Moneda rusească și problemele sistemului de educație

Vineri, 18 Februarie 2022, ora 16:00
1993 citiri
Moneda rusească și problemele sistemului de educație

Realitățile neortodoxe din sălile de clasă ajung la cunoștința opiniei publice doar dacă vreun părinte, elev sau profesor sesizează existența lor. Orice nefăcută se întâmplă prin școli, se trece imediat la categoria ”strict secret”. Violența, anormalul, discriminarea sau abuzul de orice tip sunt subiecte incomode despre care se vorbește doar în șoaptă. Preșul politizat sub care se ascund problemele din educație este mereu acoperitor. Neasumarea este mai mereu regula iar responsabilitatea este excepția. Mentalitatea păguboasă este că orice problemă semnalată care devine publică, șubrezește sau periclitează poziția de conducere de la nivelul unității de învățământ.

Nu există o modalitate de alertare a părinților implementată la nivel național

Părinții află despre existența oricăror probleme de la alți părinți sau întâmplător, de la proprii copii. Câteodată se mai scurg informații din școli, pe surse. Nu există o modalitate de alertare a părinților implementată la nivel național, există doar imperfectul ”telefonul fără fir”, cu timp de reacție întârziat. Fie vorba între noi, nu există nici măcar o evidență oficială a părinților elevilor din preuniversitar, numărul acestora este speculat, nu cunoscut. O informație de interes transmisă de la minister se propagă mai departe prin director și apoi prin cadrele didactice, preponderent sub formă de chestiune imperativă, cu termen scurt de conformare. Un dialog asimetric, adesea autoritar în care părinții au rol de executanți nu de parteneri. Interlocutorul părintelui în aceste cazuri nu posedă răspunsuri, este doar un emisar cu mesaj presetat și atribuții limitate.

Partea hilară este aceea că o problemă este recunoscută de sistem ca fiind o problemă reală doar după ce apare în presă sau după ce este demarat un demers oficial. Sistemul de autocurățare al sistemului de învățământ este inoperabil.

Recent, revenirea jocului ”moneda rusească” în atenția elevilor și creșterea sa în popularitate în rândul copiilor nu a fost sesizată de autoritățile din educație deși se desfășoară în pauzele dintre ore, chiar în sălile de clasă, în proximitatea cadrelor didactice. Dat fiind numărul mare de cazuri, mi-e imposibil să cred că acestea nu au sesizat conducerile unităților de învățământ. Părinții au fost cei care au tras un semnal public de alarmă, cu toate acest ...citeste mai departe despre "Moneda rusească și problemele sistemului de educație" pe Ziare.com

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#sistem educatie, #elevi, #profesori, #Ministerul Educatiei , #Stiri Educatie