Ce trebuie să conțină dosarul de daună pentru polița PAD. Îți recuperezi banii rapid în cazul unui dezastru natural

Luni, 30 Ianuarie 2023, ora 10:57
209 citiri
Ce trebuie să conțină dosarul de daună pentru polița PAD. Îți recuperezi banii rapid în cazul unui dezastru natural
Polița PAD este obligatorie FOTO Unsplash

Persoanele care au locuința asigurată cu polița PAD pot recupera rapid pierderile materiale suferite, cu un efort financiar minim, în cazul unui dezastru natural precum inundații, alunecări de teren sau cutremure.

Este important să știți ce trebuie să faceți dacă ați suferit o daună, dar și care sunt actele necesare pentru dosar, astfel încât procesul să fie simplu și să primiți despăgubirile de până la 10.000 sau până la 20.000 de euro, în funcție de tipul poliței.

Ce trebuie să faceți dacă ați suferit o daună?

Dacă locuința v-a fost afectată de un cutremur, o inundație sau o alunecare de teren, primul pas este să anunțați autoritățile competente.

Acestea vor constata, vor declara starea de dezastru și vor delimita zonele de calamitate pentru ca orice daună cuprinsă în riscurile asigurate să poată fi identificată corect. Autoritățile cărora trebuie să vă adresați sunt:

Unitățile județene I.S.U.Primăria localității unde se află locuința asigurată, prin Serviciul Voluntar de Situații de Urgentă - S.V.S.U./ Comitetul Local de Situații de Urgenta - C.L.S.U

Mai apoi, trebuie să solicitați autorităților menționate întocmirea procesului verbal care atestă producerea evenimentului asigurat. Contactați pe cât de repede posibil compania de asigurare prin care a fost eliberată polița PAD, dar nu mai târziu de 60 de zile de la data producerii evenimentului asigurat, pentru avizarea daunei.

Acte necesare pentru completarea dosarului

1. Documente emise de autoritățile competente din care să rezulte cauzele și împrejurările producerii sau apariției dezastrului natural – Inspectoratul Județean pentru Situații de Urgență (ISU), Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență (SVSU) / Comitetul Local pentru Situații de Urgență (CLSU) din cadrul Primăriei, Prefectură sau alte organe abilitate prin lege, (Administrația Națională de Meteorologie, Institutul Național de Cercetare –Dezvoltare pentru Fizica Pământului).

2. Actul de identitate ale asiguratului, în copie.

3. Actele de proprietate ale locuinței asigurate, în copie.

În mod alternativ, de la caz la caz, se vor prezenta următoarele documente din care să rezulte calitatea asiguratului de proprietar asupra imobilului ce face obiectul dosarului de daună:

Contract de vânzare-cumpărare;Contract de donație;Certificat de moștenitor, obligatoriu în cazul în care propriet ...citeste mai departe despre "Ce trebuie să conțină dosarul de daună pentru polița PAD. Îți recuperezi banii rapid în cazul unui dezastru natural" pe Ziare.com

Când va avea loc evenimentul Samsung Unpacked și ce dispozitive vor fi prezentate
Când va avea loc evenimentul Samsung Unpacked și ce dispozitive vor fi prezentate
Samsung plănuiește să organizeze evenimentul său emblematic, Unpacked, pe data de 10 iulie 2024, în Paris, potrivit mai multor surse. Alegerea Parisului ca gazdă pentru acest eveniment nu...
Valul de taxe care ne așteaptă după majorările de pensii și salarii din an electoral: „Ne ducem spre fundul sacului”
Valul de taxe care ne așteaptă după majorările de pensii și salarii din an electoral: „Ne ducem spre fundul sacului”
Majorarea pensiilor de la 1 septembrie, după recalculare, deja pune presiune pe bugetul de stat.Și salariul minim pe economie urmează să fie majorat de la 1 iulie la 3.700 de lei brut. Însă...
#polita pad, #PAID, #dosar dauna, #dezastre naturale, #acte , #Stiri Finantare