Dezvoltarea aplicațiilor business personalizate: ce ar trebui să afli de la dezvoltator înainte de a începe proiectul

Vineri, 11 Februarie 2022, ora 18:48
578 citiri
Dezvoltarea aplicațiilor business personalizate: ce ar trebui să afli de la dezvoltator înainte de a începe proiectul
aplicatii FOTO: freepik.com

Fiecare business folosește cel puțin o aplicație dedicată pentru a-și simplifica procesele interne, a atrage mai mulți clienți sau a facilita comunicarea și managementul între diferite categorii de utilizatori.

Ești pe punctul de începe un proiect de dezvoltare a unei aplicații business și nu știi ce ar trebui afli încă de la început de la dezvoltator pentru a te asigura ca soluția livrată va corespunde așteptărilor tale?

Fie că ai nevoie de o aplicație de tip CRM, un portal, un sistem de management, o platformă de e-learning sau o aplicație on-the-go pentru diferite activități de business (cu utilizatori interni și/sau externi), iată câteva lucruri (esențiale) pe care ar trebui să le clarifici în prima etapă a proiectului:

1. Care va fi nivelul de personalizare a aplicației tale?

Poți alege să dezvolți o aplicație personalizată integral, sau să faci mici adaptării la o soluție deja dezvoltată. Este important să știi că fiecare vine cu niște costuri (financiare și non-financiare) specifice.

Dacă nevoile tale de business nu se pot traduce în funcționalități generice pentru industria din care compania ta face parte, cel mai probabil vei avea nevoie de o dezvoltare de la zero.

Dacă, în schimb, vrei să dezvolți o aplicație similară cu cele existente deja în piață, nevoia ta fiind mai mult la nivel de personalizare, o soluție “off-the-shelf” va răspunde așteptărilor tale rapid și la un cost ușor de estimat.

2. Care este funcționalitatea cheie în jurul căreia se face dezvoltarea?

Chiar dacă îți dorești ca aplicația să răspundă la cât mai multe așteptări pe care utilizatorii le pot avea, este esențial să definești împreună cu dezvoltatorul funcționalitatea cheie în jurul căreia se va face dezvoltarea.

Iată câteva exemple: integrări de aplicații colaborative, raportări complexe și personalizate, suport pentru poziționarea pe piața prin produse dedicate, integrări de brand, autonomia de utilizare, multi-level/multilogin/acces bazat pe roluri, etc

3. Care vor fi funcționalitățile complementare ale aplicației?

Pot fi atât funcționalități complementare generale (de exemplu: panouri de administrare, filtre, sisteme de evaluare, etc.), cât și funcționalități specifice (de exemplu: integrări cu aplicații terțe, perioade de test/demo-uri, etc.).

4. Ce costuri implică dezvoltarea aplicației?

Cu cât o aplicație implică mai multe personalizări și dezvoltări dedicate, cu atât costul ei va fi mai ridicat.

Totuși, dincolo de aceste costuri, este important să faci alegerea în funcție de nevoile specifice ale companiei tale atât la momentul dezvoltării. cât și în viitor.

5. Cine deține ownership-ul asupra arhitecturii de aplicație după dezvoltare?

Adaptarea unei soluții existente (produs digital) prin personalizări de brand poate aduce probleme de ownership (dacă ele nu sunt clarificate încă de la început).

În cazul aplicațiilor personalizate integral, ownership-ul aparține în totalitate companiei tale - modul în care o folosești, vinzi sau dezvolți mai departe fiind decizii independente.

6. Cât de repede vei putea lansa aplicația pe piață/vei putea folosi efectiv aplicația în companie?

Aplicațiile off-the-shelf pot fi lansate rapid pe piață. Adaptarea lor poate dura de la doar câteva zile la câteva săptămâni. Pe de altă parte, aplicațiile personalizate integral presupun un timp mai extins de dezvoltare care depinde atât de experiența echipei cât și de complexitatea proiectului.

7. Care va fi nivelul de scalabilitate permis de aplicație?

Soluțiile personalizate au, de obicei, un nivel ridicat de scalabilitate, în timp ce aplicațiile deja existente impun destul de multe limitări din acest punct de vedere.

8. Ce va presupune mentenanța aplicației?

Optimizările și mentenanța soluțiilor personalizate sunt mai dificile și costisitoare în cazul aplicațiilor off-the-shelf.

9. Va permite integrări cu aplicații terțe?

Una dintre condițiile esențiale din perspectiva flexibilității se referă la integrarea cu aplicații terțe.

10. Care va fi nivelul de dependență al aplicației?

Depinde de surse externe? Permite extinderi și optimizări specifice?

Întrucât 1 oră de planificare corectă îți poate salva 10 ore de implementare anevoioasă și, în plus, te pune la adăpost de erori, blocaje și așteptări nerealiste, toate întrebările de mai sus te vor ajuta să clarifici încă de la început cele mai importante aspecte ale proiectului.

Ce actualizări aduce Apple pentru noua tabletă iPad Air
Ce actualizări aduce Apple pentru noua tabletă iPad Air
Apple se pregătește să lanseze o nouă generație de iPad Air, care, pentru prima dată, va include două dimensiuni diferite, urmând exemplul liniei iPad Pro. Potrivit ultimelor rapoarte,...
Utilizatorii Samsung Galaxy au semnalat probleme cu aplicația YouTube. Care este cauza
Utilizatorii Samsung Galaxy au semnalat probleme cu aplicația YouTube. Care este cauza
YouTube a implementat recent un nou codec destinat îmbunătățirii eficienței compresiei video, dar această schimbare a generat probleme pentru utilizatorii de dispozitive mai vechi, inclusiv...
#aplicatii business, #dezvoltare aplicatii , #Stiri Companii