Retenția angajaților: metode pentru a evita fluctuația de personal în 2023

Miercuri, 15 Martie 2023, ora 18:31
138 citiri
Retenția angajaților: metode pentru a evita fluctuația de personal în 2023
FOTO: shutterstock.com

Fluctuația de personal poate afecta performanța unei afaceri din cauza perioadei de timp necesare pentru orice angajat nou pentru acomodare și preluare a sarcinilor. Descoperă cum poți să eviți fluctuația de personal, în 2023.

1. Încurajează echilibrul dintre viața personală și cea profesională

Respectul față de viața personală a angajaților tăi este un factor care influențează șederea lor în companie. Atitudinea pozitivă în ceea ce privește programul de lucru flexibil este un prim pas pentru ca membrii echipei tale să simtă că au un control mai mare asupra propriului lor timp. Cât timp sarcinile sunt finalizate la timp și genul acesta de program nu influențează negativ activitatea companiei, un astfel de program este ușor de pus în aplicare.

Posibilitatea de a adopta un mod de lucru remote sau hibrid este un alt aspect important, în special în marile orașe, în care timpul petrecut în trafic poate fi folosit în scopuri mai eficiente. Așadar, pentru a promova un echilibru între viața personală și cea profesională, oferă-le angajaților tăi mai multă flexibilitate atât din punct de vedere al programului de lucru, cât și al locului din care lucrează.

2. Oferă beneficii salariale orientate spre sănătatea și bunăstarea lor

Grija față de angajați nu trebuie manifestată doar în timpul programului de lucru. Dacă îți dorești ca angajații tăi să fie implicați pe termen lung în companie, preocuparea angajatorului pentru starea lor generală de bine va fi cu siguranță apreciată.

Un beneficiu care va spori încrederea echipei tale în viitor și în angajator este asigurarea de sănătate pentru angajați, care a devenit aproape nelipsită din pachetele de beneficii ale marilor companii. Iată ce poate include o astfel de asigurare pentru angajați:

  • indemnizație zilnică de spitalizare și pe perioada concediului medical, dar și posibilitatea rambursării costurilor cu medicamentele, investigațiile și consultațiile medicale necesare ca urmare a unui diagnostic;
  • în cazul unei fracturi, al unei arsuri, al unei intervenții chirurgicale cauzate de un accident sau de o îmbolnăvire, angajații pot primi un procent din suma asigurată;
  • acces la servicii medicale precum: un serviciu de call center disponibil 24/7, la care răspund operatori ce au pregătire medicală, ori posibilitatea de a beneficia de decontare directă la spitale private în limita sumei asigurate agreate cu angajatorul.

3. Află care sunt cele comune motive pentru care angajații demisionează

Decizia unui angajat de a demisiona nu apare de pe o zi pe alta, ci este bazată pe motive întemeiate. Iată care sunt cele mai comune 3 motive care îi determină pe angajați să demisioneze și ce poți face în acest sens:

Lipsa oportunităților de dezvoltare

Angajații buni, care au ani de experiență în domeniul lor de activitate, au nevoie de susținere și de recunoașterea meritelor lor. De cele mai multe ori, o mărire de salariu și recunoașterea publică nu sunt suficiente pentru a mulțumi un astfel de angajat. Dacă acesta își dorește să avanseze în carieră, este important să îi oferi această oportunitate în cadrul companiei. În caz contrar, există riscul ca angajatul să se orienteze spre alte organizații.

Management/leadership ineficient

Atunci când liderii și persoanele aflate în conducerea companiei creează un mediu neproductiv pentru angajați, este posibil ca organizația să se confrunte cu o fluctuație în masă. Iată câteva semne ale managementului ineficient:

  • controlul excesiv asupra desfășurării activității angajaților;
  • nerespectarea echilibrului între viața personală și cea profesională;
  • suprasolicitarea angajaților cu prea multe sarcini, raportate la orele de lucru;

Pentru a crea o atmosferă plăcută și sănătoasă la locul de muncă, este important ca managementul companiei să țină cont de nevoile și dorințele angajaților. Există 2 stiluri de leadership care cuprind aceste aspecte:

  • leadership delegativ – se concentrează pe delegarea egală a sarcinilor între angajați și pe oferirea libertății angajaților de a-și stabili propriul program, fără să afecteze performanța companiei;
  • leadership participativ – presupune includerea subordonaților în luarea deciziilor și solicitarea părerii lor în mod frecvent asupra diferitelor subiecte.
Mediu de lucru neplăcut

Atunci când locul de muncă este unul neprimitor, poate scădea motivația pe care angajații o au la locul de muncă și, implicit, poate duce la o reorientare în carieră a acestora. Pentru a evita acest lucru, asigură-te că le oferi angajaților tăi un mediu de lucru plăcut și motivant, care să încurajeze interacțiunea între ei. Iată câteva aspecte pe care să le iei în considerare:

  • amenajarea unei săli de relaxare în care angajații să se poată retrage în pauzele de lucru;
  • amenajarea unui spațiu de luat masa împreună;
  • schimbarea mobilierului și a calculatoarelor vechi cu unele noi.

4. Recunoaște meritele angajaților

Angajații care nu se simt apreciați la locul de muncă, mai devreme sau mai târziu, se vor orienta către un alt angajator. Pentru a evita acest lucru, poți pune în aplicare câteva dintre ideile de recompensare:

  • bonusuri de performanță;
  • tichete de vacanță;
  • abonamente sau reduceri la sala de sport;
  • acces gratuit la workshop-uri de dezvoltare personală și profesională.

Recunoașterea meritelor angajaților, încurajarea echilibrului dintre viața personală și cea profesională, beneficiile salariale, cât și combaterea principalelor motive de nemulțumire sunt câteva acțiuni pe care le poți implementa pentru a-ți menține angajații în companie.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#angajati, #retentie angajati, #fluctuatie personal , #Stiri Companii