Business24
Economie  Afaceri  Bani  IT  Life 
Companii > Stiri Companii
A   A   A

De ce clienţii pleacă din magazin fără să cumpere nimic? 4 motive

De ce clienţii pleacă din magazin fără să cumpere nimic? 4 motive
FOTO: unsplash.com
La nivel internaţional, aproximativ 10% dintre potenţialii clienţi care intră într-un magazin pleacă fără să cumpere nimic. Dacă lucrezi în domeniul retail, eşti familiarizat cu această imagine: omul intră, se uită în jur o perioadă şi se îndepărtează. Dacă a intrat în magazin, înseamnă că a avut un motiv. Ce anume l-a determinat să plece fără nicio achiziţie? Iată câteva motive a căror remediere ţi-ar putea îmbunătăţi cifra de clienţi mulţumiţi:
Nu găsesc ceea ce caută

Cel mai frecvent motiv pentru care oamenii ies dintr-un magazin este lipsa produsului pe care îl caută. Acest lucru ţine în special de aprovizionare, dar şi de felul cum aranjezi marfa. Dacă clientul nu găseşte articolul, modelul, culoarea, mărimea sau aroma pe care o caută, va încerca în altă parte. Convingerea clientului să cumpere oricum un alt produs pe care nu şi-l doreşte s-ar putea să se întoarcă împotriva ta asemenea unui bumerang. Să zicem că vinzi articole vestimentare. Dacă va cumpăra o haină doar pentru că ai avut putere de convingere, cel mai probabil acel produs va fi abandonat în dulapul de acasă, iar data viitoare când va ieşi la cumpărături nici măcar nu va mai intra în magazinul tău, deoarece l-ai determinat să ia o decizie greşită.

Cozile sunt prea mari

Unul dintre cei mai mari duşmani ai afacerii tale este timpul. Când un client vede că rândul la casa de marcat este prea mare, primul instinct va fi să caute în altă parte. Nu degeaba hypermarketurile au linii cu zeci de case şi adaugă opţiuni de self check out. În fiecare zi intervalurile orare aglomerate se întrepătrund cu cele relaxate. Dacă ai posibilitatea, alocă mai multă resursă umană la casele de marcat în timpul orelor de vârf de dimineaţă şi seara, iar în restul timpului oferă-le alte sarcini.
Servicii de slabă calitate

Oamenii care lucrează în retail trebuie să aibă un anumit fler în relaţionarea cu clienţii. Indiferent de dificultăţile personale sau de atitudinea unul client, aceştia trebuie să-şi menţină calmul, zâmbetul pe buze şi disponibilitatea de a ajuta. Există un anumit tip de magazine care îşi fidelizează clienţii şi îi întâmpină cu o gustare sau o răcoritoare. Să luăm exemplul unui magazin de bijuterii. Într-un astfel de spaţiu oamenii se întorc doar când au ceva de cumpărat şi ştiu că îl vor găsi acolo. Oferirea unui pahar de suc natural Fruttia la o masă unde se poate odihni înainte de a alege piesa perfectă este mijlocul prin care reprezentantul magazinului îi arată că îi pasă de buna lui dispoziţie. Procentajul de clienţi care pleacă fără a cumpăra dintr-un astfel de spaţiu este vizibil mai mic.

Nu găsesc reduceri

O categorie din ce în ce mai mare de potenţiali clienţi este alcătuită din cei care ştiu exact ce produs doresc, dar caută preţul cel mai bun din piaţă. Singura modalitate prin care îi poţi convinge să cumpere de la tine este preţul practicat. Negociază cu furnizorii un cost cât mai bun pentru a putea veni în întâmpinarea clienţilor. Aplică măsurile de fidelizare prin intermediul cardurilor, al cupoanelor de reduceri şi al comunicării preferate de client: telefonie mobilă, social media, e-mail. Profită de perioadele mari de reduceri din preajma marilor sărbători sau de la final de sezon.

Identificarea motivelor pentru care oamenii evită să cumpere din magazinul tău este o măsură de îmbunătăţire a cifrei de afaceri. Indentifică principalele probleme şi remediază-le, fie că vorbim despre aprovizionare, aranjarea mărfii sau atitudinea personalului. Cea mai mare provocare este să-i convingi pe oamenii care au plecat doar la o plimbare din magazin în magazin să cumpere ceva de la tine!
Facebook ShareTweet
 Vineri, 06 Mai 2022, ora 17:19
 Autor:  Advertorial

 Articol citit de 742 ori

Cele mai citite
Versiuni: mobil  /  Web
Contact  |  Ajutor
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor