Piata de leasing operational aproape a stagnat in T1

Joi, 25 Aprilie 2013, ora 14:50
4790 citiri
Piata de leasing operational aproape a stagnat in T1

Piata de leasing operational a inregistrat in primul trimestru o crestere de doar 3,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 41.700 de autovehicule, urmand sa ajunga la circa 45.000 pana la finalul lui 2013, a anuntat joi Asociatia Societatilor de Leasing Operational (ASLO).

"Am asistat la un prim trimestru 2013 care a reprezentat practic o stagnare in ceea ce priveste dezvoltarea pietei de leasing operational. Acest rezultat vine, pe de o parte de la inceputul de an, in care, de obicei, nu sunt miscari masive in piata, dar mai ales din combinatia mediului economic slab, a pietei auto in continua scadere si a schimbarilor legislative (limitarea deductibilitatii cu amortizarea) care afecteaza activitatea firmelor de leasing operational", a declarat, intr-un comunicat, Bogdan Apahidean, presedinte ASLO pana la data de 18 aprilie.

In perioada mentionata au fost inmatriculate peste 2.200 de autovehicule prin leasing operational, reprezentand o cota de aproximativ 18% din totalul inmatricularilor de autoturisme si autovehicule comerciale usoare noi.

Primele cinci companii de pe piata de leasing operational sunt LeasePlan Romania, ALD Automotive, Porsche Mobility, Arval Service Lease Romania si RCI Finantare, potrivit datelor ASLO.

Piata auto romaneasca, puternic afectata de schimbarile legislative

La 18 aprilie a fost votat in AGA noul consiliu director al asociatiei, conform statutului acesteia, conducerea fiind asigurata pentru urmatorul an de Daniel Ivan, director executiv al Fleet Management Services in calitate de presedinte si Bogdan Apahidean - director general LeasePlan Romania si Radu Manea - director Porsche Mobility din pozitiile de vicepresedinti.

"Modificarile legislative din primul trimestru al acestui an referitoare la limitarea deductibilitatii amortizarii autoturismelor si introducerea timbrului de mediu au afectat puternic piata auto din Romania.

La acestea se adauga si competitia neloiala a celor care importa anual zeci de mii de masini second hand in scopul comercializarii, fara a plati catre stat taxe, precum TVA si impozit pe profitul din operatiuni cu caracter economic", a afirmat noul presedinte al ASLO, Daniel Ivan.

Totodata, AON Romania Broker de Asigurare Reasigurare a devenit membru asociat al ASLO.

#evolutie piata leasing Romania, #piata auto Romania , #Leasing operational