Ce trebuie să conțină dosarul de daună pentru polița PAD. Îți recuperezi banii rapid în cazul unui dezastru natural

Luni, 30 Ianuarie 2023, ora 10:57
209 citiri
Ce trebuie să conțină dosarul de daună pentru polița PAD. Îți recuperezi banii rapid în cazul unui dezastru natural
Polița PAD este obligatorie FOTO Unsplash

Persoanele care au locuința asigurată cu polița PAD pot recupera rapid pierderile materiale suferite, cu un efort financiar minim, în cazul unui dezastru natural precum inundații, alunecări de teren sau cutremure.

Este important să știți ce trebuie să faceți dacă ați suferit o daună, dar și care sunt actele necesare pentru dosar, astfel încât procesul să fie simplu și să primiți despăgubirile de până la 10.000 sau până la 20.000 de euro, în funcție de tipul poliței.

Ce trebuie să faceți dacă ați suferit o daună?

Dacă locuința v-a fost afectată de un cutremur, o inundație sau o alunecare de teren, primul pas este să anunțați autoritățile competente.

Acestea vor constata, vor declara starea de dezastru și vor delimita zonele de calamitate pentru ca orice daună cuprinsă în riscurile asigurate să poată fi identificată corect. Autoritățile cărora trebuie să vă adresați sunt:

Unitățile județene I.S.U.Primăria localității unde se află locuința asigurată, prin Serviciul Voluntar de Situații de Urgentă - S.V.S.U./ Comitetul Local de Situații de Urgenta - C.L.S.U

Mai apoi, trebuie să solicitați autorităților menționate întocmirea procesului verbal care atestă producerea evenimentului asigurat. Contactați pe cât de repede posibil compania de asigurare prin care a fost eliberată polița PAD, dar nu mai târziu de 60 de zile de la data producerii evenimentului asigurat, pentru avizarea daunei.

Acte necesare pentru completarea dosarului

1. Documente emise de autoritățile competente din care să rezulte cauzele și împrejurările producerii sau apariției dezastrului natural – Inspectoratul Județean pentru Situații de Urgență (ISU), Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență (SVSU) / Comitetul Local pentru Situații de Urgență (CLSU) din cadrul Primăriei, Prefectură sau alte organe abilitate prin lege, (Administrația Națională de Meteorologie, Institutul Național de Cercetare –Dezvoltare pentru Fizica Pământului).

2. Actul de identitate ale asiguratului, în copie.

3. Actele de proprietate ale locuinței asigurate, în copie.

În mod alternativ, de la caz la caz, se vor prezenta următoarele documente din care să rezulte calitatea asiguratului de proprietar asupra imobilului ce face obiectul dosarului de daună:

Contract de vânzare-cumpărare;Contract de donație;Certificat de moștenitor, obligatoriu în cazul în care propriet ...citeste mai departe despre "Ce trebuie să conțină dosarul de daună pentru polița PAD. Îți recuperezi banii rapid în cazul unui dezastru natural" pe Ziare.com

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Dolj: Şofer înregistrat de radar în timp ce conducea cu viteza de 218 kilometri pe oră pe DN 55 Un şofer din Craiova a rămas fără permisul de conducere pentru 120 de zile după ce a fost...
Apar primele investiții arabe în România. Ministrul Agriculturii: „Numai aşa vom creşte valoarea produselor româneşti!"
Apar primele investiții arabe în România. Ministrul Agriculturii: „Numai aşa vom creşte valoarea produselor româneşti!"
Nu doar companiile occidentale vin să facă bani în România, ci și arabii, mai nou. Florin Barbu, ministrul Agriculturii din partea PSD, a anunțat investițiile pe care antreprenorii din Qatar...
#polita pad, #PAID, #dosar dauna, #dezastre naturale, #acte , #Stiri Finantare