Renault deschide o fabrica uriasa in Maroc, iar sindicalistii o numesc "Loganizare"

Joi, 09 Februarie 2012, ora 20:40
2490 citiri
Renault deschide o fabrica uriasa in Maroc, iar sindicalistii o numesc "Loganizare"

Renault a deschis o fabrica uriasa pentru productia de masini "low cost" in Maroc, care va ajunge la 400.000 de unitati pe an in 2013, si va avea in prima faza ca principala piata de export Europa, iar sindicalistii francezi acuza "Loganizarea" unor modele care vor reduce cota de piata a Renault.

Uzina Dacia din Romania livreaza automobile pe 47 de piete din Europa si regiunea Mediteranei, in timp ce fabrica din Tanger ar fi trebuit sa aprovizioneze regiunea Africii, dar si alte zone mai indepartate, potrivit AFP.

Deschiderea fabricii din Maroc nu se face in detrimentul Frantei, a afirmat directorul general al Renault, Carlos Ghosn, in timpul ceremoniei, la care a participat si regele Marocului, Mohammed al VI-lea.

Fabrica din Maroc a atras critici puternice in Franta

Fabrica din Tanger a atras critici puternice in Franta din cauza declinului constant al productiei grupului in tara de origine. Capacitatea fabricii se va situa in prima faza la 150.000-170.000 de unitati, cu o singura linie de productie, si circa 6.000 de angajati. Cutiile de viteze si motoarele, precum si alte componente, vor fi importate din Franta, Spania si Romania.

"Nu este ceva facut pe seama Frantei si din contra va da de lucru in Franta centrelor de inginerie, fabricilor de motoare si furnizorilor. In acelasi timp alocam in Franta productie cu valoare adaugata mai ridicata, precum masini electrice sau baterii", a spus el.

Productia uzinei din Maroc face parte din categoria "low-cost", astfel ca grupul a fost nevoit sa caute o tara cu forta de munca suficienta, calificata, si costuri competitive.

Europa va fi o importanta piata de desfacere pentru autovehiculele produse de Renault in Maroc

Amplasarea unei astfel de fabrici in Europa de Vest si mai ales in Franta ar fi fost imposibila, a spus el. Ghosn a subliniat de asemenea, ca intre Renault si subsidiara Dacia a grupului nu exista concurenta.

Europa va fi o importanta piata de desfacere pentru autovehiculele produse de Renault in Maroc, a declarat, directorul fabricii, Tunc Basegmez.

"In prima faza, clientii nostri importanti vor fi tarile din Europa", a spus Basegnec inaintea cremoniei de deschidere, adaugand ca fabrica va ajunge eventual la o productie de pana la 400.000 de masini "low cost".

Reuters: Lodgy, care va fi produs in Maroc, benficiaza de succesul surprinzator al autovehiculelor Dacia, fabricate in Romania

Fabrica este situata in zona libera din Melloussa, la 30 de kilometri de portul Tanger Med.

"Este aproape de Europa, in Africa si aproape de Orientul Mijlociu", a spus el.

Fabrica din Maroc va produce monovolumul Lodgy, care va fi urmat de un vehicul utilitar si de un altul, tinut inca secret, potrivit AFP. Renault beneficiaza de mai multe avantaje ca urmare a amplasarii fabricii intr-o zona libera, intre care scutire de taxa pe companii cinci ani si un nivel redus ulterior, lipsa unei taxe de export si formalitati vamale acclerate.

Lodgy, care va fi produs in Maroc, benficiaza de succesul surprinzator al autovehiculelor Dacia, fabricate in Romania, scrie Reuters. Modelul Logan din 2004 a avut mai mult succes in Europa decat in multe din tarile carora a fost destinat initial, precum India. Intre timp, Dacia Duster a devenit, de asemenea un succes in Franta, potrivit Reuters.

"Vedem aceasta fabrica (din Maroc, n.r.) ca o dezvoltare periculoasa. Aceste vehicule sunt de fapt modele Scenic si Kangoo <>. Vor lovi cu siguranta in cota de piata a Renault", a declarat Fabien Gache, un purtator de cuvant al sindicatului dominant din Franta, CGT.

Salariatii Renault din Maroc vor avea remuneratii mai scazute decat cele din Romania

Autovehiculele produse in Maroc vor concura modele ale rivalilor, precum un vehicul comercial usor fabricat de Fiat si PSA in Turcia, a declarat Jean-Christophe Kugle, care supravegheaza regiunea Euromed pentru Renault.

Renault beneficiaza insa si de salariile din Maroc, mai scazute decat cele din Romania, a explicat Kugler. In Maroc salariul mediu va fi de 250 de euro, fata de 450 de euro in Romania.

Oficialul Renault a recunoscut ingrijorarea cauzata, dar considera "foarte importanta mentinerea competitivitatii fabricilor prin punerea lor in concurenta".

Pe langa Romania, Renault mai fabrica masini low-cost in India, Africa de Sud, Iran, Brazilia, Rusia si Columbia, pentru pietele locale.

Prăbușirea unui titan din cripto. Cum a ajuns o mare companie să fie acuzată de finanțarea terorismului
Prăbușirea unui titan din cripto. Cum a ajuns o mare companie să fie acuzată de finanțarea terorismului
Procurorii americani au cerut marți, 23 aprilie, o sentință de trei ani în închisoare pentru fondatorul Binance, cea mai mare companie de schimb de criptoactive din lume. Recomandarea...
De ce se îngrămădesc românii acum să-și facă credite. „Tendințele s-au schimbat mult în ultimul an”
De ce se îngrămădesc românii acum să-și facă credite. „Tendințele s-au schimbat mult în ultimul an”
Dobânzile au scăzut ușor în ultimele luni, la fel și ratele celor care avea dobânzi variabile. Deși sumele nu sunt considerabile le-au deschis românilor apetitul pentru credite. Una...
#renault fabrica Maroc, #Renault masini Maroc, #Lodgy fabrica Maroc , #Investitii