Business24
Economie  Afaceri  Bani  IT  Life 
Locuri de munca > Stiri Locuri de munca
A   A   A

Reguli pentru prevenirea contaminarii la locul de munca: Ce contine ghidul cu masuri pentru angajatii care merg la job

Reguli pentru prevenirea contaminarii la locul de munca: Ce contine ghidul cu masuri pentru angajatii care merg la job
Foto: Arhiva Pixabay
Ministerul Muncii si Ministerul Sanatatii au stabilit masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus la locul de munca, pe perioada starii de alerta, si Ghidul pentru revenirea la munca in conditii de siguranta pentru angajati si pentru angajatori.
Angajatorul asigura culoare speciale de acces si de circulatie si limiteaza accesul la zonele comune. De asemenea, asigura dezinfectant la intrare si in toate zonele de lucru si poate pune la dispozitie masti de protectie. Angajatii poarta masca si accepta termometrizarea.

Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a publicat pe site Ordinul privind masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS Cov-2 si pentru asigurarea desfasurarii activitatii la locul de munca in conditii de securitate si sanatate in munca, pe perioada starii de alerta.

Ordinul comun este semnat de ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru si de ministrul Sanatatii, Nelu Tataru.

Documentul stabileste masurile pe care toti angajatorii din sectorul public si din privat trebuie sa le implementeze pe durata starii de alerta pentru prevenirea raspandirii coronavirusului SARS Cov-2.

In completarea ordinului comun care a fost publicat in Monitorul Oficial, a fost elaborat si un Ghid pentru revenirea la munca in conditii de siguranta pentru angajati si angajatori.

Ordinul prevede obligatii ale angajatorilor si ale angajatilor.

Angajatorii trebuie, printre altele, sa reinstruiasca in domeniul securitatii si sanatatii in munca toti lucratorii care au stat la domiciliu in perioada starii de urgenta si sa stabileasca activitatile ce pot fi reluate.

De asemenea, trebuie sa identifice riscurile specifice conditiilor de contaminare epidemiologica si actualizeaza documentul de evaluare a riscurilor pentru securitatea si sanatatea angajatilor la noile conditii de desfasurare a activitatii, in vederea luarii masurilor necesare pentru combaterea raspandirii SARS CoV - 2.

"Informeaza angajatii, prioritar prin mijloace electronice, cu privire la riscurile de infectare si de raspandire a virusului, cu privire la masurile de protectie si la regulile de distantare sociala care se aplica in cadrul unitatii, precum si cu privire la regulile pentru gestionarea situatiilor in care angajatii sau alte persoane care au acces la locul de munca prezinta simptome ale infectarii cu coronavirului SARS CoV - 2", se arata in ordin.

Citeste mai departe despre "Reguli pentru prevenirea contaminarii la locul de munca: Ce contine ghidul cu masuri pentru angajatii care merg la job" pe Ziare.com.
Facebook ShareTweet
 Duminica, 17 Mai 2020, ora 13:08

 Articol citit de 458 ori

Cele mai citite
Versiuni: mobil  /  Web
Contact  |  Ajutor
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor