Facebook contra cost: Utilizatorii obisnuiti vor plati pentru promovarea statusului

Joi, 04 Octombrie 2012, ora 14:50
2486 citiri
Facebook contra cost: Utilizatorii obisnuiti vor plati pentru promovarea statusului

Facebook testeaza un nou produs pe piata americana, prin care utilizatorii obisnuiti pot plati pentru a-si promova actualizarile de status (status updates). Prin noua strategie, statusurile platite vor avea prioritate fata de cele promovate pana acum pe baza algoritmilor companiei.

Acest nou produs marcheaza o schimbare a strategiei Facebook in perceperea de taxe pentru serviciile oferite utilizatorilor obisnuiti, comenteaza Financial Times.

Analistii sustin ca acest nou produs are potentialul de a genera venituri noi pentru compania americana, ale carei performante financiare sunt atent monitorizate.

In acelasi timp, este posibil sa schimbe opinia utilizatorilor despre Facebook, in momentul in care va putea fi folosit pentru marketingul platit al vietii sociale.

Pretul pentru promovarea unei actualizari de status este de sapte dolari in SUA. Deja acest serviciu a fost testat in Noua Zeelanda in mai, iar apoi in alte douazeci de tari. Pretul cerut s-a incadrat intre 1 si 12 dolari.

Pareri impartite cu privire la noul serviciu

O parte din utilizatori se opune schimbarii, formand grupuri precum "Incheierea promovarii postarilor" ("End Promoted Posts") sau "Impotriva platilor pentru anuntarea/ promovarea postarilor"("Against paying money to announce/ promote posts").

In schimb, altii lauda initiativa, considerand o ocazie buna sa-si promoveze evenimentele importante sau initiativele personale.

Din punct de vedere al rezultatelor, o postare platita a fost vizualizata de 3,8 ori mai multe ori decat una neplatita, arata Facebook.

Dar pe langa profitul obtinut din acest nou serviciu, aceasta va fi ocazia pentru Facebook sa colecteze noi informatii despre utilizatori: datele cardurilor si codurile postale.

"Se pot emite ipoteze privind afilierea politica, culturala sau socioeconomica din acest tip de date", a declarat Rebecca Lieb, analist la Altimeter Group.

De ce se îngrămădesc românii acum să-și facă credite. „Tendințele s-au schimbat mult în ultimul an”
De ce se îngrămădesc românii acum să-și facă credite. „Tendințele s-au schimbat mult în ultimul an”
Dobânzile au scăzut ușor în ultimele luni, la fel și ratele celor care avea dobânzi variabile. Deși sumele nu sunt considerabile le-au deschis românilor apetitul pentru credite. Una...
NVIDIA își îndreaptă atenția către industria roboților umanoizi. Ce a declarat CEO-ul companiei
NVIDIA își îndreaptă atenția către industria roboților umanoizi. Ce a declarat CEO-ul companiei
NVIDIA, cunoscută pentru soluțiile sale avansate de procesare AI, își îndreaptă acum atenția către o nouă piață emergentă: cea a roboților umanoizi. CEO-ul companiei, Jensen Huang,...
#costuri facebook, #servicii facebook, #promovare status facebook, #plata facebook , #Companii IT