Consumul in perioada de Craciun in 15 tari ale Europei de Est si de Vest

Miercuri, 17 Decembrie 2014, ora 14:50
2293 citiri
Consumul in perioada de Craciun in 15 tari ale Europei de Est si de Vest

Ce categorii de cadouri se cumpara cel mai mult in acest an?

In ce tara europeana se cheltuie cei mai multi bani de Craciun?

Isi fac europenii cumparaturile de Craciun online sau in magazinele traditionale?

Ferratum Group, reprezentat la nivel local de Ferratum Romania, furnizor de imprumuturi rapide pe termen scurt, a cerut sprijinul clientilor sai din diferite tari pentru a evalua comportamentul lor de consum de Sarbatori. Clientii au raspuns la un sondaj cu privire la cati bani vor cheltui pe cumparaturi de Craciun si cat ar dura pentru a reveni la echilibru financiar dupa efortul de Craciun.

Potrivit Barometrului de Craciun, in Europa consumul de Sarbatori din acest an nu va considerabil mai redus fata cel din perioada Craciunului 2013. In majoritatea tarilor europene, oamenii vor cheltui aceeasi suma de bani ca anul trecut. Suedia este o exceptie, reiesind ca suedezii intentioneaza sa cheltuie de Craciun mai putin decat decat au facut-o in 2013.

Olanda, Danemarca si Finlanda cheltuie cel mai putin de Craciun

Foarte interesant este ca, luand in considerare nivelul veniturilor din Europa Centrala si de Est, in aceste tari se cheltuiesc semnificativ mai multi bani pentru cumparaturile de Craciun decat in alte parti ale Europei; polonezii, de exemplu, cheltuie cel mai mult, aproape o treime din venitul lor lunar.

Natiunile cunoscute a fi mai putin entuziaste, cum ar fi Finlanda, Danemarca si Olanda, figureaza la celalalta extrema a Barometrului de Craciun al Ferratum, cheltuind cel mai putin de Craciun in comparatie cu altii. Pe de alta parte, suedezii cheltuie ceva mai mult decat media din cele 15 tari participante la studiu. In medie, o familie din Suedia cheltuieste aproximativ 25% din venitul net pentru cumparaturile de Craciun.

In Finlanda, familiile vor cheltui in jur de 18%din venitul lor net pentru Craciun, ceea ce inseamna aproximativ 470 Euro pe baza datelor participantilor la studiu. In Suedia, numarul respectiv este semnificativ mai mare, cu cheltuieli medii pe familie situate in jurul a Euro 590, adica 25% din venitul net lunar al participantilor.

Cumparaturile de Craciun realizate, in principal, prin canale traditionale

Consumatorii europeni fac mult mai mult de jumatate (65%) din achizitiile lor de Craciun in magazine traditionale. In tarile in care se cheltuiesc cei mai putini bani de Craciun decat in restul Europei, grosul cumparaturilor se face on-line: Olanda (29%), Germania (19%) si Finlanda (17%).

Consumul in toate tarile europene este, in principal orientat catre cadouri, mai degraba decat catre servicii sau calatorii de vacanta. Europenii cheltuie ceva mai mult de o cincime din bugetul lor de cumparaturi de Craciun pe haine, iar jucariile sunt urmatorul cel mai important segment din buget. Mai putin de 10%este cheltuit pe cosmetice, produse de patiserie si dispozitive electronice.

Facand o comparatie a consumului intre diferite tari, reiese ca Estonia are o preferinta clara (22%) pentru carti. In Suedia, cardurile de cadouri sunt cumparate mult mai mult (15%) decat in Finlanda (2%). Consumatorii polonezi cheltuie bani pe produse cosmetice (27%), in timp ce letonii (18%) si lituanienii (16%) cheltui pe produse de patiserie si alte bunatati de Craciun; olandezii cumpara cel mai mult alcool pentru Craciun (10%).

Mai mult de jumatate din clientii chestionati se asteapta sa-si recapete echilibrul financiar in maxim doua luni dupa Craciun.

Cum a fost realizat Barometrul de Craciun al Ferratum™?

Barometrul de Craciun a fost realizat ca un studiu online anonim si standardizat, trimis prin e-mail consumatorilor din tarile unde Ferratum este prezent: Finlanda, Suedia, Danemarca, Olanda, Marea Britanie, Spania, Germania, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Cehia, Slovacia, Romania si Bulgaria.

Aproximativ 1.900 de clienti au participat la sondaj (reprezentant tot atatea familii/gospodarii);

Venitul net mediu disponibil al familiilor participante din cele 15 de tari se situeaza intre Euro 700- Euro 3.600.

Respondentii au varste cuprinse intre 21 si 65 de ani, iar 57% sunt femei.

In plus fata de factorii demografici, respondentii au fost intrebati despre venitul disponibil lunar net, cat de mult cheltuie pentru Craciun, ce fel de cadouri cumpara, cat din cumparaturi le fac online si cat de repede se asteapta sa treaca peste efortul financiar ocazionat de Craciun.

Chestionarele au folosit moneda respectiva a fiecarei tari. Raspunsurile au fost transformate in EUR, prim metoda paritatii puterii de cumparare. Toate raspunsurile sondajului au fost anonimizate, iar participantilor nu li s-au oferit nici o recompensa sau plata pentru participarea la acest studiu.

Ferratum va publica urmatorul barometru european de observare a comportamentului financiar si de consum in martie 2015.

www.ferratumgroup.com

www.ferratum.ro

#studiu consum Craciun, #studiu cumparaturi Craciun, #imprumut rapid Ferratum , #Imprumut rapid