Conform datelor furnizate de Institutul National de Statistica, volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul a crescut in luna mai 2020, comparativ cu luna aprilie a acestui an, ca serie ajustata cu 20,2% si ca serie bruta cu 18,5%. Exceptie face doar comertul cu autovehicule si motociclete. In celelalte luni, comertul cu amanuntul a fost mai putin profitabil, comparativ cu alte sectoare.
In ultimele luni, sectorul comertului cu amanuntul a investit in deschiderea de noi magazine si in imbunatatirea si reconditionarea celor existente. S-a dorit satisfacerea nevoilor clientilor care au devenit tot mai pretentiosi, pentru ca acestia sa se bucure de cumparaturi. Un lucru important a fost si acela de a imbunatati relatia dintre comerciantii cu amanuntul si de a face fata provocarilor acestui sector care s-a dovedit a fi competitiv.
Fara indoiala, acest sector al comertului cu amanuntul este important pentru consumatori si pentru economie. In el sunt implicate un numar mare de intreprinderi si locuri de munca, de aceea poate fi esential pentru stimularea cresterii economice.
O parte din intreprinderile active, cum sunt IMM-urile, interactioneaza cu angrosistii, fabricantii de produse, cu logistica, transporturile si alte servicii.
Comerciantii cu amanuntul au incercat in acest an sa imbunatateasca experienta de cumparare a romanilor, prin servicii mai bune si o imagine atent creata. Spre exemplu, in prezent se pune accent pe echipamentele de vanzare cu amanuntul, rafturi ce ofera o accesibilitate mai mare, iluminat adecvat, cosuri de cumparaturi, echipamente frigorifice si multe altele.
In privinta cosurilor de cumparaturi, care au fost considerate pana acum doar ca simple articole ce ajuta la transportul produselor, s-a dorit o schimbare a tendintelor catre magazin. In prezent, cosurile de cumparaturi si carucioarele pe roti sunt moderne si mai atractive, ele reprezinta elemente cheie ale echipamentelor magazinelor.
Principalele avantaje ale cosurilor de cumparaturi:
Comerciantii cu amanuntul considera cosurile de cumparaturi ca elemente importante care insotesc clientii care intra in magazin. Ei au facut o serie de schimbari, care constau in personalizarea culorilor cosurilor de cumparaturi, adaugarea de logo-uri si publicitate. Toate acestea sunt parte esentiala a designului magazinului.
Managerii de magazine sunt convinsi de faptul ca a avea cosurile de cumparaturi potrivite face diferenta, pentru ca aceste echipamente sunt folosite in mod frecvent de clienti la cumpararea de produse. Acest lucru este valabil si pentru carucioarele de cumparaturi care sunt din metal sau din plastic. Ambele sunt importante, pot fi in culori diferite si pot avea pe ele logo-ul companiei. In acest fel, ele pot ajuta in publicitate, in promovarea marcii, ceea ce este un mare avantaj. O caracteristica este tava inferioara, in care cumparatorii pot depozita mai multe bunuri.
Intre carucioarele din metal si cele din plastic exista cateva diferente si anume:
In concluzie, ambele carucioare au avantaje si dezavantaje. In prezent, exista producatori care ofera solutii inovatoare de cosuri de cumparaturi si carucioare pentru comerciantii cu amanuntul, care fac cumparaturile sa fie mai putin stresante.