O oportunitate de afacere care cuprinde
toate aceste trei domenii este franciza Auguri. Prin contractul incheiat cu
francizatul, intreprinzatorul obtine licenta pentru coacerea si vanzarea
produselor de patiserie, a gogosilor si a pizzei. Franciza Auguri este detinuta
de compania SC Cibibon SRL Piatra- Neamt. Firma a fost infiintata de doi romani
si a intrat pe piata in anul 2000, in domeniul produselor de patiserie si
panificatie.
A crescut ca din apa
Potrivit lui Florin Gida, directorul de
marketing si vanzari al companiei, ideea extinderii in sistem de franciza
„plutea in aer“ de mai mult timp, insa s-a concretizat abia in ianuarie anul
trecut. De atunci si pana in prezent, reteaua Auguri a crescut ca din apa,
ajungand sa numere, astazi, 130 de unitati deschise in sistem de franciza, care
s-au adaugat celor 11 unitatii proprii, avand peste 100 de angajati.
Afacerea ocupa locul doi in topul „Capital“
al francizelor cu cele mai rapide expansiuni in 2007. Insa cea mai mare parte a
patiseriilor Auguri sunt situate in zona Moldovei si a Transilvaniei, astfel incat
zonele vizate in mod special pentru extindere sunt Bucurestiul, Dobrogea si
Banatul. Daca anul trecut compania a avut un profit de peste 370.000 de lei
(peste 110.000 de euro) la o cifra de afaceri de 5,6 milioane lei (1,68
milioane de euro), datorita extinderii, conducerea mizeaza in acest an pe
afaceri duble: 11 milioane lei (3,04 milioane de euro) cifra de afaceri si 510.000
lei (peste 141.000 de euro) profit.
Fara taxa de franciza
Pentru a intra in sistemul de franciza
Auguri, intreprinzatorii nu trebuie sa plateasca nicio taxa de franciza si nici
vreo redeventa sau taxa de marketing anii urmatori, ne-a spus reprezentantul
companiei. Contractul se incheie pe o perioada de un an, cu posibilitatea de
prelungire. Totusi, francizatul trebuie sa puna la bataie aproximativ 2.500 de
euro pentru chiria spatiului, amenajarea exterioara, instalatii de apa si
curent, mobilier.
Cheltuielile cu utilajele se ridica la
1.500 de euro care sunt depusi sub forma de garantie la francizor. „Francizatul
achizitioneaza produsele congelate de la noi, le supune unui proces tehnologic
deloc complicat, apoi le vinde. In functie de fluxul pietonal din acea zona, vanzarea
va fi mai mica sau mai mare“, declara Florin Gida.
Castiga cei care vand mult
Vanzarile mari vor permite amortizarea
investitiei intr-un timp mai scurt. Insa, potrivit reprezentantului francizei,
investitia intr-o unitate Auguri se recupereaza in aproximativ un an. Spatiul
pentru derularea afacerii trebuie sa nu fie mai mic de zece metri patrati si
trebuie sa aiba o deschidere de minimum doi metri spre strada, pentru a atrage
cumparatorii. In functie de vad si de cate persoane cumpara produsele, vor
trebui angajate intre doua si sase persoane. Reprezentantii Auguri nu impun
criterii de selectie a francizatilor. Tot ce li se cere este „sa detina un spatiu
de aproximativ 10 mp, dotat cu utilitati, sa aiba 2.500 de euro si sa vrea sa
faca o afacere“.
FISA FRANCIZEI
Amortizare intr-un an
> Taxa de franciza: zero
> Redevente: zero
> Taxa de publicitate si marketing: zero
> Investitie initiala: circa 2.500 €
> Amortizarea investitiei: in circa un
an, in functie de volumul vanzarilor
> Suprafata ideala: 10 mp, deschidere la
fluxul de pietoni de doi metri
> Numar de angajati in intreaga retea:
106
> Numar de angajati necesar pentru o
unitate francizata: intre doi si sase
> Consumatorii produselor Auguri: de
toate varstele si categoriile sociale
Articol citit de 9008 ori