Curățenie generală în birou: 6 pași esențiali

Vineri, 17 Iunie 2022, ora 17:53
750 citiri
Curățenie generală în birou: 6 pași esențiali
FOTO: unsplash.com

Biroul este întotdeauna o carte de vizită pentru orice companie, așa că dacă ai propria ta firmă, ar fi ideal să menții mereu curățenia în spațiul de lucru. Astfel, vei reuși să faci o impresie bună în fața clienților, dar în același timp vei menține un mediu de lucru curat și sănătos pentru angajații tăi. Însă, o curățenie zilnică de întreținere nu este de ajuns. Pentru a avea un birou curat și bine organizat, este nevoie să organizezi frecvent câte o curățenie generală. Așa că iată care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi și de ce produse ai nevoie!

Fă ordine în birou

Înainte de a începe curățenia generală în birou, ar fi indicat să faci ordine, astfel încât să organizezi cât mai bine toate documentele în dosare sau în setare, și să pui deoparte toate accesoriile și produsele de papetărie care sunt lăsate pe mese. Este important să eliberezi toate suprafețele de lucru, pentru a le putea dezinfecta eficient.

Curăță pereții

Întotdeauna pereții pot deveni un magnet pentru praf, dar și pentru pânzele de păianjen, așa că ar trebui să rezolvi întâi această problemă. Iar dacă există zone în care existe pete de mucegai, poți folosi o soluție specială pe bază de clor, pentru a curăța eficient acele zone.

Dezinfectează suprafețele de lucru

Pentru curățarea suprafețelor de lucru vei avea nevoie de un spray special pentru mobilă, dar și de un dezinfectant eficient. Întotdeauna praful se depune ușor pe birou, pe monitorul calculatorului sau pe accesoriile pe care nu le folosești zi de zi. Tocmai de aceea este important să ștergi praful cât mai bine și să îndepărtezi bacteriile, pentru a preveni apariția unor focare de infecție.

Curăță echipamentele electronice

Pe birourile angajaților se află laptopuri, monitoare, tastaturi, boxe, mouse-uri sau imprimante care acumulează praf și bacterii destul de ușor, punând în pericol sănătatea echipei. Tocmai de aceea este recomandată curățarea acestor electronice, cu ajutorul unor ustensile speciale. Spre exemplu, pentru tastaturi poți alege o pensulă, ai cărei peri să poată ajunge în locuri mai greu accesibile, pentru a îndepărta eficient praful și murdăria. În schimb, pentru restul electronicelor folosește un pămătuf sau o lavetă uscată. Iar pentru mouse și tastatură poți folosi și puțin dezinfectant, pe care ar fi indicat să îl aplici pe lavetă și nu direct pe aparatură.

Ocupă-te de curățarea geamurilor

Lumina naturală poate spori productivitatea angajaților, așa că dacă îți dorești ca echipa ta să aibă parte de energie pozitivă și să se bucure de razele soarelui, ar fi indicat ca geamurile să fie cât mai bine spălate. Poți începe prin curățarea ramelor și a pervazului, continuând apoi cu spălarea geamurilor, pentru care vei avea nevoie de o soluție pe bază de alcool, care să îndepărteze eficient murdăria. De asemenea, pentru geamurile înalte este recomandată folosirea unui ștergător special sau a unei raclete. Iar dacă procesul de curățare a geamurilor pe exterior este unul dificil, poți apela oricând la echipele de alpiniști, care se ocupă rapid de spălarea ferestrelor.

Curăță podelele și mochetele

Întotdeauna este indicat să te ocupi la final de curățarea podelelor și a covoarelor din birou, deoarece acestea acumulează cel mai mult praf. În cazul mochetelor, poți începe cu un aspirator pentru a îndepărta murdăria de la suprafață, iar dacă acestea necesită o curățare în profunzime, poți apela la o curățătorie de covoare din sectorul 4.

În schimb, pentru curățarea podelelor vei avea nevoie de o găleată cu mop și de produse speciale, cum ar fi un detergent pentru pardoseală și de un dezinfectant pentru suprafețe. Însă, dacă podeaua este din lemn, ar fi indicat să eviți folosirea mopului și să optezi pentru un aspirator eficient sau o mătură.

Așadar, o curățenie generală la birou ar trebui organizată pe etape, astfel încât fiecare suprafață să fie igienizată corespunzător. Iar pentru ca întreaga curățenie să fie menținută pe termen lung, ar fi indicat să îți încurajezi angajații să întrețină spațiul de lucru și să curețe în urma lor, mai ales atunci când mănâncă în birou.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...
#curatenie, #curatenie generala, #birou , #Stiri Companii