Cum se promoveaza o afacere chiar si atunci cand are doar 100 de euro buget - analiza

Joi, 30 Aprilie 2020, ora 15:38
10463 citiri
Cum se promoveaza o afacere chiar si atunci cand are doar 100 de euro buget - analiza
Foto: Mădălina Stănescu, fondator Optimized

Cum trebuie distribuite bugetele intre social media si Google sau cum pot fi sporite vanzarile chiar si in aceasta perioada puteti afla dintr-un ghid pentru comerciantii care trec in online sau care vor sa-si intareasca prezenta in mediul digital realizat de Optimized, agentie specializata in campanii PPC.

"In ciuda contextului extrem de neplacut, aceasta criza medicala ne-a expus oportunitatea uriasa a mediului online. In mod cert aceste saptamani isi vor pune amprenta asupra obiceiurilor de consum, dar si asupra modului in care companiile privesc investitia in online.

Astfel, ne putem astepta, totusi, la taieri ale bugetelor de marketing. Ma indoiesc insa ca mediul online va fi afectat. La Optimized, pentru anul acesta, ne-am propus o crestere cu 50% a veniturilor si a portofoliului agentiei, iar momentan suntem in grafic", a declarat Madalina Stanescu, fondator Optimized.

Unde se duc primii 100 de euro?

In aproape doua luni, mediul online s-a dovedit a fi infrastructura vitala pentru comercianti si multi dintre cei care au amanat trecerea au migrat spre canale digitale prin care sa-si sustina vanzarile.

Pornind de la o suma ipotetica de 100 de euro care pot fi investiti in promovare online, Optimized recomanda urmatorul mix: 75% buget alocat promovarii pe Google, deoarece aici este intentia de achizitie a celor care cauta in mod activ un produs sau serviciu, si 25% pentru social media (cel putin pentru remarketing). In acest proces, un aspect important care trebuie avut in vedere este domeniul de activitate al magazinului online, pentru ca poate influenta ponderea.

Obiectivul principal in relatia dintre agentie si client este insa scalarea campaniilor de marketing, iar aceasta e determinata de un mix de factori, dintre care cei mai importanti sunt produsul, puterea brandului, contextul local si strategia de marketing.

Orice antreprenor trebuie sa stie insa ca ROI-ul (return of investment) pentru campaniile de marketing este dependent de mai multi factori. Inainte de orice este produsul: ce nevoie acopera, ce diferentiatori are.

Apoi, este brandul: cat este de cunoscut in piata, dar si cum se diferentiaza. Totodata, e importanta infrastructura tehnica: experienta de utilizare si performanta platformei de e-commerce folosita. Nu in ultimul rand, mai este si factorul de marketing know-how: strategie si executie.

Pe scurt: doar pentru ca bugetul creste de 10 ori nu inseamna, direct, ca performanta campaniei va fi de 10 ori mai mare.

Mesajul potrivit pentru publicul potrivit

In cazul unui client care abia acum se concentreaza mai puternic pe online, fie ca o ia de la zero, fie ca a avut o prezenta timida in digital pana acum, este esential ca selectia canalelor si a mesajelor sa se faca in functie de publicul caruia i se adreseaza si de obiceiurile de consum digital ale acestuia.

Astfel, poate fi creionata o strategie prin care brandul este expus, in fiecare etapa a procesului de achizitie a consumatorului, in canalele relevante, cum ar fi Google, Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest si altele.

De exemplu, pentru brandurile din fashion, un canal relevant este Instagram, iar campaniile platite aici sunt justificate. De asemenea, Pinterest Ads ar putea fi o investitie justificata in cazul brandurilor care au produse inspirationale si compatibile cu proiecte de tip Do It Yourself.

Nu in ultimul rand, chiar daca discutam de cresterea vanzarilor sau de mentinerea acestora la un nivel optim, odata cu trecerea din offline in online, Optimized recomanda ca aproximativ 20% din bugete sa fie directionate catre sporirea popularitatii comerciantului respectiv.

Factorul de awareness ajuta consumatorul final sa prefere serviciile unui anumit comerciant, daca stie ca produsele sunt de calitate si serviciile de asemenea.

Despre Optimized

Optimized este singura agentie din Romania specializata in campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, YouTube Ads, Bing Ads etc) pentru e-commerce.

Portofoliul agentiei cuprinde exclusiv magazine online si le ofera consultanta cu ajutorul unei echipe formate din specialisti PPC si traineri certificati Google.

Agentia este fondata de Madalina Stanescu, consultant in Digital Marketing, cu o experienta de peste 12 ani in domeniu si antreprenor ecommerce.

Detalii complete gasiti pe https://www.optimized.ro/.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#buget marketing, #buget reclama, #agentie PPC , #Afaceri online