Business24
Economie  Afaceri  Bani  IT  Life 
Macroeconomie > Stiri Macroeconomie
A   A   A

Cum ne facem de rușine că nu avem o autostradă care să lege nordul de sud. ”Toate oportunitățile ne prind cu chiloții în vine”

Cum ne facem de rușine că nu avem o autostradă care să lege nordul de sud. ”Toate oportunitățile ne prind cu chiloții în vine”
Lucrări pe Autostrada A7 FOTO: Facebook/ Monitorizare Autostrada A7 - Autostrada Moldovei
O autostradă de aproape 440 de kilometri ar trebui să lege nordul de sudul României în câțiva ani. Cea mai mare parte din acest drum a fost cuprins în finanțarea PNRR și ar trebui să fie gata în 2026.
Este vorba despre Autostrada Moldovei sau A7, unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură rutieră din România care începe de la Ploiești (Dumbrava/A3) și merge până la Siret, la granița cu Ucraina.

Când va fi gata, Autostrada Moldovei va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, cel mai periculos drum național din țara noastră, având în vedere numărul mare de accidente de circulație grave produse aici în ultimii ani.

Cât de importantă este A7 pentru România

Ionuț Ciurea, președintele Asociației ProInfrastructură spune că importanța acestei autostrăzi este esențială pentru România.

”Din punctul meu de vedere, după A1 Sibiu – Pitești, Autostrada Moldovei, A7 este coloana vertebrală a țării. Cele două autostăzi sunt, nu critice, nu s-au inventat epitete pentru a descrie necesitatea lor.

Nu mai pun că DN2 este cel mai ”mortal” drum și se așteaptă ca cea mai mare parte din traficul de pe acest drum să fie preluat de A7 când se va finaliza.

Și nu este numai atât. Mai este și oportunitatea aceasta de care nu putem să profităm prea mult cu exporturile din Ucraina”, a explicat Ionuț Ciurea pentru Ziare.com.

Cât grâu din Ucraina putem tranzita prin România. ”Pe noi oportunitățile și catastrofele ne prind cu chiloții în vine”
Din cauza invaziei rusești, Ucraina a fost obligată să-şi redirecţioneze exporturile de cereale pe calea ferată la frontiera de Vest sau către micile porturi de la Dunăre.

România este o rută alternativă pentru exporturile ucrainene de cereale, dar înainte de a ajunge în portul Constanţa, cerealele din Ucraina trebuie încărcate în trenuri, camioane sau barje în micile porturi dunărene Reni şi Izmail, de la frontiera Ucrainei cu România, potrivit Europa Liberă.

Specialiștii spun că la un volum de 2 milioane de tone de cereale pe sezon, adică 200.000 de tone de cereale pe lună, vor apărea probleme de natură logistică la depășirea cantităților pe care România este capabilă să le exporte.

Pe unde circulă camioanele cu grânele ucrainene în România
Camioanele cu grâu din Ucraina vin pe DN2, drum deja foarte aglomerat. Autostrada A7 ar fi fost perfectă acum pentru a-i ajuta pe ...citeste mai departe despre "Cum ne facem de rușine că nu avem o autostradă care să lege nordul de sud. ”Toate oportunitățile ne prind cu chiloții în vine”" pe Ziare.com
Facebook ShareTweet
 Miercuri, 22 Iunie 2022, ora 21:30

 Articol citit de 391 ori

Cele mai citite
Versiuni: mobil  /  Web
Contact  |  Ajutor
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor