Glami.ro isi propune in 2018 actiuni de promovare multichannel si targeteaza vanzari peste 12 milioane de euro pentru parteneri

Miercuri, 04 Iulie 2018, ora 15:40
1819 citiri
Glami.ro isi propune in 2018 actiuni de promovare multichannel si targeteaza vanzari peste 12 milioane de euro pentru parteneri
Michal Jirak, fondator Glami.ro

Compania ceha InspiGroup, care a intrat pe piata locala acum un an, in luna iunie 2017, prin intermediul platformei online Glami.ro, dedicata retailerilor de moda, anunta cifre si indicatori de performanta ambitiosi pentru cel de-al doilea an de existenta in Romania.

Principalul target este reprezentat de cumulul vanzarilor pentru parteneri, preconizat la peste 12 milioane de euro pana la sfarsitul anului 2018, la fel de importanta fiind extinderea eforturilor operationale pentru furnizarea de trafic specializat - vizitatori interesati de achizitia din magazinele online a caror oferta este expusa pe Glami.ro.

Astfel, Glami.ro va atinge un alt obiectiv comunicat cu prilejul lansarii, respectiv concretizarea drept sursa de clienti noi, cel putin la fel de valoroasa precum generatori de comenzi traditionali in industrie, precum Google si Facebook.

Michal Jirak, fondator Glami.ro si unul dintre actionarii InspiGroup, detaliaza in interviul de mai jos cu privire la evolutia Glami.ro, cat si la actiunile de promovare, marketing si vanzari din lunile urmatoare.

InspiGroup, o bine-cunoscuta firma de e-commerce din Cehia al carei actionar sunteti, a decis sa investeasca in Romania, acum 12 luni. Ce v-a determinat sa luati aceasta decizie?

Acum un an am spus ca piata de fashion e-commerce din Romania este cea mai promitatoare din Europa. Din aceasta cauza am lansat Glami.ro si este in continuare motivul pentru care investim in acest proiect.

Ce parere aveti despre mediul de afaceri din Romania - asigura un climat binevoitor sau mai degraba neprietenos cu afaceristii straini?

A fost un mediu foarte primitor. Am observat o preferinta puternica pentru contactul personal in randul oamenilor de afaceri, mult mai mult decat in alte tari, insa Glami isi propune sa aduca mai multi clienti catre magazinele online de moda, lucru inteles foarte bine de acestia.

Recent, Glami.ro a sarbatorit 1 an pe piata din Romania - cum ati descrie evolutia catalogului online de moda Glami.ro intr-un mediu foarte competitiv, comertul online?

Romania are, intr-adevar, cativa jucatori interesanti pe piata de comert online, dar nu putem afirma ca piata din Romania este mai competitiva decat restul pietelor pe care operam.

Pentru Glami, chiar si o piata fragmentata este o piata unde poti aduce o mai mare valoare cumparatorilor. Credem ca Glami poate aduce venituri mari brandurilor specializate de fashion si vom lansa noi metode de promovare a acestora.

Care a fost cifra de afaceri generata de Glami.ro in ultimele 12 luni si cu cat contribuie piata din Romania la rezultatele financiare ale grupului?

Ne-am depasit semnificativ targetul propus si suntem pe cale sa aducem peste 12 milioane de euro in vanzari pentru partenerii nostri in 2018. Nu putem dezvalui cifrele exacte pentru fiecare piata pe care operam, dar Romania este piata cu cresterea cea mai rapida dintre toate cele pe care ne-am lansat.

La momentul lansarii, in iunie 2017, ati afirmat ca Glami.ro se va dovedi a fi o sursa incomparabila de trafic pentru parteneri, rivalizand cu Facebook si Google. Cum va raportati la aceste obiective?

Cred ca avem nevoie si de anul viitor pentru a dovedi acest lucru. Pe pietele mai vechi unde operam suntem langa Google si Facebook ca si sursa de clienti si asta ar trebui sa se intample si in Romania in 2019.

Ati optat pentru redesignul www.glami.ro dupa mai putin de 12 luni pe piata. Ce v-a determinat sa luati aceasta decizie?

Redesignul a fost urmatorul pas in uniformizarea tuturor brandurilor, in toate tarile in care operam. Vom mai experimenta cu diverse elemente, dar designul va ramane simplu, astfel incat articolele de moda pe care le prezentam sa iasa in evidenta.

Experimentele sunt mai vizibile pe Instagram, unde incercam abordari diferite. (https://www.instagram.com/glamiromania/)

Ca urmare a acestei modernizari, aveti in plan promovarea multichannel, ca in cazul celor de la Fashion Days, de exemplu? Aceste actiuni de promovare ale partenerilor va influenteaza in vreun fel?

Avem in plan multe schimbari la nivel de produs, schimbari care ii vor ajuta pe parteneri sa-si promoveze ofertele speciale pe Glami.ro, insa nu pot divulga informatii specifice in acest moment. Cat despre promovarea Glami, incepem folosirea unor reclame TV in unele tari si speram sa le putem aduce si in Romania in acest an sau in primavara 2019.

Ati afirmat, de asemenea, in interviuri acordate diferitelor publicatii din Romania, ca unul din principalele obiective pentru 2018 va fi integrarea magazinelor online locale pe Glami.ro. Care este procentajul magazinelor online locale vs. magazine online internationale pe Glami.ro si ce schimbari prevedeti in viitor?

Din pacate, Romania este una din pietele unde prezenta magazinelor online internationale este cea mai mare. Inca peste 70% din comenzi sunt pentru jucatorii internationali. Acestia au facut o treaba foarte buna in localizarea operatiunilor, astfel incat clientii sa beneficieze de servicii excelente si sa nu-si dea seama ca produsele respective nu sunt vandute de companii locale.

Care a fost investitia totala initiala pentru lansare, cat si pentru continuarea operatiunilor pe piata din Romania, pe parcursul celor mai bine de 12 luni de activitate?

Nu putem divulga astfel de informatii, pentru ca ar fi greu de separat operatiunile locale de investitiile la nivel global in platformele online sau in alte actiuni de research & development.

Care sunt planurile dvs. pe trimestrul 4/2018 in ceea ce priveste Glami.ro?

Trimestrul al patrulea si Black Friday vor fi cheia atingerii obiectivului de peste 12 milioane de euro vanzari pentru partenerii nostri in acest an, asa ca pregatim oferte speciale pentru Black Friday, oferte care nu au fost disponibile anul trecut.

Daca avem succes cu testele facute in alte tari, o campanie TV ar putea, de asemenea, insoti noile lansari de produse din trimestrul al patrulea.

Pentru ce parteneri ati generat cele mai multe vanzari in ultimele 12 luni?

Din respect pentru partenerii nostri, niciodata nu dezvaluim astfel de informatii.

Care sunt recomandarile dvs pentru potentiali investitori din Europa Centrala si de Est, care ar fi interesati de operatiuni in Romania?

Este greu sa dai sfaturi generale. Ceea ce pot spune este ca piata de e-commerce este foarte sanatoasa in Romania si clientii sunt acolo unde trebuie sa fie.

Despre Glami

Glami Romania a fost a opta tara in care catalogul online de fashion a fost lansat. InspiGroup, compania mama, a crescut de la o echipa de patru oameni la peste 150 de angajati in noua tari - totul dupa doar patru ani.

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...
#Michal Jirak Glami interviu , #Afaceri online