Aproape toata lumea utilizeaza, in prezent, smartphone-ul pentru multiple functii. O aplicatie mobila nu inseamna doar jocuri, ci si aplicatii de lifestyle, instrumente pentru business, aplicatii educative si multe alte tipuri. Prin urmare, o aplicatie pentru mobil poate genera venituri substantiale, atunci cand este bine gandita si de calitate. Dezvoltarea unei aplicatii mobile necesita colaborarea cu firme specializate in acest domeniu. Asadar, oricine poate crea o aplicatie mobila, daca are o idee si o suma de bani de investit. Totusi, nu oricine poate face dintr-o aplicatie, o afacere de succes. Iata cum poti transforma o aplicatie mobila intr-o afacere profitabila.
O aplicatie care se aseamana multor alte aplicatii existente pe piata nu va starni interesul utilizatorilor. De ce ai descarca o aplicatie care nu aduce nimic nou? Atunci cand dezvolti o aplicatie mobila, incearca sa te bazezi pe o idee unica. Indiferent de tipul aplicatiei (joc, educatie, lifestyle, business etc.), ar trebui ca aceasta sa se deosebeasca, in totalitate, de celelalte aplicatii de acelasi gen. Cerceteaza in detaliu aplicatiile competitiei, astfel incat sa creezi ceva cu totul nou.
Pentru a fi profitabila, aplicatia ta trebuie sa rezolve o problema frecventa in randul utilizatorilor. Practic, chiar daca ideea de aplicatie exista deja pe piata, aplicatia ta trebuie sa fie o varianta mult mai buna decat cele existente. Cerceteaza competitia si recenziile utilizatorilor, pentru a afla ce le lipseste acestor aplicatii si cum poti umple golul de pe piata.
Este important ca aplicatia ta sa aiba un design creativ, insa, nu trebuie sa faci o confunzie intre creativitate si complexitate. Dezvolta o interfata cat mai simpla si placuta, deoarece utilizatorii fug de aplicatiile pe care nu le pot intelege si utiliza. Pe de alta parte, utilizatorii apeleaza la aplicatii pentru a-si simplifica unele activitati profesionale sau de zi cu zi si pentru divertisment. O interfata greu de folosit nu face decat sa complice mai mult lucrurile, ceea ce va duce la pierderea utilizatorilor.
Indiferent de tipul aplicatiei, trebuie sa alegi o audienta. Spre exemplu, in ceea ce priveste o aplicatie educativa, de cultura generala, daca publicul tinta este reprezentat de copii, designul si limbajul aplicatiei trebuie sa fie adecvat grupei de varsta. Daca publicul tinta este format din persoanele in varsta, este indicat sa alegi un design cat mai simplu, un font cat mai mare si, de ce nu, un asistent vocal.
Daca vei cerceta putin internetul, vei gasi nenumarate ghiduri si softuri care te ajuta sa iti creezi de unul singur aplicatia. Totusi, daca vrei sa faci din aplicatia ta o afacere profitabila, este recomandat sa apelezi la experti - companie dezvoltare jocuri pentru iOS si Android. Acestia te vor ajuta sa obtii un rezultat de calitate, cat mai profesionist.
Inainte de a lansa aplicatia pentru mobil, asigura-te ca o testezi. Practic, este important sa creezi un prototip, inainte de a crea aplicatia finala. In acest mod, te asiguri ca imbunatatesti unele functii, pentru ca nu iti doresti sa lansezi o aplicatie deja cu probleme.
O aplicatie pentru un magazin online poate fi o varianta de aplicatie profitabila. Totusi, este mai complicat sa creezi o astfel de aplicatie, intrucat aceasta va fi o afacere in adevaratul sens al cuvantului. O aplicatie eCommerce implica vanzarea de produse si livrarea acestora, precum si colaborarea cu furnizori.
Daca nu creezi un magazin online printr-o aplicatie, exista si alte moduri de a obtine bani din aplicatiile pentru mobil, indiferent de tipul acestora. Iata principalele tipuri de monetizare:
● aplicatie care se utilizeaza contracost;
● aplicatie gratuita cu reclame platite in interiorul acesteia;
● aplicatie cu functii de baza gratuite si functii premium cu plata;
● aplicatii ce implica achizitii;
Actualizarile sunt o caracteristica importanta pentru orice aplicatie. Pentru a tine aproape utilizatorii, trebuie sa iti imbunatatesti, constant, aplicatia. Bineinteles, atunci cand lucrezi la o actualizare, trebuie sa tii cont de problemele intampinate de utilizatori.
Dupa lansare, trebuie sa iti promovezi aplicatia ca pe o afacere, utilizand strategii eficiente de marketing. Cea mai buna strategie este promovarea pe retelele de socializare. Poti crea videoclipuri de prezentare a aplicatiei, dar si articole de blog, optimizate SEO. Reclamele si parteneriatele platite sunt, de asemenea, metode utile de promovare.
Asadar, o aplicatie mobila poate fi o afacere de succes. Aceste trucuri te pot ajuta sa dezvolti o aplicatie profitabila.