Cum sa iti lansezi o cariera in Social Media

Joi, 19 Noiembrie 2015, ora 13:58
2859 citiri
Cum sa iti lansezi o cariera in Social Media
Foto: Pixabay

Multi tineri din ziua astazi utilizeaza retelele social media doar ca un mod distractiv de a-si trece timpul.

Dar social media inseamna mult mai mult decat atat. Pe zi ce trece, apar tot mai multe optiuni de cariera in social media marketing. "Competentele Digitale sunt vazute si apreciate ca unul dintre cele opt competente de baza necesare unui locul de munca modern.

In cele ce urmeaza va prezentam patru lucruri pe care trebuie sa le stiti pentru a va lansa o cariera in domeniul social media.

Platformele sunt diferite, de aceea trebuie sa ai abilitati si cunostinte pentru fiecare dintre ele. Exista multe instrumente diferite de social media prin care se pot conectarea comunitatile in speranta unei cresteri de afaceri, cum ar fi Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn, Instagram, Pinterest, etc.

Fiecare instrument tehnic are propriile argumente pro, contra si utilizatori unici. Pentru a utiliza in mod eficient o platforma social media. Gandeste-te ca fiecare instrument este folosit pentru diferite locuri de munca.

Marketingul eficient, fie ca este vorba de retelele sociale sau traditionale, incepe cu stabilirea unui public tinta si ceea ce doriti sa furnizati utilizatorilor referitor la brand-ul promovat. Odata ce aveti un obiectiv puteti analiza si gasi platforma potrivita afacerii.

De exemplu, ati putea alege Twitter pentru a comunica fragmente rapide de informatii convingatoare, insa atunci cand doriti o abordare vizuala mai buna, utilizati Instagramul.

"Este vorba despre continut"

Daca postati pe pagina informatii doar pentru a arata ca aveti activitate, aceasta nu este suficient pentru a construi un brand. De fapt, prea multe informatii inutile pot crea "oboseala" pentru public si, eventual, ii poate indeparta de afacerea voastra.

Asigurati-va ca veti crea un continut interesant care arata personalitatea brandului.

Este recomandat ca profesionistii in retele sociale sa incerce diferite campanii pentru o scurta perioada de timp pentru a evalua modul in care va raspunde publicul la acestea.

Dupa obtinerea feedback-urilor, raspunsuri pozitive sau negative, ajustati mesajul pana cand obtineti rezultatele dorite.

Rezultatele conteaza

La sfarsitul fiecarui rezultat de pe social media este un executiv care vrea sa vada Google Analytics-ul, care sa dovedeasca daca a fost sau nu utila cheltuiala.

Profesionistii aspiranti de marketing digital ar trebui sa stie cum sa se masoare si sa analizeze rezultatele pentru fiecare campanie. Exista diverse metode prin care puteti demonstra rezultatele obtinute in cadrul unei campanii.

Exista de asemenea, mai multe metode si instrumente care masoara impactul. Puteti vedea cat de multi oameni de fapt, au accesat o campanie pentru a afla mai multe despre evenimentul sau afacerea ta.

Se pot de asemenea, identifica si numarul de like-uri, share-uri sau comentarii primite, acestea fiind vizible pe pagina.Indiferent de ceea ce vreti sa analizati, exista instrumente care pot cuantifica aceste rezultate. Pe scurt, marketingul digital are moduri de a demonstra ca, campaniile lor au fost eficiente.

Nu ai experienta profesionala?

Atunci apeleaza la alte atuuri; ii poti spune angajatorului modalitatile tale de a aduce un impact pe retelele de socializare.

Aspirantii joburilor in social media trebuie sa fie grijulii, creativi si sa aibe abilitati tehnice.

Chiar daca ai abilitati creative, cel mai probabil nu iesi nu nimic in evidenata fata de ceilalti candidati. Perspicacitatea tehnica in schimb, este ceva ce aproapte toata lumea poate (si ar trebui) sa isi dezvolte.

Inainte de a iti cladi o cariera in domeniul social media, ia-ti timp si invata cele mai importante instrumente de social media, precum si cele mai bune practice utilizate in afacerile moderne.

Viitorul este foarte luminos pentru tinerii care doresc sa stapaneasca comunicarea in lumea digitala.

Tineti cont de aceste patru puncte pentru a creste avantajul competitiv.

#cariera Social Media, #job Social Media , #Locuri de munca in Romania