Ai mașina pe motorină? Iată ce problemă poți întâmpina și cum să o rezolvi

Miercuri, 13 Aprilie 2022, ora 17:19
513 citiri
Ai mașina pe motorină? Iată ce problemă poți întâmpina și cum să o rezolvi
FOTO: unsplash.com

Ai o mașină diesel și obișnuiești să circuli doar în oraș, la viteze mici și pe distanțe scurte? Atunci s-ar putea să întâmpini probleme cu filtrul de particule care se înfundă foarte des.

Acesta este doar unul dintre factorii care pot cauza infundarea filtrului de particule.

Filtrul de particule este o piesa suplimentară, care este montată pe circuitul de evacuare, cu scopul de a reduce între 85% și 100% funinginea și emisiile dăunătoare în atmosferă.

Iată câteva dintre cauzele care pot duce la înfundarea filtrului de particule.

Drumuri scurte

Drumurile pe distanțe scurte fac ca motorul să nu aibă timp suficient să se încălzească ceea ce presupune o cauză directă a înfundării filtrului de particule.

În momentul, în care conducem mașina cu motorul rece, eficiența acestuia nu este una bună iar arderea nu se face complet, ceea ce poate duce la eliminarea unei cantități mult mai mari de funingine.

Autoturismele care circulă cel puțin o dată pe săptămână pe distanțe mai lungi, cu turație mare nu vor întâmpina această problemă, datorită faptului că acesta se curăța prin creșterea temperaturii filtrului.

Ia în calcul o curățare a aerului condiționat și o încărcare a freonului făcută la VROM.RO, înainte de a începe să circuli la drumuri întinse. Acest lucru este necesar, pentru a scăpa de problemele filtrului de particule înfundat.

Aerul condiționat va fi nelipsit în următoarea perioadă, iar acesta, îți va da mari bătăi de cap, dacă nu funcționează, în special atunci când vei face drumuri lungi.

Calitatea combustibilului și uleiului de motor

Alte motive care pot duce la înfundarea filtrului de particule este calitatea combustibilului și uleiului de motor folosit necorespunzător. Ideal ar fi aici să folosești întotdeauna un ulei de motor recomandat de producătorul mașinii tale. Spre exemplu uleiu 5W40 nu este bun.

Temperatura apei

Verificarea termostatului este un pas esențial pe care trebuie să îl faci în cazul în care ai mașina diesel.

În cazul în care temperatura apei nu se ridică la 80-85 grade atunci ECU (Engine Control Unit - computerul motorului) nu va porni regenerarea automată iar filtrul de particule se va înfunda mai mult decât sigur.

Furtunul de aer fisurat

Dacă furtunul de aer sau de intercooler este fisurat, acesta este încă un motiv pentru care filtrul de particule se poate înfunda.

Nivelul de aditivi

Pentru anumite autoturisme care au filtrul de particule cu aditivi precum Ford Focus 1.6 TDCi, Peugeot 1.6 - 2.0 HDi sau Citroen 1.6 -2-0 HDi, trebuie verificat nivelul aditivului pentru că acesta este o altă cauză a înfundării filtrului de particule.

Cum știi că ai filtrul de particule înfundat?

În prima fază martorul de bord te va anunța că ai o problemă cu filtrul de particule. În cazul în care ignori acest mesaj și continui să conduci, funinginea va continua să se depună în filtrul de particule deja înfundat.

Uleiuri senzorii vor măsura o presiune foarte mare, iar ECU va limita turația motorului la 2000 rpm.

Cel mai bun lucru pe care îl poți în cazul în care observi aceste semne este să te adresezi unui service auto pentru a face un test amănunțit. Aici se va depista cauzele care au dus la înfundarea filtrului iar acesta se poate curăța fără costuri foarte ridicate.

În cazul în care problema nu mai pot fi remediată, atunci acesta va trebui schimbat cu unul nou.

#masina, #masina pe motorina , #Stiri Lifestyle