In mod traditional, pentru magazine, Black Friday reprezinta a 13-a luna din an, cu vanzari care echivaleaza o luna normala. Campaniile extinse de reduceri de pe parcursul intregului an 2020, marcate de contextul imprevizibil cauzat de efectele pandemiei, in alte conditii ar fi diminuat interesul cumparatorilor pentru perioada Black Friday. Totusi, avand in vedere schimbarile fundamentale in comportamentul de cumparare care au avut loc in ultimele 7-8 luni si reorientarea catre online a multor cumparatori care erau fideli offline-ului, cel mai probabil vor duce magazinele spre noi indicatori de crestere sunt de parere furnizorii de solutii de eCommerce din Romania.
"Anul acesta Black Friday va fi foarte interesant de observat, desi in ultimii ani, relevanta Black Friday ca si moment clar delimitat in timp s-a depreciat - nu doar in Romania, ci si pe multe alte piete", spune Arthur Radulescu, fondator MerchantPro, platforma locala de eCommerce.
Potrivit acestuia, numarul de magazine noi a crescut considerabil in perioada pandemiei - cu 25% -, odata cu nevoia celor din offline de a trece in online pentru a supravietui. La nivel general, online-ul romanesc a crescut in 6 luni cam cat ar fi crescut in 3-4 ani, cu rate medii de crestere de peste 50% fata de perioade similare din 2019, a mai precizat Arthur Radulescu, analizand datele extrase de pe platforma unde sunt inscrise peste 1.500 de magazine active.
Black Friday cu precautie pentru afacerile noi
Anca Negescu este antreprenor de multi ani, insa anul acesta, in plina pandemie, a investit 15.000 de euro intr-un business nou: un magazin de bijuterie contemporana, in serie limitata. Vanzarile din cele 4 luni de la lansare s-au facut in mare parte online, dar si offline, avand in vedere colaborarile cu diverse galerii de nisa. Anul acesta traverseaza prin urmare prima campanie de Black Friday. Cum contextul pandemic naste intrebari la tot pasul, antreprenoarea a decis sa faca o campanie de reduceri doar pentru produsele din online. Fiind o serie limitata, nici capacitatea de productie nu poate creste infinit.
Pentru Black Friday, ofertele Curandera cu discount vor fi valabile numai pentru comenzile plasate online. "Preturile speciale, cu reduceri de 10-30% la bijuteriile din aur si din argint, vor fi limitate la o cateva colectii, nu va fi o reducere generala. Este primul Black Friday la care participam cu brandul Curandera, asadar asteptarile noastre sunt realiste. Este dificil de intuit c ...citeste mai departe despre "Black Friday de pandemie. Reduceri foarte mari, dar si cumparatori precauti cu bugetele" pe Ziare.com