Daniel Penciuc, DRESSBOX: Acest concept va lua amploare

Sambata, 01 Noiembrie 2014, ora 00:00
6098 citiri
Daniel Penciuc, DRESSBOX: Acest concept va lua amploare

Daniel Penciuc a intrat in lumea afacerilor in urma cu 12 ani, insa in 2014 vine cu o idee complet noua pentru piata romaneasca: primul magazin de unde doamnele pot inchiria rochii create de mari designeri precum Prada, Dior, Valentino, Gucci, Saint Laurent sau Dolce&Gabbana.

Proiectul poarta numele DRESSBOX, si, desi s-a lansat oficial in septembrie, deja se poate lauda cu cateva sute de inchirieri.

Managerul recunoaste ca a mers "mai mult pe intuitie", in aceasta afacere si ramane increzator in aceasta intuitie si de acum incolo. "Personal, cred ca acest concept va lua amploare", sustine Daniel Penciuc, fondatorul DRESSBOX, intr-un interviu acordat Business24.

Cum s-a nascut ideea de a crea DRESSBOX, un serviciu prin care doamnele din Romania pot inchiria rochii de designer?

DRESSBOX are ca punct de plecare o ratiune practica. Am auzit in cercul de cunoscuti, deseori, discutandu-se despre ce vor purta sotiile, prietenele la un anume eveniment. Publicul feminin isi doreste sa arate senzational, dar in acelasi timp diferit de fiecare data.

Rochiile de calitate, pretabile pentru anumite ocazii, fie ca vorbim de o sedinta corporate, o nunta sau un eveniment "black tie", sunt in general foarte scumpe, dar mai mult decat atat, femeile nu sunt dispuse sa le poarte mai mult de o data sau de doua ori.

Prin urmare, ideea de a inchiria devine o solutie practica si la indemana oricui.

Platesti mai putin, poti alege dintr-o colectie foarte mare, pe care nu o vei gasi in niciun magazin si ai si avantajul ca poti purta rochii deosebite, din materiale de buna calitate, rochii pe care le-ai vazut in reviste, prezentari de moda sau le-ai admirat atunci cand le purtau vedetele pe covorul rosu. In plus, consilierii nostri vestimentari pot veni in ajutorul clientelor cu diverse sfaturi.

Ati realizat vreun studiu de fezabilitate inainte de a investi in acest proiect?

Trebuie sa recunosc ca am mers mai mult pe intuitie in aceasta afacere. Dar, o testare am facut, desi ar fi exagerat sa spun studiu de fezabilitate, pentru ca nu a avut la baza nicio regula sociologica.

Pur si simplu am conceput un sondaj online si am rugat diverse persoane de sex feminin, plecand de la cateva liste de Facebook, sa raspunda la o serie de intrebari. Sa spunem doar ca rezultatul a fost o confirmare a intuitiei de care vorbeam mai sus, chiar daca nu este un studiu foarte relevant.

Ce succes are acest concept in strainatate?

Ceea ce credeam a fi un concept original, cand am inceput sa analizez ideea acestui proiect, s-a dovedit a fi o practica foarte uzuala si populara in tarile vestice. Asadar in tari precum SUA sau Marea Britanie a inchiria rochii este o practica extinsa la o scara foarte larga si se bucura de mare succes. Insa, important este ca si femeile din Romania au acum aceasta optiune.

Dar in Romania, pana acum?

DRESSBOX este un concept nou pe piata din Romania. Chiar daca au mai existat tentative pe aceeasi idee a hainelor de inchiriat, consideram ca ceea ce aducem noi este cu adevarat nou.

Si ma refer aici la numarul de rochii pe care il oferim clientelor noastre, peste 700 si speram in continua crestere, creatii a peste 50 de case de moda celebre in lume precum Prada, Dior, Valentino, Gucci, Saint Laurent, Dolce&Gabbana, etc. Apoi, showroom-ul nostru foarte elegant si faptul ca punem la dispozitia clientelor un consilier vestimentar personal pentru diverse sfaturi.

Dar, probabil, elementul cel mai important, faptul ca DRESSBOX este un serviciu national. Am muncit mai mult de cinci luni la site-ul nostru, care este foarte intuitiv si usor de folosit. Toate produsele sunt foarte bine fotografiate, filmate, descrise, masurate. Clientele pot utiliza filtrele de pe site, precum culoare, marime, stil, ocazie si pot plasa in siguranta comenzi online. Si ne bucura ca avem deja cliente din multe orase din Romania.

Cate doamne si-au inchiriat rochii de la dumneavoastra din august, de cand ati inceput, pana acum?

Am inceput sa testam platforma in luna august si practic am inceput la inceputul lunii septembrie. Pana acum ne putem lauda cu cateva sute de inchirieri.

Bineinteles, speram ca acest numar sa creasca cat mai mult. Ne bucura la fel de mult si faptul ca majoritatea doamnelor care vin in showroom-ul nostru inchiriaza rochii. Asta ne confirma ca avem rochii si servicii pe placul publicului.

In aceeasi masura serviile noastre s-au dovedit extrem de utile vedetelor din Romania, precum Andreea Marin Tuncay, Elena Gheorghe, Catalina Grama (Jojo), Lili Sandu, Andreea Banica. Avand foarte multe evenimente la care participa, apeleaza la noi de foarte multe ori.

Am inteles ca pentru fiecare rochie inchiriata incheiati un contract. Ce se stipuleaza in acel contract?

Acordul de inchiriere contine clauze, conforme cu legislatia in vigoare. Stiti probabil ca si comertul electronic incepe sa fie mai bine reglementat si asta ne bucura. Sunt in general clauze simple care privesc conditiile inchirierii, pretul, modalitatile de plata, durata inchirierii, anularile sau obligatiile clientilor si obligatiile noastre. Consideram ca avem clauze uzuale si gandite in favoarea clientilor.

Un exemplu in acest sens ar fi faptul ca nu percem nicio garantie, desi vorbim de produse ale caror pret poate fi de cateva mii de euro. Vrem ca acest proces de inchiriere sa fie unul simplu, firesc si cat mai multe femei sa se poata bucura de serviciile noastre.

Care este, mai exact, planul dumneavoastra de business, tinand cont ca in lumea modei colectiile se schimba de cel putin doua ori pe an? Apar colectii noi, tendinte noi si, implicit noi investitii pentru dumneavoastra.

In principal, ne dorim sa tinem pasul cu aceste shimbari, mai ales ca ne propunem sa adaugam produse in portofoliul nostru mai tot timpul. Avem niste indicatori stabiliti si speram sa ii atingem.

In momentul de fata totul este un test si pentru noi, prin urmare testam si produsele pe care le avem in portofoliu. Daca unele dintre ele nu se vor dovedi atat de populare, probabil ca le vom inlocui cu altele.

Cand estimati ca veti ajunge la break-even?

Planul nostru de business este creionat pe un termen mai lung. In principal, in momentul de fata, urmarim sa avem un numar cat mai mare de clienti.

De aceea, din dorinta de a oferi un serviciu care sa devina cat mai popular, preturile pe care le propunem potentialelor cliente sunt undeva intre 5 si 10% din pretul de catalog al produselor, adica intre 150 si 995 lei pentru o inchirere de 4-5 zile, in conditiile in care avem rochii in portofoliu al caror pret de catalog depaseste 5.000 de Euro.

Pretul acesta include si curatarea. Este un pret foarte mic daca ar fi sa luam in calcul cheltuielile noastre, dar mai ales "durata de viata" a unui produs. Si ma refer aici atat la rezistenta unor materiale, cat si la ceea ce discutam mai devreme, si anume "perisabilitatea colectiilor" din lumea modei.

Cum vedeti dezvoltarea acestui concept pe piata romaneasca, in urmatorii ani?

Personal, cred ca acest concept va lua amploare. Cade in sarcina noastra, in primul rand, sa il promovam, dar nu excludem nici intrarea altor companii pe aceasta piata. Bineinteles, vom avea avantajul primului venit, desi mizam mai mult pe ceea ce oferim clientilor nostri si anume servicii de calitate si un pret imbatabil.

Cred ca acest concept beneficiaza de pe urmele crizei economice. Oamenii sunt mult mai atenti cum isi cheltuiesc banii. Daca e sa adaugam si dezvoltarea comertului electronic in Romania si ceea ce discutam mai devreme, despre dorinta femeilor de a arata senzational, dar diferit de fiecare data, cred ca toate acestea sunt elemente in favoarea noastra.

Aveti un specialist care alege hainele pe care le achizitionati sau reusiti sa faceti asta dumneavoastra personal?

Am supervizat personal achizitia rochiilor din portofoliul nostru, dar fiecare produs a fost ales dupa anumite criterii prestabilite. De exemplu, poate este important sa mentionez ca avem rochiile disponibile in mai multe marimi. Dar la anumite produse am evitat sa cumparam marimile mici sau mari daca acestea nu ar fi avantajat anumite cliente, din cauza modelului rochiei.

Sunteti pasionat de lumea modei?

Nu as numi-o pasiune, desi un interes pentru cum ma imbrac si care sunt tendintele in domeniu am avut intotdeauna. Descopar lucruri interesante in aceasta afacere si este o placere sa lucrez, zi de zi, la dezvoltarea ei.

Ce pasiuni aveti?

Imi place sa calatoresc si plec ori de cate ori timpul imi permite, in general de cateva ori pe an. Imi doresc tot timpul sa incerc destinatii noi si, odata ajuns acolo, incerc sa descopar lucruri cat mai incitante, de la atractii locale pana la hoteluri si restaurante mai deosebite.

Probabil se datoreaza unui alt interes pe care il am in design-ul interior.

Mai aveati experienta antreprenoriala in momentul in care ati decis sa lansati acest concept?

Am inceput prima mea afacere cu peste 12 ani in urma si in tot acest timp am incercat sa invat cat mai multe. Prima afacere a fost in publicitate si de fapt exista si in acest moment. Un alt domeniu in care activez este industria ospitalitatii.

Mai aveti si alte planuri de business?

DRESSBOX este un proiect foarte complex si in momentul de fata ma solicita extrem de mult. Chiar daca tot timpul am gasit cea mai mare placere in faza de constructie a unui proiect, de data aceasta ma rezum la ceea ce fac in acest moment pentru ca este cu adevarat o provocare. Planurile sunt mari si as prefera sa discutam peste un an, doi despre DRESSBOX, un brand national, decat despre mine implicat in mai multe proiecte.

Google a extins accesul la aplicația Gemini. Ce dispozitive o pot descărca
Google a extins accesul la aplicația Gemini. Ce dispozitive o pot descărca
Google a extins accesul la aplicația Gemini, deschizând posibilitatea utilizării sale chiar și pentru telefoanele mai vechi, începând cu cele care rulează Android 10. Aplicația Gemini,...
Cele mai utilizate aplicații de pe noul Apple Vision Pro
Cele mai utilizate aplicații de pe noul Apple Vision Pro
Apple a lansat oficial în Statele Unite, pe 2 februarie, primul său headset de realitate mixtă, Apple Vision Pro. Acesta vine cu o ofertă bogată de peste 600 de aplicații și jocuri special...
#manager DRESSBOX, #idei afaceri, #afaceri inchiriere rochii , #Afaceri de succes