenilor de rând
Investițiile sporite, care însumează peste 10% din PIB, în sectorul militar, precum și evoluția producției industriale din ultimii doi ani din Rusia, sprijinită enorm de China, creionează...
Când va depăși China economia SUA: Concluzia-șoc dată de un expert de la Oxford, care schimbă totul
Când va depăși China economia SUA: Concluzia-șoc dată de un expert de la Oxford, care schimbă totul
Centrul de cercetare economică și de afaceri din Londra anunța, anul trecut, că China va avea într-adevăr cea mai mare economie a lumii, dar există o alță țară care amenință...
#CFR Calatori greva spontana, #CFR Calatori cifra afaceri, #CFR Calatori privatizare, #CFR Calatori Ionel Blanculescu , #stiri CFR