Google vrea să ne scape de publicitatea agresivă. Lovitura pe care ar putea să o primească Facebook

Joi, 17 Februarie 2022, ora 07:58
4127 citiri
Google vrea să ne scape de publicitatea agresivă. Lovitura pe care ar putea să o primească Facebook
Google a spus că dezvoltă reguli noi axate pe confidenţialitate FOTO Pixabay

Noilie restricţii de confidenţialitate anunțate de Google vizează limitarea urmăririi aplicaţiilor de pe dispozitivele Android, în urma unei măsuri similare adoptată de Apple anul trecut, care au avut efect asupra industriei de publicitate.

Google a spus că dezvoltă reguli noi axate pe confidenţialitate pentru ID-ul său de publicitate, un şir unic de caractere care identifică dispozitivul utilizatorului.

ID-urile digitale din smartphone-uri ajută adesea companiile de tehnologie publicitară să urmărească şi să partajeze informaţii despre consumatori.

Schimbările ar putea afecta companiile mari care s-au bazat pe urmărirea utilizatorilor din aplicaţii, cum ar fi Meta, compania părinte a Facebook.

Ajustările efectuate de Apple au lovit în mod deosebit Meta, care a spus la începutul acestei luni că modificările de confidenţialitate ale Apple vor reduce vânzările companiei de social media în acest an cu aproximativ 10 miliarde de dolari.

Aceste informaţii au contribuit la ştergerea a 232 de miliarde de dolari din capitalizarea de piaţă a companiei, într-o singură zi, reducând valoarea de piaţă a acesteia la sub 600 de miliarde de dolari. În iunie anul trecut, Meta valora mai mult de 1.000 de miliarde de dolari.

Dar, în timp ce Meta a luptat împotriva schimbărilor Apple, şi-a exprimat sprijinul pentru modul în care Google intenţionează să implementeze modificările de confidenţialitate.

″[Este] încurajator să vedem această abordare colaborativă pe termen lung a publicităţii personalizate care protejează confidenţialitatea de la Google”, a declarat Graham Mudd, vicepreşedinte pentru marketing de produse, reclame şi afaceri la Facebook, pe Twitter.

”Aşteptăm cu nerăbdare să lucrăm în continuare cu ei şi cu industria în domeniul tehnologiei de îmbunătăţire a confidenţialităţii prin intermediul grupurilor industriale”, a mai afirmat Mudd.

Google a declarat că va continua să sprijine identificatorii actuali în următorii doi ani, ceea ce înseamnă că alte companii au timp să implementeze modificări.

Apple a fost criticată de Facebook şi de alte companii pentru lansarea funcţiei de transparenţă a urmăririi aplicaţiilor, care reduce capabilităţile de direcţionare limitând agenţii de publicitate să acceseze un identificator de utilizator iPhone.

Odată cu această modificare, utilizatorilor li s-a oferit o fereastră pop-up care le ...citeste mai departe despre "Google vrea să ne scape de publicitatea agresivă. Lovitura pe care ar putea să o primească Facebook" pe Ziare.com

#Google Android, #publicitate online, #confidentialitate, #lovitura, #Facebook , #Stiri Internet