Guvernul a lansat platforma online unde pot fi inregistrate documentele trimise catre institutiile publice

Joi, 02 Aprilie 2020, ora 15:45
1114 citiri
Guvernul a lansat platforma online unde pot fi inregistrate documentele trimise catre institutiile publice

Inregistrarea documentelor adresate institutiilor publice se poate face de acum online, pe platforma aici.gov.ro, care a fost lansata joi de catre Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei.

Este vorba despre un site care serveste drept intermediar pentru inregistrarea documentelor adresate institutiilor publice care nu au un sistem propriu de registratura online, se arata intr-un comunicat guvernamental.

Obiectivul sau este eficientizarea si tehnologizarea proceselor de comunicare la nivel national, astfel incat toate institutiile publice din Romania sa fie inrolate intr-un sistem digital capabil sa raspunda solicitarilor cetatenilor in format electronic, intr-un timp cat mai scurt.

Platforma a fost lansata de Guvernul Romaniei, prin Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei, in parteneriat cu Aurachain, Asociatia pentru Tehnologii Avansate, Bithat si Telekom, in contextul epidemiei de COVID-19, pentru a veni in sprijinul cetatenilor si al institutiilor publice,

Aici poti trimite cererea pentru intrarea in somaj tehnic

Platforma aici.gov.ro ofera, ca prima functionalitate, posibilitatea ca toate persoanele juridice din Romania sa transmita catre reprezentantele judetene ale Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortelor de Munca (ANOFM) cererea pentru solicitarea somajului tehnic potrivit OUG nr. 30/2020 modificata prin OUG nr. 32/2020. Somajul tehnic permite societatilor private sa solicite plata de la bugetul de stat a 75% din salariul mediu brut pe economie tuturor angajatilor respectivelor societati.

La inceputul saptamanii viitoare, platforma va oferi si instrumente necesare platii indemnizatiei pentru alti profesionisti, cooperatisti si structuri sportive sau persoane fizice care au obtinut venituri exclusiv din drepturi de autor si drepturi conexe, afectati prin instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei.

Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei functioneaza ca structura cu personalitate juridica in cadrul aparatului de lucru al Guvernului si in coordonarea prim-ministrului, avand rolul de a realiza si coordona implementarea strategiilor si a politicilor publice in domeniul transformarii digitale si societatii informationale.

Cea mai importanta masura in domeniul digitalizarii din ultimii ani

Presedintele Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei, Sabin Sarmas, a anuntat, luni seara, ca Guvernul a adoptat "cea mai importanta masura in domeniul digitalizarii din ultimii ani", sub forma unei OUG.

Este vorba despre ...citeste mai departe despre "Guvernul a lansat platforma online unde pot fi inregistrate documentele trimise catre institutiile publice" pe Ziare.com

#registratura online, #platforma online inregistrare cereri , #Stiri Internet