Ignorarea imaginii online poate trimite clientii companiei la concurenta. Cum se poate evita aceasta pierdere?

Vineri, 13 Septembrie 2013, ora 20:09
2352 citiri
Ignorarea imaginii online poate trimite clientii companiei la concurenta. Cum se poate evita aceasta pierdere?
Prezenta online a companiei este importanta, romanii petrec pe Internet 18 ore saptamanal

Lipsa de cunoastere a metodelor de promovare online, lipsa curajului de a inova si tendinta de a alege canalele clasice de publicitate, precum TV, outdoor si print, duc la fracturi in imaginea unui brand.

Publicitatea pe Internet este inca vazuta ca o sora saraca in familia advertising-ului, iar asta nu provine nici din contextul economic, nici din reducerea bugetelor, ci din carenta in educatia digitala a factorilor de decizie din companii, apreciaza agentia de webdesign si comunicare online Pixio.

"Companiile trebuie sa se adapteze stilului de comunicare si nevoilor clientilor de acum si, indiferent de produsele sau serviciile propuse, sa le intre in minte, oferind raspunsuri rapide. Traind intr-o era a vitezei si a diversitatii informatiilor, simultan, pe multiple paliere, ei tind sa retina cuvinte cheie si idei generale despre cat mai multe lucruri. Cand au nevoie de detalii acceseaza spatiul virtual. Important este sa fii putin diferit, sa atragi atentia in mod placut (poate ca design, logo, atitudine etc.), sa raspunzi intrebarilor puse cat mai repede si sa le comunici noutatile acolo unde sunt ei", a spus Sorin Voica, CEO Pixio Interactive.

Romanii, locul doi in topul europenilor in functie de timpul petrecut online

Un studiu Mediascope publicat in iulie 2013, arata ca romanii sunt pe locul al doilea in topul tarilor europene care petrec cel mai mult timp online, cu o medie de 18,6 ore petrecute saptamanal pe Internet.

Cu toate acestea, brand managerii aleg sa evite sa comunice cu acest segment de public, in cel mai dinamic mediu creat vreodata, cu cel mai mare potential de viralizare, cu cea mai mare accesibilitate si, mai ales, cu cele mai bune metode de raportare, analiza si conversie.

"Internetul a devenit o extensie a creierului: stocheaza informatii, detalii, poze, email-uri, iar acum avem si dispozitive, in permanenta la indemana, cu care sa-l controlam. Cine nu constientizeaza importanta Internetului si a imaginii brand-ului in online si in general, va avea de pierdut", a mai adaugat Voica.

Publicitatea online din Romania, estimata la 22,4 milioane de euro in 2012

Piata publicitara online din Romania a fost estimata la 22,4 milioane de euro in 2012, conform studiului ROADS, publicat in mai 2013, realizat de PwC Romania si IAB Romania.

Aceasta reprezinta o crestere de 7% fata de anul 2011, insa arata ca piata online din tara noastra este de 1400 de ori mai mica fata de cea din Statele Unite, de aproximativ 300 de ori mai mica fata de cea din Marea Britanie si Japonia si de aproximativ 220 de ori mai mica fata de cea din Germania.

Reputatia unei companii se intareste prin Internet

Desi multe companii si-au vandut produsele offline, construirea unei pagini de interent este necesara, chiar daca nu va garanta ca aduce clienti. Fara prezenta Internet, companiile ar putea pierde potentiali clienti, tocmai datorita faptului ca romanii stau foarte mult online.

De asemenea, fiind prezenta o "moda" idesign-ul web, pentru succes, un site trebuie sa tina pasul.

Un site invechit este chiar mai rau decat un site in constructie. La fel va fi perceputa si compania sau brand-ul promovat, iar mesajul transmis in relatiile de business este lipsa de interes si neprofesionalism.

Pagina de Internet, mai importanta decat platforma Facebook

Pagina de internet este mai importanta decat platforma Facebook deoarece aici pot fi vandute produse si servicii, prezinta mai pe larg compania, iar pagina de Facebook trebuie vazuta ca un instrument care sa ii aduca pe utilizatori pe pagina web.

Importanta este si imagina unitara a companiei, atat online, cat si ofline, mai ales ca, in prezent, Internetul este principala sursa de informatii.

Vizita neașteptată a lui Elon Musk în China. Ce urmărește să obțină miliardarul american din întâlnirile cu oficialii comuniști VIDEO
Vizita neașteptată a lui Elon Musk în China. Ce urmărește să obțină miliardarul american din întâlnirile cu oficialii comuniști VIDEO
Miliardarul american Elon Musk a sosit duminică, 28 aprilie, la Beijing, într-o vizită neanunţată, unde va discuta cu autoritățile chineze unele aspecte legate de domeniul înaltei...
Economia Rusiei contra cronometru. Spoiala de suprafață a industriei în floare, finanțată de China, și realitatea cruntă a vieții oamenilor de rând
Economia Rusiei contra cronometru. Spoiala de suprafață a industriei în floare, finanțată de China, și realitatea cruntă a vieții oamenilor de rând
Investițiile sporite, care însumează peste 10% din PIB, în sectorul militar, precum și evoluția producției industriale din ultimii doi ani din Rusia, sprijinită enorm de China, creionează...
#afaceri online, #informatii online, #pagina internet, #promovare nternet , #Companii internet