Violeta Rosu: Cum am atins succesul, in 7 pasi

Sambata, 19 Iulie 2014, ora 00:00
3116 citiri
Violeta Rosu: Cum am atins succesul, in 7 pasi

Violeta Rosu a reusit sa transforme un simplu call center intr-un business de succes in doar sapte ani de zile, pe o piata dominata de companii cu fonduri de investitii straine in spate. Pasii nu au fost usori si fiecare an de activitate a adus cu sine cate o invatatura.

Primii trei ani sunt cei mai dificili, recunoaste antreprenorul, care te sfatuieste sa te inarmezi atat financiar cat si cu rabdare si timp, daca te tenteaza sa intri intr-o afacere tip call center.

In plus, nu uita ca reputatia se construieste in timp, indiferent cat de stabila e piata catre care te indrepti, te mai sfatuieste antreprenorul.

"Personal, nu cred ca exista o reteta a succesului. Pentru noi, o atitudine mai precauta ne-a ajutat sa crestem un business echilibrat. Cred in oamenii alaturi de care am construit - ei sunt cea mai importanta resursa pentru noi. De asemenea, cred in atentia la nevoile clientilor nostri si in intelegerea business-ului lor. Fara echipa si fara parteneriatul cu clientii, nu cred ca poate exista o colaborare pe termen lung si cu adevarat durabila, indiferent despre ce tip de afacere ar fi vorba", sustine Violeta Rosu, pentru Business24.

Desi are aproape 150 de angajati si o cifra de afaceri de 5.449,63 mii de lei in 2013, femeia antreprenor isi doreste in 2015, sa creasca echipa cu aproximativ 30% si sa mareasca cifra de afaceri cu circa 15%.

"De asemenea, ne dorim ca, in viitor, sa intram pe pietele internationale de servicii call center", spune aceasta.

Iata cateva dintre provocarile pe care le-a intalnit antreprenorul, pas cu pas, in fiecare an de activitate de la infiintarea call-center-ului si pana acum.

2007

Am pornit la drum 5 colegi de facultate, dintre care, intre timp, doi au ales sa se concentreze pe proiecte personale in alte domenii de activitate. In fiecare an, am reinvestit constant o parte din profitul obtinut, pentru dezvoltarea serviciilor oferite si cresterea calitatii acestora.

Impreuna, in 2007, lansam oficial proiectul Blue Point, cu un numar de 6 angajati in primul an de activitate.

In primul an, cea mai mare provocare a fost gasirea primului mare client. Am reusit acest lucru prin participarea la un eveniment de profil din industrie. Acest client este inca alaturi de noi si astazi.

2008

Formam o echipa de 16 oameni. Inregistram cea mai mare crestere din punct de vedere procentual - ne marim cifra de afaceri cu 150%, in comparatie cu 2007. Obtinem o cifra de afaceri de 782,14 mii de lei. Avem alaturi de noi cinci clienti importanti.

2009

Trei ani mai tarziu, recuperam investitia initiala si reinvestim tot profitul pentru a creste calitatea serviciilor oferite. Atingem o cifra de afaceri de 1.292,63 mii de lei. Echipa noastra se consolideaza si se extinde incet, dar sigur - ajungem la 20 de angajati.

In 2009, am trecut cu brio de alte doua provocari ale business-ului nostru. Pe de o parte, am aplicat pentru prima data pentru fonduri europene. Am demonstrat ca suntem o echipa serioasa si ca avem un business sanatos pentru a obtine aceasta investitie.

Pe de alta parte, ne-am schimbat sediul, un proces destul de complicat, care a presupus si mutarea furnizorilor si o gandire in perspectiva (am avut in vedere un sediu mai mare de la inceput, chiar daca noi nu eram atat de multi in acel moment). Insa ne-am pastrat alaturi de noi oamenii, resursa cea mai importanta, alaturi de care am construit in continuare.

2010

Ne continuam evolutia. Crestem constant si profitabil.

2011

Avem o echipa de 33 de oameni. Inregistram o cifra de afaceri de 2.251,13 de mii de lei.

2012

Sarbatorim atat dublarea cifrei de afaceri, cat si dublarea numarului de angajati, comparativ cu 2011 - atingem o cifra de afaceri de 4.350,87 mii de lei si consolidam o echipa de 74 de angajati.

2013

Ne bucuram de cel mai profitabil an Blue Point. Anul 2013 ne aduce o cifra de afaceri de 5.449,63 mii de lei, in urma cresterii volumului de lucru pentru clientii deja existenti si a sezonalitatii campaniilor derulate pentru acestia. Avem alaturi de noi o echipa de 94 de membri si inregistram un profit de 1.429,11 mii de lei.

2014

Implinim 7 ani de activitate, alaturi de o echipa de 147 de angajati. Avem o crestere de aproximativ 60% pe semestrul intai al acestui an, versus primul semestru al anului anterior. Continuam sa crestem si estimam un salt de 10% al cifrei de afaceri, pentru intreg anul 2014.

Primul nostru client este in continuare alaturi de noi, la fel si o parte din primii nostri angajati.

Ce inseamna sapte ani de activitate, in cifre

In cateva cifre, estimam ca cei 7 ani de activitate au insemnat pentru noi peste 500.000 de contracte semnate pentru clientii nostri; peste 15 milioane de contacte gestionate; peste 1.000.000 de produse vandute de echipa noastra pentru clienti din peste 10 industrii si peste 130.000 de e-mailuri si scrisori gestionate pentru clientii nostri.

„Nu există niciun risc pentru numerar.” Cum vede un expert în tranzacții electronice drumul cash-ului în economia țării în 2024 VIDEO
„Nu există niciun risc pentru numerar.” Cum vede un expert în tranzacții electronice drumul cash-ului în economia țării în 2024 VIDEO
Opt din zece români preferă să cumpere online pentru a câștiga timp, peste media din Uniunea Europeană, într-o țară profund divizată între urban și rural, între adopție foarte...
Eveniment exploziv, o monedă a devenit cea mai puternică din lume: A crescut cu 25% față de dolarul american
Eveniment exploziv, o monedă a devenit cea mai puternică din lume: A crescut cu 25% față de dolarul american
Crizele multiple anunțate de către Nouriel Roubini, cunoscutul economist din Statele Unite, au lovit lumea după ce războaiele din Ucraina și Israel, precum și blocarea traficului maritim din...
#Violeta Rosu Blue Point, #call center afacere, #afacere succes 7 pasi , #Investitii