Primii patru mari producatori de bere la nivel mondial, Anheuser-Busch InBev, SABMiller, Heineken si Carlsberg, controleaza peste jumatate din piata de profil, distantandu-se de restul producatorilor, potrivit companiei de cercetare a pietei Plato Logic, transmite Reuters.
Consolidarea a fost determinata de acorduri recente precum preluarea companiei mexicane FEMSA de catre producatorul olandez Heineken. Pe locul al cincilea se afla compania chineza Tsingtao Brewery.
'Cele patru companii au o cota de piata combinata de peste 50%", conform datelor Plato.
AB-InBev a avut un volum de circa 350 de milioane de hectolitri in 2009, cu mult peste cel de aproape 250 milioane de hectolitri realizat de SABMiller.
Heineken a realizat un volum de putin peste 200 de milioane de hectolitri, iar Carlsberg de circa 125 de milioane de hectolitri. Volumul Tsingtao a fost de peste 50 de milioane de hectolitri pe an.
Piata mondiala berii a stagnat in 2009 , cu un avans de sub 0,1%, dar cresterea s-ar putea accelera la circa 3% in 2010, potrivit Plato.
Cresterea s-ar putea relua pe unele piete emergente, a declarat Ian Pressnell, director la Plato.