De ce responsabilitatea sociala este importanta pentru orice companie

Luni, 07 Decembrie 2020, ora 17:57
2447 citiri
De ce responsabilitatea sociala este importanta pentru orice companie
Sursa foto: Shutterstock.com

Intr-o societate in care retelele de socializare au devenit o agora virtuala si fiecare persoana isi poate exprima liber parerile, reputatia si imaginea unei companii trebuie construite si mentinute cu foarte mare grija. Din ce in ce mai multi consumatori cer companiilor sa schimbe modul in care isi desfasoara activitatea, sa devina mai transparente si sa isi asume un rol activ in abordarea problemelor sociale, culturale si de mediu. In plus, in actualul context sanitar, solidaritatea si implicarea sociala au devenit foarte importante si relevante atunci cand vorbim despre imaginea unei companii. Responsabilitatea sociala corporativa (CSR) nu mai este doar un trend de PR, ci are un rol din ce in ce mai bine conturat in orice plan de business, iar companiile care ignora acest lucru o fac pe propria lor raspundere.

Iata de ce activitatile de responsabilitate sociala sunt atat de importante si cum pot ele ajuta la construirea unei bune reputatii.

Mesaje catre comunitate

Companiile care au politici de responsabilitate sociala le pun in practica, de obicei, prin diferite forme de donatii catre organizatii de caritate, prin programe de voluntariat ale angajatilor sau prin implementarea de bune practici privind mediul inconjurator. Atunci cand astfel de activitati sunt comunicate eficient, o companie transmite de fapt comunitatii din care face parte ca este in pozitia de a ajuta societatea si actioneaza in acest sens. Prin acest proces, companiile nu numai ca ajuta comunitatea, ci castiga si cateva beneficii de imagine. Totusi, mesajul campaniilor de responsabilitatea sociala trebuie ales cu grija, la fel ca si partenerii din domeniul ONG-urilor. De asemenea, cauza pe care o sustii prin intermediul acestor activitati trebuie sa fie corelata cu domeniul de business, dar si cu preferintele angajatilor. De exemplu, daca alegi sa aderi la mesajul unei campanii United Way Romania, o poti face atat prin donatii, cat si prin implicarea directa a angajatilor, dar este important ca acestia sa creada in obiectivele unei astfel de activitati.

Angajati entuziasmati

Modul in care o companie actioneaza la nivelul comunitatii modeleaza perceptia angajatilor sai despre valorile firmei. Acesta este un aspect foarte important, pentru ca un angajat cu o parere buna despre compania la care lucreaza va fi mai motivat in exercitarea atributiilor sale si va deveni si un agent de marketing neoficial pentru brandul tau. Angajatii care se simt respectati dezvolta un sentiment de loialitate fata de compania lor. In plus, prin includerea in mod direct a angajatilor in campaniile de responsabilitate sociala, le oferi si lor sansa de a-si dezvolta sentimentul de apartenenta la grup, dar si stima de sine. Astfel de angajati se vor simti entuziasmati de oportunitatea de a fi creativi si de a lucra in favoarea unei cauze bune.

Loialitatea clientilor

Pentru un numar din ce in ce mai mare de consumatori, aspectul etic a devenit un criteriu foarte important atunci cand decid ce cumpara si ce nu. Un studiu realizat la nivel global de catre compania de cercetare de piata Nielsen in 2015 arata ca 66% dintre respondenti platesc mai mult pentru produse si servicii ale companiilor responsabile din punct de vedere social. Asadar, campaniile de responsabilitate sociala sunt si o modalitate de a fideliza clientii, care vor fi loiali brandului tau daca reusesti sa le comunici eficient faptul ca valorile firmei tale sunt aceleasi ca ale lor.

Atentie publica

O campanie buna de CSR iti poate promova compania ca un model pozitiv. Atunci cand o companie se remarca prin bunele sale practici si prin activitatile derulate in cadrul comunitatilor, castiga si atentie din partea media. De asemenea, astfel de initiative sunt deseori premiate in cadrul unor evenimente de prestigiu organizate de diferite institutii, printre care si camerele de comert.

Asadar, responsabilitatea sociala corporativa este mai mult decat un trend de business. Companiile care doresc sa ramana relevante pentru noile generatii si care doresc sa ajute oamenii din comunitatile care fac parte, contribuind, in acelasi timp, la mentinerea unei reputatii bune, trebuie sa acorde o atentie mai mare practicilor de CSR.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#responsabilitate sociala, #companii , #Stiri Companii