Strategia marilor companii aeriene pentru a-și mări profiturile. Ce se va întâmpla cu locurile de la clasa business

Duminica, 03 Octombrie 2021, ora 22:54
452 citiri
Strategia marilor companii aeriene pentru a-și mări profiturile. Ce se va întâmpla cu locurile de la clasa business
FOTO Pixabay

Unele companii aeriene se gândesc să înlocuiască o parte din locurile de la clasa business pentru a avea mai multe locuri în zona 'premium economy' şi a genera astfel venituri mai mari, informează Bloomberg.

O divizie a grupului german Lufthansa a dezvăluit că a primit întrebări de la alte companii care ar fi interesate să renunţe complet la clasa business.

Secţiunea 'premium economy' este cu o treaptă sub clasa business dar un progres faţă de clasa economy obişnuită, cu scaune mai largi şi mai mult spaţiu pentru picioare. Scaunele din zona 'premium economy' ocupă un spaţiu cu doar 10% mai mare decât cele de la clasa economy în timp ce o cuşetă de la clasa business ocupă de trei ori mai mult spaţiu.

Pe de altă parte, potrivit Deutsche Lufthansa AG secţiunea 'premium economy' generează venituri pe metrul pătrat cu 33% mai mari decât clasa economy obişnuită şi cu 6% mai mari decât clasa business şi în plus este cu 40% mai profitabilă decât aceasta din urmă pentru că locurile sunt mai uşor de instalat.

Compania Finnair Oyj, specializată în zboruri care leagă Europa de Estul Asiei via hub-ul său din Helsinki, va începe anul viitor să introducă serviciul 'premium economy' pentru toate cele 27 de avioane de mari dimensiuni din flota sa. "Pentru noi această investiţie a fost o decizie care a fost uşor de luat. Premium economy este cea mai profitabilă zonă dintr-un avion iar pandemia a întărit şi mai mult acest lucru", spune directorul general de la Finnair, Topi Manner.

La rândul său, grupul german Deutsche Lufthansa AG are secţiuni de tip 'premium economy' în toate cele 102 de avioane de mari dimensiuni din flota sa şi în prezent se gândeşte să scoată şi mai multe locuri de la clasa business pentru a extinde zona 'premium economy'. Iniţial managerii de la Lufthansa erau îngrijoraţi că serviciul 'premium economy' va canibaliza rezervările la clasa business însă majoritatea pasagerilor care au făcut trecerea la noua secţiune au venit din zona economy obişnuită. "Premium economy este zona pe care ne concentrăm cel mai mult" spune Heike Birlenbach, responsabil pentru experienţa clienţilor la Lufthansa.

În acest context, Lufthansa Technik, o divizie a companiei aeriene germane specializată în tranformarea cabinelor avioanelor, susţine că a primit întrebări de la alte companii aeriene cu privire la adăugarea de locuri în zona 'premium economy' şi reducerea ...citeste mai departe despre "Strategia marilor companii aeriene pentru a-și mări profiturile. Ce se va întâmpla cu locurile de la clasa business" pe Ziare.com

Sphera Franchise Group estimează un profit mai mare cu 20% în 2024. Ce indicatori de creștere are în vedere operatorul KFC, Taco Bell și Pizza Hut
Sphera Franchise Group estimează un profit mai mare cu 20% în 2024. Ce indicatori de creștere are în vedere operatorul KFC, Taco Bell și Pizza Hut
Sphera Franchise Group, grupul de companii care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, iar la nivel internaţional, restaurante KFC în Republica...
#companii aeriene, #marire, #profit, #clasa business BA , #Stiri Macroeconomie