Google, Washington Post si New York Times propun un nou model de prezentare a stirilor online

Miercuri, 09 Decembrie 2009, ora 13:04
1357 citiri

Google si cotidianele americane Washington Post si New York Times au dezvaluit un nou concept de prezentare a stirilor online, numit Living stories, care este inca in faza de teste, si care a fost prezentat drept un serviciu mai dinamic pentru cititori.

Scopul este "de a experimenta un format diferit pentru prezentarea stirilor de pe internet", au explicat Neha Singh si Josh Cohen, responsabili Google, intr-un material publicat pe blogul oficial al companiei.

Serviciul Living stories grupeaza toate materialele publicate de un ziar despre un anume subiect. Astfel, materialele din New York Times despre razboiul din Afghanistan sunt reunite pe o singura pagina, unde sunt propuse link-uri spre diferite articole, editoriale, fotografii si continuturi video.

Pagina prezinta, de asemenea, un rezumat al principalelor evenimente, o cronologie, portrete si link-uri catre arhiva ziarului.

Utilizatorii pot alege un model de grupare a articolelor, in functie de importanta sau in functie de data.

Anuntul acestui experiment intervine intr-un moment in care Google a fost criticat de mai multi reprezentanti ai industriei presei, in principal de magnatul Rupert Murdoch, care conduce consortiul News Corp., si care a acuzat Google ca profita de continuturile publicate online de marile ziare, fara ca publisherii sa primeasca venituri semnificative din publicitate.

Eric Schmidt, CEO al Google, a raspuns acestor acuzatii, afirmand ca Google lucreaza "alaturi de publisheri pentru a-i ajuta sa ajunga la un public cat mai numeros, sa isi fidelizeze cititorii si sa castige cat mai multi bani".

#Google, #washington, #post, #new, #york, #times, #stiri, #online , #stiri Google