Cum să construiești strategia de keyword research pentru un site de e-commerce

Luni, 08 Noiembrie 2021, ora 17:24
580 citiri
Cum să construiești strategia de keyword research pentru un site de e-commerce
e-commerce FOTO: unsplash.com

Cuvintele cheie sunt importante în contextul optimizării, însă există o diferență clară între strategia de keyword research pentru un site e-commerce și cea pentru site-uri de prezentare sau bloguri. În mod particular, cuvintele cheie pe care trebuie să le folosești pentru un site e-commerce sunt cuvinte specifice, care targetează produsele astfel încât acestea să genereze vânzări.

De ce este importantă strategia de keyword research?

Într-un mediu atât de competițional precum cel comercial, este un avantaj enorm să știi ce anume caută utilizatorii. De asemenea, știind detalii despre ceea ce caută aceștia, vei putea genera conținutul potrivit pentru motoarele de căutare.

Motoarele de căutare pun mare accent pe ideea de calitate a conținutului, drept pentru care strategia de keyword research pentru un site de e-commerce devine deosebit de importantă. Definind cuvintele cheie relevante, îi arăți practic motorului de căutare că tu ai răspunsul la solicitările utilizatorilor.

Strategia de căutare a cuvintelor cheie pentru un site e-commerce este o unealtă deosebit de utilă, mai ales în contextul intenției de cumpărare. Pe scurt, un utilizator caută un anumit produs cu intenția clară de cumpărare, iar aici intenția întâlnește conținutul pe care tu îl ai de oferit.

Un aspect important în cazul acesta este și modul de formulare și alegere a cuvintelor cheie, deoarece aici va trebui să ai în vedere toate variabilele, excluzând astfel situațiile în care tu te promovezi pe un cuvânt cheie, în timp ce utilizatorii caută produsul pe care îl oferi folosind alte cuvinte cheie.

Cum poți face strategia de căutare a cuvintelor cheie?

Procesul de keyword research pare simplu, însă există câteva elemente particulare pe care ar trebui să le ai în vedere.

Primul și cel mai important este să lucrezi alături de o agenție de marketing pentru a realiza acest pas, deoarece specialiștii în domeniu au tool-urile potrivite pentru a evidenția cuvintele cheie care pot genera un volum mai mare de trafic și implicit mai multe vânzări.

Mai apoi, poți folosi tool-uri accesibile pentru generarea cuvintelor cheie, așa cum este Google Keyword Planner. Cu ajutorul acestei unelte vei găsi cuvinte cheie seo care să fie relaționate cu produsele pe care le vinzi, cuvinte folosite în mod frecvent în timpul căutărilor, de către utilizatori.

Care sunt cele mai eficiente cuvinte cheie pentru e-commerce?

Discuția aici este amplă pentru că putem observa în prezent o tendință din ce în ce mai comună în ceea ce privește optimizarea prin cuvinte cheie. Față de anii trecuți, când se prefera optimizarea fiecărei pagini, pe cuvinte cheie specifice, în prezent este o opțiune mai bună să generezi conținut optimizat cu cuvinte cheie care să rankeze în mai multe direcții.

Există mai multe tipuri de cuvinte cheie care definesc aceeași intenție de cumpărare, însă definirea lor poate căpăta forme lingvistice diferite. Exemple de cuvinte cheie pentru care poți ranka în același timp sunt: cizme de ploaie - cizme de cauciuc, haină de ploaie - haină impermeabilă, iar lista poate continua.

De asemenea, o importanță foarte mare o au expresiile foarte precise, așa numitele long tail keywords. Long tail keyword înseamnă un cuvânt cheie specific, care arată punctual detalii despre un anumit produs. Astfel, în loc de haină, prin adăugarea tipului acesteia vei obține o căutare specifică: haină de damă din blană sau palton damă lung din piele.

Utilizatorii pot căuta generic cuvintele cheie, mai ales în faza inițială a intenției de cumpărare, însă procesul de conversie îți va arăta că filtrarea specifică a cuvintelor cheie va ușura drumul utilizatorilor spre produsele tale. Astfel, cu long tail keywords poți ajuta la definirea specifică a produselor, ajutând astfel clienții să găsească mai ușor produsele necesare.

Clasificare cuvintelor cheie

Cuvintele cheie pot fi clasificate în trei categorii speciale, după relevanță și volum de căutări. Întâlnim, astfel, cuvinte de tip: head terms (cuvintele exclusiv competitive, definite de unul, maximum două cuvinte cu volum mare de căutare), midterms (cuvinte cu volume medii de căutări) și longtail (formate din două sau trei cuvinte cu căutare specifică și un volum mai mic de căutări).

Strategia de keyword research și competiția

Pentru a face o analiză comparativă cu competiția, la nivel de cuvinte cheie, este nevoie să știi mai întâi care este modul în care rankează site-ul tău. Ulterior, te poți orienta către competiție iar aici va trebui să ai în vedere și următoarele aspecte: autoritatea domeniului, autoritatea paginii și cuvintele cheie specifice.

Care sunt cele mai bune tool-uri pentru keyword research?

Deși există destul de multe tool-uri care îți permit să obții în mod gratuit informații despre cuvintele cheie de care ai nevoie, este mai important să apelezi la resursele pe care le folosesc specialiștii. Determinarea cuvintelor cheie este un proces mult prea important pentru a-l trata cu superficialitate, deoarece el influențează felul în care vei realiza optimizarea site-ului și a anunțurilor tale.

Iată câteva dintre tool-urile cele mai potrivite pentru keyword research:

SEMRush keyword tool

SEMRush keyword tool este o unealtă care monitorizează și evidențiază cuvintele cheie, iar un aspect foarte important în acest caz este faptul că poate realiza și analiza competiția. Pentru că este un tool plătit, vei avea acces la un număr limitat de domenii, iar dacă nu vrei să investești bani în această resursă, atunci cel mai simplu este să apelezi la o agenție specializată care să te ajute în determinarea cuvintelor cheie pentru site-ul tău.

Google Ads

Google Ads este o resursă excelentă în vedere alegerii cuvintelor cheie, iar gradul de încredere de care se bucură acest tool depășește aproape orice altă opțiune. Fiind un instrument pus la dispoziție chiar de către Google, utilizatorii îl aleg cu încredere, plătind pentru serviciile de keyword research și ads.

Moz Keyword Explorer

La fel ca în cazul oricărei platforme care facilitează găsirea celor mai bune cuvinte cheie, Moz keyword explorer te ajută să analizezi cuvintele cheie potrivite și să planifici în mod eficient strategiile de realizare a conținutului pe baza acestora.

Cuvintele cheie sunt deosebit de importante atunci când vine vorba despre promovare și vânzări, așa că investiția în întreg procesul este una care rentează și care îți aduce beneficii pe termen lung în ceea ce privește vânzările.

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...
#e commerce, #strategie, #keyword research , #Companii internet