Sfatul lui Frunzetti, catre tinerii antreprenori: Incepeti acum!

Duminica, 08 Mai 2011, ora 20:37
3502 citiri
Sfatul lui Frunzetti, catre tinerii antreprenori: Incepeti acum!

Internetul romanesc se afla inca in stadiu de infantilitate, insa aduce "promisiuni" de succes pentru cei mai decisi dintre antreprenorii locali, a afirmat Mugur Frunzetti, "creierul" din spatele unor proiecte de succes precum MarketOnline.ro sau Floria.ro, intr-un interviu luat de Claudiu Gamulescu pentru Bloombiz.ro.

"Prea putin fac bani adevarati din internet", spune Frunzetti, care considera ca pentru cei mai multi, internetul este un moft.

In plus, antreprenorii online-ului romanesc sunt mai atrasi sa concureze intre ei decat ideea de colaborare.

"Vedem totul concurential in loc sa cooperam si de aici o rentabilitate scazuta. Si mai suntem si superficiali", afirma Mugur Frunzetti, care isi va impartasi experientele de afaceri la Online Business Forum, in calitate de speaker.

Mai mult decat atat, internetul romanesc este atat de mic incat nici nu a simtit criza. Cu toate astea, "a crescut si in 2009, si in 2010 si sigur va creste din ce in ce mai repede in 2011 si 2012".

Si TV-ul se muta spre online, intr-un ritm accelerat, fie ca este vorba de stiri, filme sau documentare.

Dovada? "FaceBook si revolutia din jurul sau au adus pagini de internet in reclamele TV intr-un numar din ce in ce mai mare. Si asta e doar inceputul".

Totusi, pentru o explozie adevarata, avem nevoie de o crestere a nivelului de trai, mai spune specialistul online.

La nivel global, internetul presupune o migrare a existentei utilizatorilor, dinspre offline catre online. "Fie ca ne place sau nu, shopping-ul, socializarea sau entertainment-ul au inceput deja migrarea", considera expertul online.

Exista insa si un mare pericol: "poate vom deveni atat de cyber incat vom uita sa ne mai bucuram de realitatea offline".

Banii din internet

Chiar daca in acest moment, bannerul vandut la mia de afisari, de "branding", reuseste sa supravietuiasca, zilele sale sunt numarate.

"Bannerul pe situri cu trafic exagerat prin practici diverse, fara legatura cu efectele, cu actiunile userilor sau cu interesul lor fata de mesaj este pe moarte."

Singurul motiv pentru care inca mai agonizeaza, spune Frunzetti, este legat de efortul agentiilor de media si al marilor clienti corporatisti care nu cauta rentabilizarea bugetelor de online, fiind considerate "prea mici".

In opinia acestuia, in viitor banii din online se vor face cu solutii rentabile. "Viitorul va fi bazat de rezultate reale, cuantificabile, fie ca vorbim de vanzari/conversii - si aici afilierea este rege - sau de branding."

Si tot in legatura cu viitorul, cel al tehnologiei de aceasta data, antreprenorul roman vede o evolutie duala. "In paralel, vom avea o tehnologizare excesiva dar si o evadare spre natural. Cele doua vor coexista in timp si spatiu, de la zona la zona, de la om la om, de la an la an."

Sfaturi pentru viitorii antreprenori

Pe tinerii care vor sa se apuce de afaceri, de orice tip ar fi ele, Mugur Frunzetti ii indeamna la actiune.

"Sa te apuci. Azi! Sa analizezi, sa planuiesti si sa construiesti cu atentie, dar in primul rand sa te apuci. Am lansat de mai multe ori catre tinerii care vor sa faca online o provocare: am bani si know-how de oferit contra efort, implicare si dorinta de a invata!"

#mugur frunzetti, #antreprenor, #antreprenor online, #internet, #internet romanesc, #publicitate online, #banner , #stiri Facebook