Piata IT sta bine. Motorul cresterii este reprezentat de laptopuri

Joi, 31 Mai 2012, ora 18:35
2385 citiri
Piata IT sta bine. Motorul cresterii este reprezentat de laptopuri

Chiar daca suntem in plina criza economica, comertul cu produse IT, in special laptopuri, inca are cerere pe piata autohtona. Reprezentantii Network One Distribution mizeaza pe cresterea cu 10% a vanzarilor de laptopuri Dell pe piata din Romania, datorata in special cererii venite din sectorul IMM.

Pe o piata unde concurenta dintre producatori este tot mai acerba, fiecare companie trebuie sa isi aleaga cu atentie modelul de business pe care doreste sa il practice si mesajul pe care intentioneaza sa il transmita. Dell este in general cunoscut ca un producator serios si poate chiar conservator, iar sobrietatea este probabil trasatura sa pregnanta.

Network One Distribution, fostul Asesoft Distribution, liderul pietei romanesti de distributie a produselor electro-IT, mizeaza, in acest an, pe cresterea cu 10% a vanzarilor de laptopuri Dell pe piata din Romania.

Crestere pe sectorul IMM

Cresterea vanzarilor Dell in Romania este in linie cu evolutia pietei de laptopuri la nivel local, pe fondul cresterii cererii din partea clientilor din sectorul IMM, datorita situatiei favorabile create de finalizarea ciclului de utilizare a echipamentelor pe acest segment. Astfel, cererea venita din partea IMM-urilor va contribui anul acesta la un avans de 10% al vanzarilor de laptopuri in Romania.

"Ne aflam acum la finalul ciclului de inlocuire a echipamentelor IT din companii, care dureaza in mod obisnuit trei ani, dupa ce ultimele achizitii semnificative au fost facute in 2008. Companiile vor face achizitii importante anul acesta, atat in ceea ce priveste infrastructura IT, cat si dotarea angajatilor cu tehnologii noi, pentru a creste productivitatea", a declarat Razvan Ziemba, Directorul General Network One Distribution.

In cei aproape patru ani de parteneriat NOD (Asesoft Distribution)-Dell, distribuitorul roman a vandut aproximativ 100.000 de laptopuri Dell, cele mai cerute game fiind Inspiron si XPS.

Laptopurile au continuat sa alimenteze cresterea pe piata IT din Romania si in prima parte a acestui an. Astfel, in primele trei luni ale anului, vanzarile de computere portabile au avut o crestere de 24% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

NOD - 25% din piata de distributie laptopuri

Parteneriatul cu Dell a contribuit la cresterea cotei detinuta de NOD pe distributia de laptopuri. De asemenea, noile servere Dell vor contribui anul acesta la dublarea vanzarilor NOD pe acest segment. "In 2011, am detinut o cota de piata de 25% pe segmentul de laptopuri, cota pe care dorim sa o mentinem si in decursul acestui an. Totodata, mizam pe dublarea vanzarilor de servere datorita extinderii gamei de solutii profesionale Dell", a precizat Razvan Ziemba, Director General NOD.

Parteneriatul NOD-Dell a fost semnat in toamna anului 2008 si s-a dezvoltat treptat, acoperind, prin game de produse precum Inspiron, XPS, Vostro, Latitude, Optiplex, atat piata consumatorilor individuali, cat si piata IMM (Intreprinderi Mici si Mijlocii). Astfel, in 2011, gama "Consumer" a reprezentat aproape 70% din totalul vanzarilor de produse Dell in reteaua NOD, restul de 30% revenind produselor de business.

#vanzari laptopuri Dell, #distributie produse it, #piata de calculatoare Romania , #Laptopuri