Replica primului avion cu reactie din lume, realizat de Coanda in 1910, si-a luat zborul la Craiova

Vineri, 04 Octombrie 2013, ora 10:02
3114 citiri
Replica primului avion cu reactie din lume, realizat de Coanda in 1910, si-a luat zborul la Craiova
Sursa foto: Evz.ro

O copie la scara reala a avionului Coanda 1910 realizata in ultimii trei ani de o echipa opt specialisti ai Filialei Craiova a Asociatiei Romane pentru Propaganda si Istoria Aeronauticii va face, in premiera, duminica, primul rulaj pe pista bazei Aeroclubului Romaniei din Craiova. Comandor. av. r. Ion Craciunescu, presedintele Filialei Craiova a ARPIA, a declarat pentru Agerpres ca la acest proiect au lucrat din pasiune, fara sa fie remunerati, timp de trei ani de zile, opt specialisti, cate opt ore pe zi.

"Noi, reprezentantii Asociatiei Romane pentru Propaganda si Istoria Aeronauticii -filiala Craiova, ne mandrim ca acesta este copia avionului Coanda 1910, copie realizata la scara reala. Avionul nu e construit din placaj, ci din aluminiu dupa proiectul original al savantului Henri Coanda. Intreaga activitate a fost coordonata de comandorul Ilie Dumitrescu. Nu a fost o munca usoara - o echipa de oameni au lucrat pe fiecare zi ca acest proiect sa fie gata intr-o hala asigurata de europarlamentarul Marian Jean Marinescu, care ne-a ajutat enorm de mult. Iar oamenii nu au fost remunerati, au lucrat doar din pasiune", a declarat comandor. av. r. Ion Craciunescu.

Copia avionului Coanda 1910 a fost denumita "Memorialul Coanda" si urmeaza sa se stabileasca locul in care va fi amplasat. "Am primit foarte multe solicitari: de la Aeroportul International 'Henri Coanda' care ar vrea sa il amplaseze acolo, de la Muzeul 'Henri Coanda' din Perisor (Dolj). La doamna primar (n.r.: Lia Olguta Vasilescu, primarul Craiovei) cand l-a vazut a zis ca il cumpara dansa. Sunt mai multe propuneri. Poate il punem la intrarea in oras, ca sa il vada toata lumea", a mai spus comandorul Craciunescu.

Coanda 1910 a fost primul avion cu propulsie prin reactie din lume conceput, proiectat, construit, testat si pilotat de inginerul si inventatorul roman Henri Coanda pe cand avea numai 24 de ani. A fost expus de catre acesta la cel de-al II-lea Salon Aeronautic din Paris, in noiembrie-decembrie 1910. Aparatul era unul de tip biplan cu doua locuri, cu propulsor fara elice, cu turbina (suflanta centrifuga).

In timpul unei incercari de zbor din decembrie 1910, pe aeroportul Issy-les-Moulineaux de langa Paris, aparatul pilotat de Henri Coanda a scapat de sub control din cauza lipsei lui de experienta, s-a lovit de un zid de la marginea terenului de decolare si a luat foc. Din fericire, Coanda a fost proiectat din avion inaintea impactului, alegandu-se doar cu spaima si cateva contuzii minore pe fata si pe maini.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

The Boring Phone: dispozitivul destinat să combată dependența de smartphone-uri
The Boring Phone: dispozitivul destinat să combată dependența de smartphone-uri
HMD a anunțat lansarea unui nou model de telefon: The Boring Phone. Produsul va fi prezentat în cadrul unui eveniment la Milan Design Week, pe data de 18 aprilie. Telefonul face parte dintr-o...
Actualizarea care poate strica display-ul dispozitivele Galaxy. Răspunsul oferit de Samsung
Actualizarea care poate strica display-ul dispozitivele Galaxy. Răspunsul oferit de Samsung
În ultima perioadă, un număr ridicat de utilizatori Samsung a raportat apariția unor linii verzi pe ecranul telefoanelor lor, fenomen care pare să fi reapărut după o actualizare recentă de...
#avion Coanda 1910, #primul avion cu reactie, #replica avion Coanda Craiova , #Companii avioane