Business24
Economie  Afaceri  Bani  IT  Life 
Companii > Stiri Companii
A   A   A

3 metode prin care poți cunoaște mai bine nevoile clienților tăi

3 metode prin care poți cunoaște mai bine nevoile clienților tăi
FOTO: Shutterstock.com
Succesul în activitatea economică este condiționat de cunoașterea nevoilor pe care le au clienții tăi, fie că este vorba despre persoane fizice sau firme care solicită produse și servicii comercializate pe piețe tot mai competitive și globalizate.
Pentru a face față acestei realități concurențiale, compania ta trebuie să aplice metode eficiente prin care să-și adapteze filosofia de business, ca să fie în concordanță cu cerințele și prioritățile de consum pe care le au clienții actuali și potențiali.

Iată câteva moduri în care poți cunoaște mai bine nevoile clienților tăi:

Implementează un sistem CRM adaptat la specificul firmei tale

Firma ta are nevoie de un sistem de gestiune a relației cu clienții, denumit CRM (Customer Relationship Management). Astfel vei putea crea un set personalizat de strategii, tehnologii și proceduri pentru atragerea, reținerea și fidelizarea clienților.

Veo organiza activități interdepartamentale, deoarece sistemele CRM impactează nu doar marketingul, ci și domeniile vânzări, financiar, suport tehnic, resurse umane, IT, relații comerciale cu parteneri, colaboratori și furnizori.

Este foarte importantă adecvarea la specificul firmei tale. Acest lucru este valabil indiferent de domeniul în care activează un operator economic. De exemplu, cu ajutorul tehnologiei Microsoft Dynamics 365 companiile din retail și distribuție reușesc să implementeze sisteme CRM prin își adaptează strategia în timp real, ținând cont de informațiile actualizate despre clienți și nevoilor lor. În mod similar, și în compania ta poți utiliza informațiile interconectate din sistemul CRM pentru creșterea eficienței operaționale și îmbunătățirea proceselor de vânzări.

Realizează o strategie de comunicare digitală axată pe clienți

Mediul virtual pune la dispoziția companiilor o gamă largă de oportunități pentru comunicare digitală, promovare online a produselor și serviciilor, dialog cu publicurile țintă, feedback și interactivitate.

Pentru a beneficia de aceste avantaje, creează pentru compania ta o strategie eficientă de conținut multimedia pe care să-l postezi online, pentru a te conecta emoțional cu clienții firmei și a crea o relație sinceră, asumată, prin care aceștia să simtă că sunt într-adevăr punctul central al activității firmei.

Începe cu optimizarea site-ului propriu, deoarece produsele și serviciile companiei tale trebuie să fie prezentate cu detalii relevante și fotografii actuale. Este foarte important ca site-ul să aibă o interfață adaptată la dispozitivele mobile, deoarece peste 80% dintre accesările site-urilor de business se realizează în prezent de pe smartphone sau tabletă.

Utilizează inteligent instrumentele de marketing digital, investește în optimizare SEO, (Search Engine Optimization), marketing de conținut, social media marketing, marketing afiliat și email marketing.

Creează și actualizează profilul clientului (avatarul clientului)

Metodele prezentate pun bazele pentru o abordare eficientă atunci când vrei să cunoști mai bine nevoile clienților tăi. Este vorba despre crearea și actualizarea profilului cadru al consumatorilor, denumit și avatarul clientului.

Acest demers asigură într-un mod structurat informații și exemple despre interese și tipare de cumpărare, caracteristici demografice ale publicurilor țintă ș.a. Prin conturarea profilului clientului se poate realiza și distribui conținut targetat în funcție de context și de specificul fiecărui canal de marketing online.

Mai mult, avatarul clientului stă la baza programelor de fidelizare, pentru că permite interacțiuni la nivel mai personal, abordări emoționale și implicare socială cu impact asupra comunității.

Aplicarea acestor metode îți pune la dispoziție mecanismele și resursele necesare ca să-ți cunoști mai bine clienții și să-ți construiești modelul de business în funcție de nevoile și așteptările lor.
Facebook ShareTweet
 Joi, 06 Ianuarie 2022, ora 15:52
 Autor:  Advertorial

 Articol citit de 393 ori

Versiuni: mobil  /  Web
Contact  |  Ajutor
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor