Top Pay TV Europa. Ce grupuri au castigat cel mai mult in 2013

Sambata, 26 Octombrie 2013, ora 13:48
1289 citiri
Top Pay TV Europa. Ce grupuri au castigat cel mai mult in 2013

Viacom va inregistra cele mai mari venituri dintre toate grupurile de televiziune cu plata, in acest an, in Europa, pe urmatoarele locuri in acest clasament situandu-se companiile Eurosport si Discovery, potrivit unui studiu al Digital TV Research.

Conform estimarilor din studiul Digital TV Research, citat de WorldScreen, Viacom va inregistra in acest an in Europa venituri de 749 milioane de dolari.

Pe locul al doilea in topul grupurilor internationale Pay-TV (cu plata, n.r.) care vor atrage cele mai mari venituri in Europa in acest an se situeaza Eurosport (651 milioane de dolari), pozitia a treia in clasament fiind ocupata de compania Discovery (620 milioane de dolari).

Studiul Digital TV Research include 225 de retele de televiziune internationale, care fac parte din 11 grupuri.

In acest studiu se mai spune ca este de asteptat ca Viacom sa ramana cel mai mare grup de televiziune la nivel european si in urmatorii ani. Conform studiului, veniturile Viacom vor ajunge la aproximativ 975 milioane de dolari in 2018, an in care compania va fi urmata tot de Eurosport (801 milioane de dolari) si Discovery (772 milioane de dolari).

Insa, pana in 2018, grupurile Discovery si Eurosport ar putea sa fuzioneze. In decembrie 2012, Discovery Communications a anuntat ca va prelua 20% din grupul Eurosport, detinut de compania media franceza TF1, pentru o suma de 170 de milioane de euro.

Piata de Pay TV va ajunge la 5,52 miliarde de dolari in 2018

Pe de alta parte, conform Digital TV Research, piata totala de Pay TV din Europa a fost de 4,21 miliarde de dolari anul trecut. Veniturile totale atrase de Pay TV in Europa vor creste la aproximativ 5,52 miliarde de dolari, pana in 2018.

Banii platiti de cablisti pentru distribuirea posturilor Pay TV continua sa fie principala sursa de venit a acestui sector de televiziune. Insa veniturile televiziunilor provenite din taxa pe abonat au stagnat.

Astfel, veniturile din distributia televiziunilor Pay TV au fost de 2,91 miliarde de dolari in 2012 si vor creste cu 14,1%, ajungand la 3,32 miliarde de dolari in 2018, potrivit estimarilor din acest studiu.

Veniturile din publicitate ale televiziunilor Pay TV de pe piata europeana vor creste cu 69 de procente, de la 1,3 miliarde de dolari in 2012, la 2,2 miliarde de dolari, in 2018.

Potrivit lui Nicholas Moncrieff, autorul studiului, unele regiuni din Europa au fost mai afectate decat altele de recesiune. Conform acestuia, previziunile pentru piata Pay TV din Marea Britanie sunt optimiste, in timp ce pietele din Spania, Portugalia si Italia nu vor inregistra cresteri pana anul viitor.

Toate cele trei grupuri citate in acest studiu - Viacom, Eurosport si Discovery - distribuie in prezent televiziuni in Romania.

Google renunță la Dock-ul cu încărcător pentru tableta Pixel
Google renunță la Dock-ul cu încărcător pentru tableta Pixel
În iunie anul trecut, Google a lansat tableta Pixel, care a inclus în pachet un Dock cu Încărcător și Difuzor, destinat să transforme dispozitivul într-un difuzor inteligent atunci când...
Samsung anunță inovații AI pentru interfața One UI 6.1.1
Samsung anunță inovații AI pentru interfața One UI 6.1.1
Recent, au apărut zvonuri că Samsung, în colaborare cu Google, dezvoltă noi funcții de inteligență artificială (AI) pentru linia de smartphone-uri. Potrivit ultimelor rapoarte, următoarea...
#venituri companii, #top companii Europa, #venit compania Discovery , #Profit