Sponsorizarile in timpul pandemiei - cum le directionam eficient

Luni, 06 Aprilie 2020, ora 11:57
794 citiri
Sponsorizarile in timpul pandemiei - cum le directionam eficient

Mobilizarea companiilor care au anuntat sponsorizari si donatii pentru a ajuta statul roman in lupta cu COVID-19 este remarcabila.

Firmele pot recupera o parte din acest ajutor sub forma unei reduceri de la plata impozitului pe profit, in proportie de 20% din impozit (dar nu mai mult de 0,75% din cifra de afaceri).

Este de retinut ca acest credit fiscal poate fi reportat pe o perioada de sapte ani daca nu poate fi folosit in intregime in anul curent sau daca societatea inregistreaza pierderi.

Ce se schimba in aceasta perioada?

Catre ce entitati directionam sponsorizarea?

Potrivit legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, atat persoanele juridice fara scop lucrativ, inclusiv organizatiile non-profit, cat si institutiile si autoritatile publice, inclusiv organele de specialitate ale administratiei publice, pot fi beneficiari ai sponsorizarilor.

In contextul pandemiei, autoritatile publice au anuntat ca accepta sponsorizari din partea companiilor fie direct, prin institutiile publice, unitatile medicale (spitalele), dar si prin organizatia non-profit Crucea Rosie, care si-a pus la bataie toate resursele in combaterea acestui virus, prin sustinerea celor din prima linie si a pacientilor cu echipamentele necesare.

Unde pot merge banii din sponsorizari?

Sponsorizarea trebuie sa aiba un scop bine definit.

In vremea pandemiei, sponsorizarile se pot acorda in anumite scopuri, si anume: stiintific, pentru cercetare fundamentala si aplicata (de exemplu pentru descoperirea unui vaccin sau testarea unor tratamente medicamentoase), umanitar (hrana pentru spitale), medico-sanitar (aparatura, echipamente de protectie medicala, alte consumabile pentru protejarea sanatatii oamenilor), de asistenta si servicii sociale (de exemplu, punerea la dispozitie de masini pentru cumparaturi destinate persoanelor varstnice).

De asemenea, ca regula generala, beneficiarul unei sponsorizari trebuie sa fie inregistrat in Registrul entitatilor/unitatilor de cult.

In caz contrar, compania care acorda sponsorizarea nu beneficiaza de creditul fiscal prevazut de reglementarile in vigoare.

Insa institutiile publice nu au obligatia inscrierii in acest registru, asadar firmele pot obtine creditul fiscal acordat pentru sponsorizare in aceste cazuri.

De ce fel de documentatie avem nevoie?

Societatile trebuie sa se asigure ca exista un contract incheiat intre parti inainte de acordarea sponsorizarilor, contract care sa contina toate elementele prevazute de Leg ...citeste mai departe despre "Sponsorizarile in timpul pandemiei - cum le directionam eficient" pe Ziare.com

Noutăți despre lansarea smartphone-ului Pixel 8a: prețuri și specificații dezvăluite
Noutăți despre lansarea smartphone-ului Pixel 8a: prețuri și specificații dezvăluite
Cu ocazia conferinței Google I/O 2024, noua versiune a smartphone-ului Pixel, modelul 8a, face deja valuri înainte de lansarea oficială, datorită unei prezentări video neoficiale care...
Polestar Phone, primul smartphone dedicat posesorilor de mașini electrice? Ce știe să facă
Polestar Phone, primul smartphone dedicat posesorilor de mașini electrice? Ce știe să facă
Polestar, producătorul suedez de mașini electrice, a intrat pe piața dispozitivelor mobile lansând Polestar Phone, un smartphone conceput special pentru posesorii de mașini electrice....
#legislatie sponsorizari , #Stiri Finantare