Business24
Economie  Afaceri  Bani  IT  Life 
Idei afaceri > Mici afaceri
A   A   A

De ce si cum sa creezi o cultura antreprenoriala in randul angajatilor

De ce si cum sa creezi o cultura antreprenoriala in randul angajatilor
Cei mai multi dintre proprietarii de mici afaceri isi motiveaza ipostaza prin dorinta de a fi propriul sef. Dar asta nu inseamna ca pot uita cum e atunci cand esti angajat.

Gandeste-te la cei care lucreaza pentru tine. Contribuie la cresterea companiei prin ideile lor? Sau isi omoara timpul, in asteptarea orei de plecare?

Oamenii vor sa contribuie la o cauza in care cred si care recunoaste meritele participarii lor. In afara faptului ca sunt "ochii si urechile" afacerii tale, angajatii pot rezolva probleme, identifica oportunitati de intarire a nisei sau pot oferi aspecte ale afacerii pe care altfel le-ai fi trecut cu vederea.

In alte cuvinte, angajatii tai ar trebui sa-si abordeze slujba asa cum iti ataci tu rolul de fondator si proprietar - ca antreprenori veritabili.

Instalarea unei astfel de conceptii nu este grea, dar nu se va intampla prin adaugarea cuvintelor " Suntem antreprenori" la mission statement-ul firmei. Cultura antreprenoriala se creeaza incepand de la leadership. Cei mai eficienti lideri sunt cei care dau un bun exemplu personal - integritate, consistenta atat in vorbe cat si in fapte, respect neconditionat pentru opiniile altora si puterea de a accepta idei noi.

De asemenea, anagajatii antreprenoriali trebuie sa gandeasca creativ si proactiv. De aceea, este important ca aceasta calitate sa fie urmarita inca din faza interviului de angajare.

O alta abordare, intalnita in multe tipuri de servicii si afaceri de retail, este angajarea oamenilor care se aseamana cat de mult posibil cu clientii. In felul acesta, se vor gasi intr-o mai buna pozitie de a servi clientii cu ce vor, cu adevarat.

Toti antreprenorii au nevoie de informatii pentru a reusi, asadar impartasirea informatiilor face parte dintr-o cultura antreprenoriala sanatoasa. Comunicarea reduce, in acelasi timp, posibilitatea de a face greseli, de a fi dezinformat sau orice alte probleme care ar putea tine compania pe loc.

Angajatii sunt in stare sa contribuie mai bine atunci cand inteleg asteptarile si rezultatele dorite de la munca lor.Cunoastereaintregului tabloupermite celor care lucreaza pentru tine sa vada unde ar putea sa intervina, in afara zonelor specificate in fisa postului.

Incurajarea antreprenoriatului in randul angajatilor va reduce si o parte din povara mentala pe care o porti. Astfel, vei avea mai multe resurse pentru a trece peste provocari, pentru a capitaliza oportunitati si pentru a creste productivitatea. Cu o astfel de abordare, intregul poate fi, cu adevarat, mai important decat suma partilor componente.

Bloombiz.ro Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.

Cei mai multi dintre proprietarii de mici afaceri isi motiveaza ipostaza prin dorinta de a fi propriul sef. Dar asta nu inseamna ca pot uita cum e atunci cand esti angajat.

Gandeste-te la cei care lucreaza pentru tine. Contribuie la cresterea companiei prin ideile lor? Sau isi omoara timpul, in asteptarea orei de plecare?

Oamenii vor sa contribuie la o cauza in care cred si care recunoaste meritele participarii lor. In afara faptului ca sunt "ochii si urechile" afacerii tale, angajatii pot rezolva probleme, identifica oportunitati de intarire a nisei sau pot oferi aspecte ale afacerii pe care altfel le-ai fi trecut cu vederea.

In alte cuvinte, angajatii tai ar trebui sa-si abordeze slujba asa cum iti ataci tu rolul de fondator si proprietar - ca antreprenori veritabili.

Instalarea unei astfel de conceptii nu este grea, dar nu se va intampla prin adaugarea cuvintelor " Suntem antreprenori" la mission statement-ul firmei. Cultura antreprenoriala se creeaza incepand de la leadership. Cei mai eficienti lideri sunt cei care dau un bun exemplu personal - integritate, consistenta atat in vorbe cat si in fapte, respect neconditionat pentru opiniile altora si puterea de a accepta idei noi.

De asemenea, anagajatii antreprenoriali trebuie sa gandeasca creativ si proactiv. De aceea, este important ca aceasta calitate sa fie urmarita inca din faza interviului de angajare.

O alta abordare, intalnita in multe tipuri de servicii si afaceri de retail, este angajarea oamenilor care se aseamana cat de mult posibil cu clientii. In felul acesta, se vor gasi intr-o mai buna pozitie de a servi clientii cu ce vor, cu adevarat.

Toti antreprenorii au nevoie de informatii pentru a reusi, asadar impartasirea informatiilor face parte dintr-o cultura antreprenoriala sanatoasa. Comunicarea reduce, in acelasi timp, posibilitatea de a face greseli, de a fi dezinformat sau orice alte probleme care ar putea tine compania pe loc.

Angajatii sunt in stare sa contribuie mai bine atunci cand inteleg asteptarile si rezultatele dorite de la munca lor.Cunoastereaintregului tabloupermite celor care lucreaza pentru tine sa vada unde ar putea sa intervina, in afara zonelor specificate in fisa postului.

Incurajarea antreprenoriatului in randul angajatilor va reduce si o parte din povara mentala pe care o porti. Astfel, vei avea mai multe resurse pentru a trece peste provocari, pentru a capitaliza oportunitati si pentru a creste productivitatea. Cu o astfel de abordare, intregul poate fi, cu adevarat, mai important decat suma partilor componente.

Bloombiz.ro Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.

Facebook ShareTweet
 Vineri, 02 Noiembrie 2007, ora 09:40

 Articol citit de 2794 ori

Versiuni: mobil  /  Web
Contact  |  Ajutor
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor