Din dragoste pentru tara si planeta intreaga: Au creat un brand care iti permite sa porti originea cu tine, cat mai sanatos #Interviu

Joi, 05 Decembrie 2019, ora 15:35
5778 citiri
Din dragoste pentru tara si planeta intreaga: Au creat un brand care iti permite sa porti originea cu tine, cat mai sanatos #Interviu
Foto: Alexandra Urcan si Oana Man-Kesselheim, fondatori POM

Magazinele sunt astazi pline ochi de haine la o calitate, de cele mai multe ori, indoielnica. Create la scara larga, bucatile de material care ne acopera cea mai mare parte din corp ne pot influenta starea de sanatate si, in plus, rareori ne reprezinta cu adevarat.

Pornind de la aceste idei, doua tinere si-au propus sa creeze haine sanatos gandite si creativ exprimate, care sa-l conecteze pe om cu povestile culturii din care provine.

Astfel a luat nastere POM - Port Originea cu Mine: din viziunile Alexandrei Urcan si ale Oanei Man-Kesselheim, care au hotarat la inceput de 2018 sa isi uneasca ofurile.

Alexandra isi doreste ca haina pe care o poarta sa fie intr-o comuniune cu mintea, corpul si planeta, dar si cu procesul de creare, originea si identitatea sa. Isi doreste sa avem mai multa grija de planeta, de valorile universale, dar si de noi, unii de altii. Prin POM vrea sa arate ca lucrurile pot sa se intample si altfel - intr-un mod sustenabil, sanatos, gandit pentru binele consumatorului si cu respect fata de cei implicati in proces. Vrea ca atunci cand cineva poarta POM sa se simta bine in pielea sa, indiferent de cine e.

La fel ca Alexandra, Oana isi doreste haine sanatoase, care sa nu-i irite pielea si care sa stea bine pe ea. Isi doreste sa se exprime mai clar prin ce poarta - sa transmita ca e din Romania si ca iubeste natura de aici. Vrea sa poarte cu ea padurea, satele, traditiile si povestile - sa exprime libertatea si linistea pe care o simte aici. Isi doreste sa ne cunoastem mai bine trecutul. Vrea ca atunci cand cineva poarta POM sa aiba incredere in sine si sa simta ca poarta un produs autentic.

Insa, pentru ca industria bumbacului e pe cale de disparitie in Romania, misiunea lor nu a fost una tocmai simpla. Despre ideea lor si cum au testat piata prin crowdfunding pentru a primi validare pentru produsul lor, povestesc Fondatoarele POM - Port Originea cu Mine, pentru Business24.

Cum ati descrie produsele POM si cum sunt ele, in raport cu oferta "de masa" care ne abunda la fiecare pas in Romania?

Prima manifestare POM e sub forma unor tricouri, iar asta pentru ca e un produs universal pe care il poate purta oricine, indiferent de originea pe care o are si de unde provine. Tricourile POM sunt tricouri de cauza.

Adica mesajele de pe tricouri sunt alese cu un scop de sprijinire a individului in devenirea identitara si nu sunt alese doar sa dea bine estetic. Lucram cu oameni din diverse sfere de activitate (creativi, istorici, designeri, psihologi) tocmai pentru a surprinde cat mai bine diverse valente identitare.

Deci tricourile noastre vorbesc despre identitate - credem ca e important ca fiecare dintre noi sa inteleaga cine este si de unde vine - dar au si grija de pielea ta. De asemenea, sunt certificate dupa cele mai inalte standarde de mediu din lume, iar asta pentru ca ne pasa ce ajunge sa poarte consumatorul.

Imbracamintea acopera 80-90% din corp si e in contact cu pielea noastra 24/7. De aceea, evitam substantele chimice in procesul de productie, tocmai pentru ca vrem ca produsul POM sa fie sanatos pentru pielea oamenilor.

In demersul nostru de a crea un produs responsabil si sustenabil, am inteles importanta fiecarei etape din procesul de productie - de la cultivarea bumbacului, la oamenii implicati in productie si modul in care e fabricata materia prima, pana la eficientizarea resurselor. Puse cap la cap, aceste lucruri dau sustenabilitate produsului nostru.

POM e gandit sa creeze un impact pozitiv in societate. Prin intermediul lui, vrem sa vorbim mai mult despre beneficiile hainelor produse din materiale organice, dar si sa tragem un semnal de alarma asupra efectelor nocive pe care le are industria de tip fast fashion asupra planetei.

Cat ati reusit sa strangeti prin crowdfunding pana acum si care e suma de care mai aveti nevoie?

Obiectivul financiar al campaniei de crowdfunding este de 7000 euro, bani care sunt necesari pentru a finanta creatia de pe tricouri. Ilustratiile vor fi create de o echipa mixta din sfere diferite de activitate (oameni creativi alaturi de istorici, sociologi sau antropologi), pe baza unei documentari despre ce inseamna identitate si demers identitar.

Campania noastra de crowdfunding - strangerea de contributii financiare in schimbul unor recompense - se desfasoara pana pe 15 decembrie, pe Startarium. Mai avem nevoie de 36% ca sa ne indeplinim targetul final - daca nu e atins, banii sunt returnati finantatorilor.

Ce v-ati propus sa faceti pe mai departe?

Pentru ca industria bumbacului aproape a disparut in Romania, vom colabora pentru producerea tricourilor cu o echipa din Copenhaga cu valori similare. Insa planul nostru e ca produsele POM sa ajunga sa fie realizate in totalitate in Romania - lucram in paralel cu oameni din industria textila din tara pentru a incepe construirea lantului valoric aici.

Pe langa productie in Romania, ne dorim diversificarea gamei de produse si extinderea pe piata internationala.

Vedem POM peste 5 ani ca unul din brandurile internationale la care consumatorii si clientii se uita cu respect pentru ca isi pastreaza autenticitatea, isi poarta valorile si este responsabil, demonstrand ca putem avea grija de noi, de cei din jur si de planeta. Mai multe detalii despre povestea POM si noutatile de lansare ale produselor vor fi disponibile pe pagina de Facebook POM si pe www.eusipom.ro.

In parteneriat cu Neutral, tricourile POM vor veni cu certificari GOTS Sustainable Textile, EU ECOLABEL label for Greener Products, FairTrade, SA8000 (cel mai inalt standard international de munca) si Oeko-Tex. Mai mult decat atat, materia prima si produsul finit vor fi create folosind energie regenerabila.

"POM a pornit din ideea de a viata unui brand de imbracaminte care sa aiba ca focus binele omului si al planetei, concept local, dar cu viziune globala, creat etic si sustenabil. Toata aceasta viziune urma sa se intampla intr-o industrie care a ajuns sa genereze 8% din emisiile de gaze cu efect de sera la nivel global - aproape cat toata Europa - si cu o prognoza de crestere de 49% pana in 2030 (conform Fashion Transparency Index, 2019).

In demersul nostru de a crea un produs responsabil si sustenabil, am urmarit doua dimensiuni. Una care tine de intregul lant valoric ce implica faptul ca am inteles importanta fiecarei etape din procesul de productie al produsului POM - de la cultivarea bumbacului (materia prima), la oamenii implicati in productie, la cum a fost produs, la eficientizarea resurselor, pana la produsul final. Puse toate cap la cap urmau sa formeze acel fir al sustenabilitatii produsului POM.

A doua dimensiune tine direct de consumator si ce ajunge sa poarte. Partea si mai complexa vine in momentul in care realizam ca imbracamintea ne acopera 80-90% din corp si e in contact cu pielea noastra 24/7. Se produce implicit un transfer continuu de substante chimice intre corp si piele. Daca aceste substante sunt evitate in procesul de productie, ne asiguram ca produsul e sanatos pentru piele", declara Alexandra Urcan, co-fondator si CEO POM.

De ce crowdfunding

Misiunea POM e sa creeze haine sanatos gandite si creativ exprimate care sa-l conecteze pe om cu originea si povestile culturilor din care provine. Astfel, creatia de pe tricouri va fi realizata de o echipa mixta (oameni creativi alaturi de istorici, antropologi, sociologi). Aceasta abordare vine tocmai pentru a sustine si genera concepte de creatie autentice care abordeaza teme precum Omul si Planeta, (P) OMUL, Femeia si Viata sau D-ale noastre, mici filosofii romanesti contemporane.

"Cred ca e important pentru fiecare dintre noi sa intelegem ce suntem si de unde venim. Tricourile noastre sunt tricouri de cauza care vorbesc despre identitate la doua nivele, unul individual - ce inseamna sa fii om cu bune si rele si unul colectiv - suntem parte dintr-o comunitate cu valori similare: neamul din care ne tragem sau omenirea in ansamblul ei. Conceptele noastre de creatie (e.g. ilustratii, design graphic) au un scop foarte bine definit si nu sunt alese doar sa dea bine estetic.

Ne doream o modalitate rapida si eficienta sa vedem daca si clientii nostri simt acelasi lucru, iar crowdfunding-ul e o metoda excelenta pentru a testa piata. In esenta, noi suntem despre oameni, doar cu ei putem creste", declara Oana Man-Kesselheim, co-fondator POM.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...
#Port Originea cu Mine, #fondatoare Pom, #Alexandra Urcan, #Oana Man Kesselheim , #Afaceri pentru tineri