Despre digital marketing cu cartile pe masa

Joi, 27 Mai 2021, ora 13:23
504 citiri
Despre digital marketing cu cartile pe masa
marketing FOTO: shutterstock.com

La cat de accesibil si de popular e internetul astazi nu e de mirare ca ponderea bugetelor alocate campaniilor de outbound si inbound marketing tinde sa creasca in favoarea celor din urma.

Conform Datareportal, in Romania:

  • Sunt 19 milioane locuitori si 26 milioane conexiuni mobile
  • Exista 15 milioane utilizatori de internet si 93,2% dintre ei acceseaza continut online utilizand dispozitivele mobile
  • 97% dintre utilizatorii de internet, cu varsta cuprinsa intre 16 si 64 de ani, sunt posesori de smartphones
  • Exista 12 milioane de conturi active pe social media
  • 54% din trafic se realizeaza de pe telefoanele mobile si 44,1% de pe laptopuri si desktopuri
  • Romanii petrec in medie 7 ore si 26 min pe zi pe internet si dedica 3 ore si 20 min canalelor TV (broadcast si streaming)
  • 2 ore si 16 min sunt investite zilnic in social media
  • 1 ora si 22 min - este timpul mediu petrecut in fiecare zi cu rasfoirea si citirea presei (online si print)
  • 83 de minute sunt alocate zilnic emisiunilor de radio
  • Media de ascultare zilnica a podcasturilor este de 30 min, cam tot atat cat se petrece si cu jocurile video accesate de pe console.
  • 1 ora si 10 minute pe zi sunt destinate muzicii (ale carei variatiuni in materie de gusturi merita dezbatere publica, la radio & podcast)

Care sunt avantajele inbound marketingului?

Cel mai important aspect este legat de faptul ca marketingul digital iti permite sa-i abordezi doar pe cei care au cele mai mari sanse sa fie interesati de produsele si serviciile tale.

In mod uzual, daca plasezi o reclama pe TV sau intr-o revista, ori daca organizezi campanii outdoor, ai un control limitat asupra audientei. Sigur ca poti masura anumite aspecte, pentru ca ai acces la tirajul revistelor, la descrierile generale ale celor ce se uita la televizor, ori la datele demografice dintr-o anumita regiune, dar rezultatele finale nu vor putea fi niciodata cuantificate cu precizie, ci doar estimate cu o marja mai mica sau mai mare de eroare, care tine de bunul simt si experienta celui care isi apropie ochiul de cifre.

Prin comparatie, online-ul faciliteaza identificarea cu acuratete a unui anumit segment, care cauta deja ceva ce tu oferi si caruia, in acest context, ii poti transmite mesaje personalizate, ce au sansa sa fie percepute mai degraba ca solutii la o problema punctuala, decat ca reclama agresiva.

In mod suplimentar, mediul digital te lasa sa intelegi mai bine consumatorul si sa-ti adaptezi strategiile astfel incat sa propui solutii customizate.

Rezultate mai bune cu costuri mai mici

Faptul ca poti urmari zilnic campaniile, te face sa iei decizii la timp si sa muti rapid bugetele de la ce e mai putin rentabil catre ce functioneaza mai bine. Nu acelasi lucru se poate spune despre publicitatea clasica (oubound), unde indiferent daca un billboard e sau nu performant, costul cu el ramane acelasi.

Practic, in marketingul digital ai un control deplin asupra modului in care iti cheltuiesti banii. Daca ti se pare oportun, poti hotari, de exemplu, sa renunti la PPC si sa investesti, mai degraba, intr-un soft de design cu care sa creezi continut de calitate mai buna, pentru Instagram. O strategie de marketing digital te ajuta, in esenta, sa pivotezi continuu intre canalele de comunicare astfel incat sa nu irosesti sume importante in directii care nu dau randament.

Chiar daca esti o firma mica, cu buget limitat, tot poti obtine ceva rezultate prin simpla investitie in social media, blogging si SEO (in format combinat).

Marketingul digital da o sansa IMM-urilor

E clar ca firmele mici au dificultati serioase in concurenta cu marile corporatii, care detin bugete semnificative, pe care le pot investi, atat in outbound cat si in inbound marketing. Din fericire exista, insa, oportunitati si pentru initiativele IMM-urilor.

O mai buna targetare in campaniile PPC si crearea unui continut de calitate pot face minuni in online pentru ca motoarele de cautare nu tin seama de marimea unei firme, ci de modul in care continutul propus raspunde unor nevoi existente si clar manifestate de catre cei ce cauta diverse subiecte pe internet.

Despre ce vorbim cand ne referim la Digital Marketing?

Concret, ne gandim la un mix de tactici care include SEO, Content Marketing, Social Media Marketing, PPC, Display Advertising, Emailing si Marketing Automation, Online PR, Sponsored Content si Inbound Marketing.

Search Engine Optimization

SEO este procesul de optimizare a unui site, care il face sa apara cat mai sus in rezultatele afisate de motorul de cautare (de ex. pe Google) in urma intrebarilor formulate de utilizatori, pe internet. Cu cat un site are un ranking mai bun, cu atat sansele lui de a atrage un numar semnificativ de vizitatori organici si direct convertibili sunt mai mari.

Content Marketing

Se refera la procesul de creare a diferitelor tipuri de continut in scopul promovarii brandului, dezvoltarii traficului pe site-uri, generarii de lead-uri si atragerii de clienti.

Social Media Marketing

Se utilizeaza de multe ori eronat ca inlocuitor pentru paginile web si adesea cu scopul de a vinde direct, desi Social Media e mai degraba utila in crearea de brand awareness si in promovarea continutului postat pe site, cu gandul de a atrage vizitatori, de a creste traficul pe pagina si de a genera lead-uri ce, in ultima instanta, devin clienti.

Pay Per Click (PPC)

PPC este o metoda de crestere a traficului pe site-ul tau prin plata catre publisher a fiecarui click generat de ad-urile postate pe site-urile lui. Cea mai cunoscuta forma a PPC-ului o reprezinta campaniile de pe Google Ads, dar in aceeasi masura, PPC face referire la orice platforma unde platim "per click" (vezi ad-urile de pe Facebook sau alte canale social media, ori campaniile de display advertising).

Marketing Automation

Se refera la software ce deserveste automatizarea operatiunilor de baza, a task-urilor repetitive din activitatea de marketing, care altfel ar fi fost intocmite manual. Trimiterea de newsletters prin email, de exemplu, poate fi automatizata si personalizata, astfel incat fiecare client sa primeasca exclusiv informatiile de interes pentru el. Postarile pe canalele de social media pot fi, la randul lor, programate astfel incat o mare parte din timpul alocat acestor activitati sa poata fi directionat, mai degraba catre crearea de continut de calitate si mai putin catre atragerea de EGO Likes. Instrumentele de marketing automation vin la pachet cu o serie de avantaje si cu facilitati sporite pe parte de masurare si raportare a rezultatelor din campanii.

Online PR

PR-ul online e asemanator cu cel clasic si iti asigura practic vizibilitatea brandului prin intermediul publicatiilor digitale, blogurilor si site-urilor de continut, la modul general.

Sponsored Content

Se refera la publicitatea pe care o poti face platind o companie sau un individ sa creeze continut si sa promoveze brandul tau, pe canalele proprii. Una dintre cele mai cunoscute forme de sponsored content este Influencer Marketingul.

Inbound Marketing

E de fapt o metodologie care pune accent pe strategia de marketing digital in scopul de a crea mixul ideal de tehnici si tactici care te pot ajuta sa obtii cele mai bune rezultate posibile, cu bugetul pe care il ai la dispozitie. Concret, poti utiliza toate formulele mentionate mai sus, pentru a crea o experienta placuta utilizatorului ce intra in contact cu brandul tau. De ce? Pentru ca in loc sa fi invaziv si deranjant, vei deveni, de fapt, UTIL, raspunzand unor nevoi de informare clar exprimate, in loc sa-ti bombardezi clientul cu anunturi publicitare. Poti folosi, de exemplu, blogging-ul in loc de pop-up ads, video marketing in loc de reclame comerciale, Email Marketing cu baze de date conforme cu GDPR, in loc de Email Spam.

Web Performance Box e agentie de marketing digital, partenera HubSpot si SALESmanago.

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...
#marketing, #marketing digital, #marketing online , #Stiri Companii