Business24
Economie  Afaceri  Bani  IT  Life 
Idei afaceri > Cum faci bani
A   A   A

Razvan Ghesea, Mathilde: Povestea unui mic atelier de creatie, devenit acum brand de succes

Razvan Ghesea, Mathilde: Povestea unui mic atelier de creatie, devenit acum brand de succes
Omul de afaceri Razvan Ghesea a renuntat la pozitia de management intr-o companie de consultanta in constructii, iar acum are un nou business de succes, proaspat intrat pe bulevardul Magheru: brandul Mathilde.
Isi petrece foarte mult timp in productie si in intalniri cu partenerii, insa "oboseala nu este la fel de mare atunci cand lucrezi pentru propriul business", este de parere acesta.

"Mathilde este un business 100% romanesc, pornit la inceputul anilor 2000", isi incepe povestea Razvan Ghesea, fondatorul Mathilde.

"Povestea brandului a pornit de la un mic atelier de creatie din Brasov, cu doi angajati si a ajuns in prezent la o afacere de peste 600.000 de euro. Toata aceasta extindere a afacerii s-a datorat diversificarii si maririi bazei de cliente, care a determinat de-a lungul timpului si dezvoltarea numarului de reprezentante si distribuitori la nivel national", spune Ghesea, intr-un interviu acordat Business24.

In invazia de haine ale unor branduri de masa, clientele sale s-au regasit in nevoia de a purta obiecte vestimentare personalizate, care sa nu le uniformizeze, ci, dimpotriva, sa le individualizeze.

"Majoritatea clientelor sunt fidele brandului, tocmai pentru ca se identifica foarte mult cu valorile acestuia: stil natural, unicitate, personalitate", explica omul de afaceri succesul pe care il are astazi businessul sau.

Aveati experienta de antreprenoriat, inainte de a infiinta aceasta afacere?

Experienta mea profesionala viza in principal domeniul constructiilor, in care am activat atat ca manager, cat si ca antreprenor, printr-o companie de consultanta.

Care a fost cea mai mare provocare in toti acesti ani?

Provocarea cea mai mare a tinut de extindere si a vizat identificarea spatiilor corecte pentru a deschide noi magazine in conditiile in care, pe de o parte, infrastructura zonelor comerciale din marile orase nu mai prezenta interes, iar pe de alta parte alternativa centrelor comerciale in expansiune ne impunea conditii financiare extrem de dificile.

Spatiile magazinelor Mathilde trebuie sa se potriveasca cu designul si valorile brandului, sa fie frecventate de publicul nostru tinta, dar si sa aiba costuri adecvate.

Ce cifra de afaceri ati avut in 2012?

Cifra de afaceri a companiei a fost putin peste 500.000 de euro in 2012, iar anul acesta, odata cu deschiderea noilor reprezentante si extinderea retelei de distributie, speram sa ajungem la o cifra de afaceri de 700.000 de euro.

De ce ati ales acum sa deschideti o reprezentanta si in Bucuresti?

Suntem in discutii pentru deschiderea unui magazin in Bucuresti de cativa ani, insa am pus foarte mare accent pe alegerea spatiului si a conditiilor financiare adecvate dezvoltarii unei relatii de durata cu partenerii, in acel spatiu.
Acum am identificat toate conditiile necesare inaugurarii reprezentantei pe bulevardul Magheru, una dintre cele mai circulate artere din Bucuresti.

Conditiile parteneriatului au fost reciproc avantajoase, motiv pentru care am facut acest pas acum. Hainele Mathilde erau deja prezente in Capitala prin intermediul distribuitorilor, dar am resimtit nevoia unei reprezentante proprii.

Ati declarat ca investitia in magazinul din Bucuresti a fost de 45.000 de euro si urmeaza ca aceasta investitie sa fie amortizata in trei ani, aducand un plus de 15% la cifra de afaceri in 2013. Care este strategia pe care va bazati pentru a atinge aceste obiective?

Cresterea va fi si de acum inainte naturala, bazata pe extinderea spatiului de vanzare si a retelei de distribuitori, precum si pe largirea bazei de cliente, odata cu aceasta extindere.

Daca, dupa ce v-ati atins toate aceste obiective, ati primi o oferta de achizitie, ati vinde aceasta afacere? Care ar fi suma minima pentru care ati fi dispus sa faceti aceasta miscare?

Construim acest business de familie de peste un deceniu si credem ca exista inca un potential foarte mare de dezvoltare, creativ si financiar, asa ca nu avem in plan un exit. Business-ul este bazat pe pasiune, aceasta ne-a mentinut toti acesti ani.

Este un domeniu creativ, in care in permanenta trebuie sa te adaptezi schimbarilor, de aceea ne dorim sa continuam extinderea business-ului Mathilde.

Nu aveti in plan extinderea acestei afaceri si in mediul online?

Hainele Mathilde se comercializeaza si online, iar acest model de business se bucura deja de succes in randul clientelor, de aceea vom investi in el in urmatoarea perioada.

Pe de alta parte, punem foarte mare accent pe experienta din magazin - hainele sunt in editie limitata, cu un stil natural, unic, creativ, de aceea este foarte important momentul in care clientele probeaza hainele, precum si consultanta pe care o primesc de la echipa noastra din magazine.

Cat timp va acapareaza aceasta afacere? Va ramane timp si pentru relaxare? Ce faceti atunci cand doriti sa va relaxati?

Imi petrec foarte mult timp in productie, in magazine si in intalniri cu partenerii, insa oboseala nu este la fel de mare, atunci cand lucrezi pentru propriul business, mai ales intr-un domeniu care iti place.

Momentele de relaxare sunt cele petrecute in familie, fie acasa, la sfarsitul unei zile grele, fie in concedii in destinatii cat mai diverse.

Cum va veti petrece urmatoarea perioada de sarbatori, de Paste?

Sarbatorile de Paste le voi petrece acasa, alaturi de familie si prieteni apropiati. Vacanta va fi una foarte scurta, pentru ca este o perioada extrem de aglomerata pentru business.
Facebook ShareTweet
 Sambata, 27 Aprilie 2013, ora 00:00
 Autor:  Oana Dimitriu

 Articol citit de 8436 ori

Cele mai citite
Versiuni: mobil  /  Web
Contact  |  Ajutor
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor