Business24
Economie  Afaceri  Bani  IT  Life 
Gadget > Gadgeturi IT
A   A   A

Internetul lucrurilor: Tu ai vorbit azi cu robotii din bucatarie?

Internetul lucrurilor: Tu ai vorbit azi cu robotii din bucatarie?
Foto: Bosch / Mayfield Robotics / Kuri
Imaginati-va ca ati avea un ajutor personal sau un inger pazitor in fiecare sfera a vietii. Cineva care ar sti intotdeauna daca ati lasat cuptorul pornit - chiar daca ati fi deja pe drum undeva cu masina sau stand la birou.
La CES 2017, Bosch a demonstrat ca solutiile conectate au transformat deja aceasta viziune in realitate, se arata intr-un comunicat remis Business24.

"Personalizarea este o tendinta in crestere in domeniul conectivitatii si noi impulsionam aceasta tendinta", a declarat Dr. Werner Struth, membru al consiliului de administratie Bosch, in timpul conferintei de presa a companiei din cadrul CES 2017 din Las Vegas.

In cadrul celui mai mare targ de produse electronice de consum din lume, furnizorul global de tehnologie si servicii isi indreapta atentia asupra urmatoarelor domenii: case inteligente, orase inteligente, mobilitate conectata si Industrie 4.0.

Odata cu personalizarea tot mai mare a produselor si serviciilor, conectivitatea ajunge acum la urmatoarea faza de dezvoltare:

"Lumea conectata devine emotionala. Dispozitivele devin ajutoare inteligente care fac viata de zi cu zi mai usoara si mai sigura acasa, in oras, in masina si la serviciu."


Conform unui studiu recent, mai mult de 60 de procente din respondenti considera ca asistentii inteligenti se justifica.

"Bosch influenteaza toate sferele lumii conectate. Modul nostru de organizare demonstreaza ca suntem bine pregatiti pentru a ne asuma un rol de lider in personalizarea conectivitatii", a afirmat Struth.

Foarte putine intreprinderi industriale detin experienta comparabila la toate cele trei niveluri ale internetului lucrurilor: Bosch ofera o vasta experienta privind tehnologia, software-ul si serviciile cu senzori si detine, totodata, propriul cloud IoT. Acest lucru transforma compania intr-un magazin unic de tip one-stop shop pentru internetul lucrurilor (Internet of Things, loT). Securitatea datelor detine un rol esential. "Clientii si utilizatorii beneficiaza de transparenta deplina si decid ei insisi cum sa fie utilizate datele".

Mai mult, Bosch are obiectivul de a include in retea suta la suta din produsele sale electronice si de a oferi un pachet de servicii conectate pentru fiecare produs. Clientul este principala preocupare aici: "Tehnologiile conectate trebuie sa aiba intotdeauna un beneficiu", afirma Struth.

"Devine din ce in ce mai importanta oferirea de functii si servicii suplimentare inteligente adaptate nevoilor individuale si obiceiurilor de utilizare", a declarat Struth. Multumita personalizarii prin conectivitate a produselor si solutiilor, acest lucru devine din ce in ce mai posibil.

Produse concepute ca asistenti inteligenti inca de la inceput

Prin personalizarea solutiilor conectate, tehnologiile si serviciile nu sunt numai adaptate nevoilor individuale; Bosch dezvolta, totodata, produse care sunt specific concepute pentru a fi asistenti personali. Acestia pot, de asemenea, sa comunice cu utilizatorii lor.

Un exemplu este Elful meu din bucatarie: My kitchen elf - sau Mykie, prescurtat. Cu acest concept, BSH Hausgerate GmbH a patruns in lumea asistentilor personali.


Mykie este actionat de vocea utilizatorului. Asculta utilizatorii, raspunde intrebarilor lor si ajuta cu o serie de munci casnice zilnice.

Spre exemplu, Mykie stie imediat ce este in frigider, cat de mult trebuie sa stea in cuptor prajitura sau daca soarele va straluci in cursul dupa-amiezii.

Cu Mykie conectat, utilizatorul poate controla intreaga gama de electrocasnice Home Connect. Mykie poate, de asemenea, sa ii aduca impreuna, virtual, pe utilizatorii sai - astfel incat ei pot gati impreuna sau schimba idei despre retete, spre exemplu.

Premiera mondiala: un start-up Bosch prezinta un nou robot casnic

Mayfield Robotics, compania recent infiintata pe care o sustine Robert Bosch Start-up GmbH (BOSP), isi indreapta atentia asupra activitatii privind robotii casnici.

Compania este specializata in dezvoltarea robotilor casnici. La CES 2017, compania l-a prezentat pe Kuri, primul sau robot comercial, care este planificat pentru lansare in Statele Unite la sfarsitul anului 2017.

Robotul are aproximativ 50 de centimetri inaltime si este prevazut cu boxe, microfon, camera video si o serie de senzori. Se poate deplasa prin incapere, totodata luand nota de cele mai scurte trasee posibile.

Kuri interactioneaza cu locatarii si, cand o vede pe mama, reactioneaza diferit fata de cand se intalneste cu fiul cel mic al acesteia in casa.

Spre exemplu, Kuri poate difuza muzica sau informa parintii, care sunt blocati in traficul rutier, ca au ajuns de la scoala copiii lor.

Peste 30 de ingineri si proiectanti de robotica lucreaza la sediul companiei recent infiintate, in Redwood City, California. Ei beneficiaza mai ales de libertatea creativa si cultura inspirationala a start-up-urilor din Silicon Valley.

"Pentru Bosch, investitiile tintite in companii creative nou-infiintate sunt importante deoarece ne permit sa raspundem noilor tendinte din stadiul incipient. Procedand astfel, ne asiguram accesul la dezvoltari industriale disruptive", a afirmat Struth.
Facebook ShareTweet
 Sambata, 11 Februarie 2017, ora 00:00

 Articol citit de 6175 ori

Versiuni: mobil  /  Web
Contact  |  Ajutor
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor