Business24
Economie  Afaceri  Bani  IT  Life 
Lifestyle > Stiri Lifestyle
A   A   A

De ce este important consumul de apă în cantități recomandate

De ce este important consumul de apă în cantități recomandate
Sursa foto: pexels.com
Te-ai intrebat vreodata cata apa trebuie sa bei in fiecare zi? Raspunsul nu este unul usor, deoarece studiile propun recomandari diferite de-a lungul anilor. Cu toate acestea, nevoile tale individuale depind de mai multi factori, inclusiv de sanatatea ta, stilul de viata sau locul unde ai resedinta. Citeste acest articol pentru a afla mai multe informatii despre nevoia de apa a organismului tau, iar apoi iti vei face singur un calcul. Calitatea apei pe care o consumi este un detaliu important si contribuie la obtinerea unei stari de sanatate optime.
Corpul uman are in compozitie, aproximativ 70% apa. Aceasta este necesara pentru fiecare functie pe care organismul o indeplineste, indeparteaza toxinele din organe, transporta substante nutrititive catre celule, unge articulatiile si sustine digestia alimentelor pe care le consumi. Atunci cand aportul de apa este prea mic pentru a sustine nevoile corpului tau, apare deshidratarea. Printre simptomele acesteia se numara ameteli, confuzie si chiar convulsii.

Cele mai multe persoane beau apa doar atunci cand le este sete. Acesta este un obicei gresit de consum, pentru ca senzatia de sete este indiciul pentru deshidratare. Nu trebuie sa se ajunga insa, aici. Apa trebuie sa se consume constant, pe tot parcursul zilei, pentru asigurarea bunei functionari a organismului, si nu doar cand intervine senzatia de sete. Daca nu ai deja un obicei din a bea apa constant, atunci ar putea fi util pentru tine sa ai cu tine in permanenta un pet de apa. Il poti pune pe birou cand lucrezi, intr-un loc usor de observat sau il poti lua in geanta daca ai drumuri de facut.

Aproximativ 20% din aportul zilnic de apa, este obtinut de organism cu ajutorul alimentelor. Restul de 80% trebuie adus prin consumul de apa sau alte lichide de baza de apa, cum este ceaiul.
Bauturile carbogazoase sau cu diverse arome nu sunt indicate. Chiar daca ele sunt lichide, acestea nu sunt benefice pentru cei cu probleme digestive, iar bauturile cu arome pot aduce multe calorii si aditivi de care organismul nu are nevoie.
Cantitatea de apa consumata trebuie crescuta daca temperaturile sunt ridicate sau daca depui efort fizic, in special sport.

Cu totii am auzit ca 8 pahare pe zi sunt cea mai indicata cantitate de apa pe care trebuie sa o consumam. Cu toate acestea, cantitatea variaza in functie de inaltime, greutate, sezon, efortul fizic depus.

Exista cateva recomandari generale ale specialistilor, dupa care ne putem ghida:
  • Barbatii, ar trebui sa bea aproximativ 13 pahare pe zi - respectiv 3 litri.
  • Femeile, ar trebui sa consume aproximativ 9 pahare pe zi, respectiv 2 litri. Femeile insarcinate si cele care alapteaza, ar trebui sa suplimenteze acest consum zilnic cu 2-3 pahare (aproximativ 0,5 litri).
  • Atunci cand vine vorba despre copii, discutia este la fel de generala. In functie de varsta, greutate, dar si cat de activi sunt, consumul de apa poate diferi. In general, copiii si adolescentii au nevoie de aproximativ 6-8 pahare cu apa pe zi, iar dieta lor ar trebui sa includa multe fructe si legume proaspete, care au un continut mare de apa. Atunci cand fac efort fizic prelungit, chiar si cand se joaca afara, este bine sa consume un pahar cu apa la fiecare 30 de minute.

Consumul unei cantitati de apa in limitele recomandate este important, deoarece apa are beneficii importante, printre care:

  • Unge articulatiile. Cartilajul care se afla in articulatii si discurile coloanei vertebrale, contine aproximativ 80% apa.
  • Formeaza saliva si mucusul.
  • Este baza proceselor metabolice intracelulare
  • Sustine sanatatea pielii. Atunci cand corpul nu primeste destula apa, pielea se deshidrateaza, imbatraneste prematur si este afectata de aparitia ridurilor.
  • Regleaza temperatura corpului. Atunci cand corpul se incalzeste, apa iese la suprafata pielii sub forma de transpiratie, avand un efect de racire. Este un fenomen care functioneaza atat in starile de boala, cand apare temperatura, dar si in cazul efortului fizic, care determina un consum energetic major.
Facebook ShareTweet
 Miercuri, 22 Decembrie 2021, ora 10:57
 Autor:  Advertorial

 Articol citit de 245 ori

Versiuni: mobil  /  Web
Contact  |  Ajutor
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor